וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכי משתלם ללמוד? ההטבות שמציעים לכם באוניברסיטה

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 12:59

לימודים בחינם, עזרה במגורים, מעון לילדי הסטודנטים שהם הורים, אייפד אישי ועוד: עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית, בדקנו אילו הטבות מחכות לסטודנטים עם יומם הראשון על ספסל הלימודים, באיזו דרך מציעות מסגרות החינוך את תמיכתן ללימודים בראש שקט והיכן הכי משתלם ללמוד

סטודנטים. ShutterStock
תומכים בסטודנטים: אילו הטבות מציעים המוסדות השונים?/ShutterStock

המסגרות להשכלה גבוהה יקלטו בימים הקרובים את הסטודנטים הצעירים והנרגשים, שמתחילים את שנת הלימודים האקדמית ולמרבה השמחה חלקן רואות עצמן מחוייבות לדאוג לא רק להשכלתם, אלא גם לרווחתם.


הטבות לסטודנטים אינן רק "מתנת הצטרפות" אלא כוונה כנה להקל על הלומדים להתרכז במטרה לשמה הגיעו ולדאוג (קצת) פחות לעניינים שמעבר: מסיפוק הכלים ללימודים ועד לתמיכה נפשית, הקלה בהוצאות כספיות שקשורות ישירות ללימודים ועד סיוע בתחומים חברתיים ופיננסיים אחרים. בדקנו מה מעניקים כיום המוסדות השונים לסטודנטים, עם יומם הראשון על ספסל הלימודים האקדמי - ואיפה הכי משתלם ללמוד.

סטודנטים בכיתה. shutterstock, ShutterStock
מעודדים חיי קהילה תוססים ומחזקים את הפן החברתי/ShutterStock, shutterstock

לימודים בחינם

קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון מציע לסטודנטים לאחר שירות לאומי/צבאי מלגה מלאה לאורך כל שנות הלימוד, כלומר לימודים בחינם!

איך זה קורה? סטודנטים שהתקבלו ללימודים זוכים להחזר כספי מלא של שנת הלימודים הראשונה. בשנתיים הבאות, הסטודנטים המעורבים בפרויקט פר"ח - תכנית המערבת בפעילות של חונכות לילדים, מקבלים מלגה המכסה את כל עלות שכר הלימוד, ולא רק את מחציתה כנהוג בקמפוסים אחרים בארץ.

פרופ' יניב פוריה, דיקן קמפוס אילת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מוסיף: "כאשר הנטל הכלכלי פוחת כל מה שנשאר לסטודנטים לעשות, הוא להשקיע את זמנם ומרצם בכדי לסיים את לימודיהם בהצטיינות ומדי פעם ליהנות מחוף הים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פרופ' יניב פוריה דיקן קמפוס אילת של אונ' בן גוריון בנגב. דני מיכליס אונ' בן גוריון,
פרופ' יניב פוריה דיקן קמפוס אילת של אונ' בן גוריון בנגב/דני מיכליס אונ' בן גוריון

מלגת מחייה ע"ס 2,000 בכל חודש

גם המרכז האקדמי שלם בירושלים, מוסד אקדמי למצטיינים הפועל במודל ה"ליברל ארטס" בנוסח אוניברסיטאות העילית בארה"ב, רוצה להוריד מהדאגות הכלכליות של הסטודנטים ומעניק מלגת מחייה בסך 2000 שקלים לחודש למשך תשעת חודשי הלימודים בכל שנה, על מנת שיוכלו להתמקד בלימודים האינטנסיביים, בהתמחויות, בפיתוח מקצועי וביוזמות החברתיות שהם מקדמים.

כמו כן מוענק סיוע בשכר דירה בגובה 1,000 שקל בחודש למשך 9 חודשים בשנה, לסטודנטים המתגוררים באזורים מוגדרים בקרבת הקמפוס, וזאת על מנת לעודד חיי קהילה תוססים ולחזק את הפן החברתי בין הסטודנטים.

ד"ר דניאל פוליסר, המשנה לנשיא המרכז האקדמי שלם: "תוכנית הלימודים אצלנו אינטנסיבית מאד, והסטודנטים נדרשים גם ליזום ולקחת חלק בעשייה חברתית משמעותית לצד הלימודים. מלגת המחייה שאנחנו מעניקים לסטודנטים ומלגת הסיוע בשכר הדירה נועדו לאפשר לסטודנטים להתמקד בלמידה, בהתמחויות, בפיתוח המקצועי שלהם וביוזמות שהם מובילים ולעודד חיי קהילה בקמפוס. בנוסף, הן מאפשרות לנו לקלוט סטודנטים מצטיינים ומובילים מכל שדרות החברה הישראלית, מבלי שהנושא הכלכלי יהווה חסם משמעותי עבורם".

המרכז האקדמי שלם סטודנטים. יח"צ,
המרכז האקדמי שלם, ירושלים/יח"צ

iPad חינם לכל סטודנט

מכללת גורדון לחינוך מספקת iPad חינם לכל סטודנט וסטודנטית חדשים הנרשמים לתוכנית תואר ראשון עם תעודת הוראה. האייפד מלווה אותם לכל אורך תקופת הלימודים (וגם אחריהם) ומסייע במיוחד בשיעורים הרבים בהם מלמדים שילוב של טכנולוגיה בהוראה תוך שימוש במציאות רבודה (AR), מציאות מדומה (VR) ועוד.

יגאל שייניס, סגן נשיא המכללה: "האקדמית גורדון מובילה בישראל את תחום החדשנות בחינוך. אנו מכשירים את הסטודנטים שלנו להיות מחוללי שינוי במערכת החינוך ולהוביל להוראה המותאמת למאה ה-21, כזו שתהיה רלוונטית בעיני הלומד בעידן הדיגטלי. מעבר לכך, כדי לחולל שינוי אמיתי, אנו מספקים לסטודנטים גם את כלי העבודה בהם ישתמשו בהיותם מורי העתיד, בתוך כך אייפד".

אייפד לכל סטודנט מכללת גורדון. סטודיו העמק,
אייפד לכל סטודנט מכללת גורדון/סטודיו העמק

מגורים לסטודנטים נשואים ומעון לילדים

במרכז האקדמי לב שמים דגש, כבר משנת הלימודים הראשונה, על הכנה ליום שאחרי התואר, ומעמידים לטובת הסטודנטים את מרכז היזמות לב-טק המסייע בכל הקשור להקמת מיזמים, רכישת כישורי יזמות והוצאה לפועל של רעיונות שפותחו כפרויקטים אקדמיים ומחקרים.

בנוסף, מפעילים במרכז את תוכנית "אקסלנטים" המאפשרת לסטודנטים לצבור ידע וניסיון מעשי מקצועי וטכנולוגי תוך כדי הלימודים, תוך חשיפתם וחיבורם לחברות וארגונים שונים בתעשייה.

לצד כך, לרשות הסטודנטים הנשואים, עומדים 'מעונות נשואים' ומעון לילדיהם של הסטודנטים שהם גם הורים.

ראש מנהל תלמידים וסמנכ"ל במרכז האקדמי לב אלי שלמן: "סטודנטים נשואים ובדגש אלו שיש להם ילדים, זקוקים לתנאים מתאימים המאפשרים להשקיע כראוי את הזמן הדרוש בלימודי התואר. כ- 25% מכלל הסטודנטים אצלנו הינם נשואים וחלק ניכר מהם מתגורר במבנה הייעודי עבורם והם נהנים מפתרון דיור זול, איכותי ונוח, הנמצא מרחק הליכה מהכיתות, מהמעבדות מבית המדרש ומהמעון שהוקם עבור ילדיהם".

מגורי הנשואים המרכז האקדמי לב. המרכז האקדמי לב,
מגורי הנשואים המרכז האקדמי לב/המרכז האקדמי לב

מרכז תמיכה להצלחת הסטודנט

דיקנאט הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן פותח השנה לראשונה בישראל מרכז Student Success, שמטרתו לדאוג בצורה מקיפה במגוון היבטי well being - רווחה ובריאות הסטודנטים במובן הרחב - הגופני, הנפשי והחברתי.

משבר הקורונה העלה את המודעות לצורך במתן מענה לסוגיות רחבות המעסיקות את הסטודנטיות והסטודנטים, אפילו המצטיינים שבהם, שחלקן משפיעות לא רק על הרווחה הרגשית או על בריאותם אלא גם על יכולתם להצליח בלימודים. הסטודנטים כיום מתמודדים עם סוגיות חדשות - אישיות וקבוצתיות - המחייבות כלים נוספים ומיומנויות שונות שלא נדרשו עד היום.

מרכז Student Success הוקם במטרה להתגבר על קשיים אלה ולתת לסטודנטיות ולסטודנטים באוניברסיטת רייכמן כלים להתמודד עם האתגרים השונים. המרכז יעניק סיוע והדרכות בנושאים שעלה צורך בהם: התנהלות פיננסית, התמודדות עם חרדות וקשיים רגשיים אחרים, התמודדות עם תקופת הבחינות ועוד.

עדי קול דיקאנית הסטודנטים אוניברסיטת רייכמן. יח"צ,
עדי קול דיקאנית הסטודנטים אוניברסיטת רייכמן/יח"צ

לדברי ד"ר עדי קול, דיקנית הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן: "הסטודנטיות והסטודנטים מדווחים על קשיי ניהול זמן וקבלת החלטות, הפרעות קשב הנובעות מריבוי הסחות דעת ופעילויות, ביקורת עצמית קשה וקושי ביצירת קשרים חברתיים, המשליך על הרצון שלהם להגיע לקמפוס ועל היכולת שלהם לעבוד בצוות. הם מדברים על לחץ וחרדת בחינות מוגברת, על תזונה לקויה, לעתים התמכרויות ועל צורך בעזרה בהתנהלות כלכלית ("איך לנהל את הכסף שלי").מרכז Student Success, קם במטרה לתת לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו באוניברסיטת רייכמן את ארגז הכלים והיכולות הנדרשות להתמודדות עם אותם אתגרים".

לדברי ד"ר איילת בן עזר, מנכ"לית וסגנית נשיא אוניברסיטת רייכמן: "סוגיות אלה מעסיקות את הסטודנטיות והסטודנטים באשר הם - בארץ ובעולם, ובמוסדות להשכלה גבוהה בעולם מדגישים את הבריאות והחוסן כחלק ממגמה עולמית העוסקת ב-well being. אוניברסיטת רייכמן תהיה החלוצה בתחום עם מרכז Student Success".

סטודנטים בשיעור. ShutterStock
תתרכזו בלימודים: מתגברים על אתגרים בסיוע מרכז תמיכה לסטודנט/ShutterStock

תקופת הלימודים האקדמיים היא תקופה עמוסה ואינטנסיבית, ולכן רבים מהם מתקשים במימון ההוצאות החודשיות וצרכי הלימוד. מתוך הבנה זו, מוסדות אקדמיים רבים מבינים זאת, ומציעים הטבות וסיוע המאפשרים לסטודנטים להשקיע את כל מאמציהם ללימודים האקדמיים ללא דאגות מיותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully