וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן אשר צרפתי, מחלוצי תיאטרון הפרינג', הלך לעולמו בגיל 78

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 13:01

השחקן ואיש התיאטרון שיחק בהצגות רבות, ייסד את תיאטרון המדרגות ונחשב לאחד מחלוצי תיאטרון הפרינג'. בקולנוע שיחק בין השאר בסרטים "מלכת הכביש", "מבצע יונתן" ו"הטרמפיסט" ובטלוויזיה שיחק בין השאר בסדרות "טקסי דרייבר" ו"קו 300"

השחקן ואיש התיאטרון אשר צרפתי. באדיבות המשפחה
אשר צרפתי/באדיבות המשפחה

השחקן ואיש התיאטרון אשר צרפתי, מחלוצי תיאטרון הפרינג', מת הבוקר (שבת) בגיל 78. הלווייתו תתקיים מחר.

צרפתי נולד ביוון במרץ 1944. בגיל ארבע עלתה משפחתו לארץ למעברת באר יעקב, ממנה עברו לקרית אונו בה למד בכיתה עם יונה וולך. הוא למד אצל המורה למשחק נולה צ'לטון, והשתלם באקדמיה למשחק של וובר דאגלס בלונדון.

צרפתי נחשב לאחד מחלוצי הפרינג' וכמי שייסד את תיאטרון "המדרגות" בסוף שנות השבעים במרתף בדיזינגוף שפעל עד מלחמת לבנון הראשונה. בנוסף, שיחק בהצגות רבות, בין השאר בהבימה בתפקיד הראשי של מקבת במחזה של שיקספיר, בתיאטרון חיפה בהצגות "גטו" ו"הגלגול" של קפקא בבימוי סטיבן ברקוף, בקאמרי בהצגה "הבכיינים" של חנוך לוין, בתיאטרון הערבי-עברי בהצגה "חזרה לסערה" ובתיאטרון המדרגות שהקים בהצגה "וויצק".

בקולנוע שיחק בין השאר בסרטים של מנחם גולן "הפריצה הגדולה", "מלכת הכביש", "שוד הטלפונים הגדול" ו"מבצע יונתן", וכן בסרטים "הטרמפיסט", "יהיה טוב סלומוניקו", "בובה", "הירושה", "האסונות של נינה", "תנועה מגונה", "הכל מתחיל בים" - שעל תפקידו שם היה מועמד לפרס אופיר בקטגוריית שחקן משנה.

בטלוויזיה שיחק בין השאר בסדרות "קו 300", "אנס הבושם" ו"טקסי דרייבר". סרט תיעודי אודותיו, "איש המרתף" שמו, שיצרה שלומית כרמלי, שודר בדוקאביב 2010 ובערוץ 8.

צרפתי הותיר אחריו את אשתו, השחקנית ריטה שוקרון, ושלוש בנות.

  • עוד באותו נושא:
  • תיאטרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully