וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ על הגבול הימי: המתווך האמריקני העביר לישראל וללבנון נוסח סופי להסכם

עודכן לאחרונה: 10.10.2022 / 19:51

לאחר הפיצוץ בשיחות בשל סירובה של ישראל לקבל את ההערות הלבנוניות, בכיר אמריקני אמר כי המתווך עמוס הוכשטיין שלח נוסח סופי, וממתין כעת לתשובת המדינות. האמריקנים הבהירו: "המשא ומתן הסתיים"

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש/עומר מירון, לע"מ

בכיר אמריקני אמר הערב (שני) כי השליח עמוס הוכשטיין שמתווך בין ישראל ללבנון שלח לצדדים את הנוסח הסופי של ההסכם על הגבול הימי. מדובר בנוסח מתוקן אחרי כמה שינויים בעקבות הפיצוץ במשא ומתן לפני כמה ימים, בשל סירובה של ישראל לקבל את ההערות הלבנוניות.

הוכשטיין ממתין כעת לתגובה של לבנון ושל ישראל. האמריקנים הבהירו כי מדובר בנוסח סופי וכי לא יתקיים יותר משא ומתן. בכיר אמריקני הוסיף בשיחה עם וואלה: "אנחנו מאוד קרובים להסכם".

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

מוקדם יותר היום נשיא לבנון מישל עוון אמר כי הוא "מקווה להשלים את כל הסידורים שנוגעים למשא ומתן על הגבול הימי בימים הקרובים". אמש הוא שוחח עם המתווך האמריקני ודן עמו במשא ומתן. מלשכת נשיא לבנון נמסר כי לבנון תלמד בצורה יסודית את הטיוטה הסופית לפני שתקבל החלטה.

שלשום אמר בכיר בממשל האמריקני לוואלה כי הייתה התקדמות במהלך סוף השבוע במשא ומתן על הגבול הימי. הוחלפו כמה טיוטות ונוסחים חדשים בניסיון להגיע להסכמה לגבי הפערים שנותרו. במהלך סוף השבוע התקיימו כמה שיחות בין הוכשטיין לבין סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס בו סעב, שאחראי על המגעים עם ארצות הברית לגבי הסכם הגבול הימי. הוכשטיין עדכן את ישראל במהלך סוף השבוע לגבי שיחותיו עם הצד הלבנוני.

עוד בוואלה!

גנץ הזמין את נתניהו לתדרוך מבלי לעדכן את רה"מ, יו"ר האופוזיציה סירב

לכתבה המלאה
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין נפגש עם נשיא לבנון מישל עאון, 9 בספטמבר 2022. רויטרס
נשיא לבנון עם המתווך האמריקני/רויטרס

בשבוע שעבר העבירה לבנון לשליח האמריקני שורה של הערות לגבי טיוטת ההסכם על הגבול הימי ובראשן התנגדות לסעיף בהסכם שנותן "וטו" לישראל על תחילת חיפושי הגז בשטח המחלוקת והתנגדות להכרה ב"קו המצופים" כגבול בין לאומי, כך לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת בלבנון.

גורם מדיני בכיר הבהיר בתגובה כי "ראש הממשלה יאיר לפיד לא יסכים להתפשר על האינטרסים הבטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. אנחנו מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי מגורמים מוסמכים על מנת שנדע אם וכיצד להתקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully