וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: שינוי היא חבורת הזבל ושרון בראשה

24.2.2003 / 10:34

מנהיג ש"ס תקף את ראש הממשלה בעקבות ההסכם עם שינוי: "וישמן שרון ויבעט"; ישי: נצא לרחובות על רקע חברתי, עדתי ודתי; הרב אליישיב: איתם לא יהיה שר הבינוי, אלא שר ההרס והחורבן

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, תקף היום את ראש הממשלה, אריאל שרון, בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם הלילה עם שינוי. יוסף אמר בהתייעצות פנימית שערך עם בכירי תנועתו בביתו: "אמרתי ששרון ייהפך לראש פחי הזבל וכך קרה. שינוי היא חבורת הזבל והוא ראש ממשלתם". הרב אמר עוד: "וישמן שרון ויבעט", על פי הביטוי "וישמן ישורון ויבעט".

השר היוצא שלמה בניזרי (ש"ס) אמר לגלי צה"ל: "לא שאין חיים לאחר המוות בממשלתו של אריאל שרון. לשבת באופוזיציה, להיות אופוזיציה לוחמת ולקדם דברים גם דרך האופוזיציה. הדבר שצריך לקדם הכי מהר זה לקצר את ימיה של הממשלה אחרי הברית הלא קדושה הזו שנעשתה עם טומי לפיד בחיפוי ובהכשר של המפדל".

חוזרים לשנות החמישים

השר היוצא אלי ישי (ש"ס) תקף את המפדל, וטען כי בידה היה המפתח האם להכניס את שינוי לממשלה או להשאירה בחוץ. בקול ישראל דווח כי ישי כינה את המפדל בביטוי "צלם בהיכל", המבטא חילול הקודש. "מפדל היתה פעם דתית, היום בעיני היא לא דתית", אמר ישי. שר הפנים היוצא אמר עוד כי שרון "עשה את מה שברק לא העז לעשות - מהפכה חילונית אנטי דתית"

"אנחנו לא נשב בשקט", אמר ישי. "נפעל בכל הכוח, נצא לרחובות על רקע חברתי, עדתי, דתי. שינוי הביאו חמישה שרים אשכנזים, כנ"ל האיחוד הלאומי והמפדל. אמרו לי ראשי ערים מזרחיים מהליכוד – 'זה מחזיר אותנו אחורנית לשנות החמישים'.

"אני יכול לומר טוב שאני לא בממשלה זאת, ידי לא שפכו את הדם הזה. הולכת להיות פה קטסטרופה - התרסקות כלכלית וחברתית. הציבור המזרחי המסורתי שמצביע ליכוד לא יכול לעכל את זה".

בתגובה לשימוש בביטוי "צלם בהיכל", אמר ח"כ שאול יהלום (מפדל): "זו אמירה קשה, בכלל הלבנת פנים ברבים יש עליה דינים מאד קשים. גם מה שמנהיג תנועתם אמר, קרא ליהודים זבל, זה לא הסגנון שלנו".

גם מנהיג הפלג הליטאי בציבור החרדי, הרב יוסף שלום אליישיב, תקף היום את יו"ר המפדל, אפי איתם, על הסכמתו לשבת בממשלה אחת עם שינוי. אליישיב אמר בשיחות סגורות כי איתם "לא יהיה שר הבינוי, אלא שר ההרס והחורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully