וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט מערבי: הערות לבנון על ההסכם עם ישראל "קונסטרוקטיביות" ולא ימנעו עסקה

עודכן לאחרונה: 5.10.2022 / 20:51

גורם שמעורב בשיחות אמר כי הדיווחים, לפיהם לבנון מתנגדת לשורה של סעיפים בטיוטת ההסכם, אינם נכונים. לדבריו, "ההערות הלבנוניות אינן 'גלולת רעל'". מחר הקבינט מדיני-ביטחוני יתכנס כדי לדון בטיוטת ההסכם

ראש הממשלה יאיר לפיד מעל אסדת כריש/עומר מירון, לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר (חמישי) אחר הצהריים כדי לדון בטיוטת ההסכם על הגבול הימי עם לבנון. דיפלומט מערבי שמעורב במשא ומתן בין ישראל ללבנון על הגבול הימי אמר לוואלה כי "ההערות הלבנוניות על טיוטת ההסכם קונסטרוקטיביות ואינן כוללות 'גלולות רעל' שעלולות למנוע עסקה".

למה זה חשוב

  • התקשורת הלבנונית דיווחה אתמול (שלישי) כי לבנון מתנגדת לשורה של סעיפים בטיוטת ההסכם שנתונים הישגים לישראל.
  • לפי הדיווחים שפורסמו, לבנון מתנגדת לסעיף בהסכם שנותן וטו לישראל על תחילת חיפושי הגז בשטח המחלוקת והתנגדות להכרה ב"קו המצופים" כגבול בינלאומי.
  • הדיפלומט המערבי טען כי הדיווחים הללו אינם נכונים.
אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

במוקד החדשות

  • לבנון העבירה אתמול לשגרירת ארצות הברית בביירות דורותי שיי את תגובתה לטיוטת ההסכם. סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני אליאס בו סעב שאחראי על המגעים עם ארצות הברית בנושא ציין כי לבנון תכריע סופית לגבי ההסכם רק אחרי שתקבל תגובה אמריקנית להערות שלה על טיוטת ההסכם.
  • העיתון הלבנוני "ג'ומהוריה" דיווח הבוקר כי ההערות הלבנוניות אינן נוגעות לעיקרי ההסכם, אלא הן כלליות יותר ומדגישות בעיקר שההסכם אינה נורמליזציה עם ישראל, כי לא היה שום שותפות כלכלית בין לבנון לבין ישראל וכי ישראל עדיין נחשבת למדינת אויב.
  • לפי הדיווח ההערות הלבנוניות כללו גם התייחסות לאפשרות שהממשלה החדשה שתוקם בישראל אחרי הבחירות תתנער מההסכם. הלבנונים הבהירו כי הם דורשים שההסכם יופקד באו"ם כדי שיהיה מחייב גם את הממשלה הבאה בישראל.
  • העיתון "אל-אחבאר" שמזוהה עם חיזבאללה דיווח גם הבוקר כי במסגרת ההערות הלבנוניות הודגש כי לבנון לא רואה בהסכם כהכרה ב"קו המצופים" הישראלי כגבול בינלאומי.

מה הם אומרים

  • מקור לבנוני בכיר אמר ל"אל-אחבאר" הבוקר כי אם ממשלת לפיד תסרב להערות הלבנוניות ולא תחתום עם ההסכם הרי שזו תהיה "הודעה מצד ישראל כי היא פותחת את הדלת להסלמה שלא ניתן יהיה לרסן אותה ושתביא לפיצוץ צבאי משני צידי הגבול".
  • גורם מדיני בכיר אמר אתמול בתגובה לדיווחים בלבנון כי ראש הממשלה לפיד לא יוותר על האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully