וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ראשון לציון תשקיע 20 מיליון שקל ברכישת גבעת האירוסים

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 13:52

שדות של אירוסים: אחת מגבעות הכורכר הבודדות בגוש דן שהוחזקה בידיים פרטיות נמכרה בסכום של 25 מיליון שקל לעיריית ראשון לציון ורשות מקרקעי ישראל. רז קינסטליך: "לא עוד מכירת אתרים לשימור והיסטוריה ליזמים פרטיים"

גבעת האירוסים נמכרה לעיריית ראשון לציון. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון, אתר רשמי
גבעת האירוסים, נמכרה תמורת 25 מיליון שקל/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

25 מיליון שקל ישלמו עיריית ראשון לציון ורשות מקרקעי ישראל לבעלי הקרקע הפרטיים של גבעת האירוסים, נמצאת בחלקה הדרומי של ראשון לציון על גבול נס ציונה ונחשבת אחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן.

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה את ההסכם לרכישת מתחם גבעת האירוסים שנמצא בשטחה המוניציפלי של ראשון לציון. לאחר שהובהר כי אין אפשרות מעשית להפקעת השטח, ולאור העובדה כי המקום לא מטופח ולא נשמר, החליטו בעיריית ראשון לציון להרים את הכפפה ולרכוש את המתחם מתוך כוונה לפתח אותו ובעתיד להכריז עליו כשמורת טבע.

רז קינסטליך ראש העיר ראשון לציון. צילום: יח"צ, אתר רשמי
ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "גבעת האירוסים היא זיכרון ילדות אצל רבים שגדלו בראשון לציון"/אתר רשמי, צילום: יח"צ

מחיר הקרקע, שנמצאת כיום כאמור בבעלות פרטית, נקבע על ידי שמאית מטעם רשות הטבע והגנים ועומד על 25 מיליון שקל, כאשר 5 מיליון שקל מתוכם ישולמו על ידי הקרן לשמירה על שטחים פתוחים. לפי הסיכום מול רשות מקרקעי ישראל, שאחראית על קרן זו, השמורה כולה תפותח על ידי עיריית ראשון לציון לטובת הציבור.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "גבעת האירוסים היא זיכרון ילדות אצל רבים שגדלו בראשון לציון ואחת משמורות הטבע הבודדות שנותרו באזור גוש דן. אני שמח שבעתיד אנחנו נייצר זיכרון ילדות אצל הדורות הבאים שיגדלו בעיר. הנזק הגדול שנגרם לגבעה נבע בעיקר מבעלות פרטית, והיום עשינו לכך סוף. העירייה תרכוש את המתחם ותטפח אותו, כך שהוא יהיה ראוי וישמש כשמורת טבע פתוחה לכולם. אנחנו ממשיכים להחזיר את השטחים הציבוריים לתושבים, לא עוד מכירת אתרים לשימור והיסטוריה ליזמים פרטיים, אנחנו נדאג שהשטחים העירוניים והציבוריים יוחזרו וישארו עבור הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully