וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ועדת הבחירות פסלה את התמודדות בל"ד בבחירות לכנסת

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 20:15

במפלגה הודיעו כי יערערו לעליון על ההחלטה. יו"ר המפלגה, סמי אבו שחאדה, אמר כי "מדובר בנסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים". קודם לכן, הביעה היועמ"ש גלי בהרב מיארה התנגדות לבקשה למנוע מהמפלגה להתמודד. מנגד, הוועדה אישרה את מועמדות רע"ם

בווידאו: השיחה האחרונה בין חד"ש ובל"ד לפני הפיצול/מערגת וואלה!

ועדת הבחירות המרכזית פסלה היום (חמישי) את התמודדות מפלגת בל"ד בבחירות הקרובות לכנסת ה-25. זאת, לאחר שתשעה מחבחרי הוועדה הצביעו בעד פסילת המפלגה, וחמישה התנגדו. התמודדותה בבחירות של רע"ם, שגם נגדה הוגשה בקשת פסילה, אושרה על ידי הוועדה.

יו"ר המפלגה, ח"כ סמי אבו שחאדה, אמר בוועדה כי "מדובר בנסיון של גנץ ולפיד להנדס הנהגה ערבית לפי צרכיהם הפוליטיים. כפי שבל"ד יצאה יותר חזקה ומחוזקת בעבר מנסיונות הפסילה ומניסיונות דחיקת מצע מדינת כל אזרחיה לפינה, גם הפעם לא יעבוד להם". במפלגה הודיעו כי יערערו לעליון על ההחלטה. בעבר כבר פסלה ועדת הבחירות את מועמדותה של המפלגה כמה פעמים, גם כשרצה יחד עם יתר המפלגות הערביות ברשימה משותפת, אך בג"ץ הפך את ההחלטה ואיפשר לה להתמודד.

בכיר נוסף במפלגה מסר לוואלה! כי "החלטת ועדת הבחירות הזו אישרה את הפסילה היא החלטה פוליטית. זו ועדה פוליטית לכל דבר שנותנת החלטות ממניעים פוליטיים. אנחנו לא רואים שום סיבה לפסילת בל"ד ואנחנו נערער כמובן לבית המשפט העליון ובל"ד תמשיך להוביל את המאבק לדמוקרטיה ושיוויון לכולם".

סמי אבו שחאדה במהלך כינוס ועדת הבחירות בכנסת 29 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ סמי אבו שחאדה במהלך כינוס ועדת הבחירות, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בחד"ש-תע"ל, שהתפצלה מבל"ד ביום האחרון לסגירת הרשימות, תקפו את החלטת ועדת הבחירות וכינו אותה "החלטה אומללה. גנץ, לפיד ומיכאלי הוכיחו שהם ימין בתחפושת. על אפם ועל חמתם של הגזענים שרוצים להרחיק את הערבים מהקלפי, ביום הבחירות כולנו נוהרים לקלפיות".

מנגד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שתמך בפסילה, תקף את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שלא תמך בפסילה: "אתה ביבי כל היום מדבר כמה אתה 'ימין', אבל בפועל את בל"ד הצלחנו לפסול למרות שה"ימין" שלך פשוט לא הופיע ולא הצביע. יש ימין דיבורים ויש ימין מעשים. ולדיבורים שלך אף אחד כבר לא מאמין".

במפלגת ה"ציונות הדתית" הלכו צעד קדימה ותקפו את בג"ץ, בטענה שיכשיר את בל"ד כמו בפעמים הקודמות שנפסלה על ידי ועדת הבחירות. "לדיון היום בוועדה אין שום משמעות כי בג"ץ יכשיר בכל מקרה את ריצת המפלגות הערביות תומכות הטרור. הציונות הדתית, יחד עם כל המחנה הלאומי, לא תהיה חלק מהמשחק המדומה הזה. בג"ץ הפך להיות שחקן פוליטי שעשה ועושה הכל כדי לפגוע בימין ולהמשיך את שלטון השמאל והערבים".

עוד בוואלה!

ליברמן: לפיד כנראה לא מבין את תפקידו של שר האוצר

לכתבה המלאה
השופט יצחק עמית יו״ר ועדת הבחירות בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית/ראובן קסטרו

מנגד, מפלגת הלליכוד, בדומה למפלגת יש עתיד, הודיעה מוקדם יותר היום כי לא תתמוך בבקשה לפסילת בל"ד. בתום החלטת הוועדה, מסרה מפלגת הליכוד כי "מה שמתרחש בועדת הבחירות הוא קרקס פוליטי שערורייתי. פסילתו של עמיחי שיקלי היא עוול ופגיעה חמורה בדמוקרטיה. היום הקרקס ממשיך בניסיון לפסול את בל"ד כדי להכשיר את רע"מ, חד"ש ותע"ל. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין. לא נשתתף בהצגה הזאת"

טרם הדיון בוועדה, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אמרה כי אין עילה לפסול את בל"ד מלהתמודד בבחירות הקרובות. בתגובה שהגישה לוועדת הבחירות המרכזית דחתה בהרב מיארה את הבקשות למנוע מהמפלגה להתמודד בבחירות לכנסת הבאה וכתבה כי הראיות שהובאו בפניה אינן מספיקות לפסילתה.

הבקשות שהוגשו עסקו בדבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית בידי בל"ד. היא הבהירה ביחס לכך כי "הגם שבל"ד עודה קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת, הרי שלא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס השנתי ה-19 של ארגון היועמ״שים, אוניברסיטת תל אביב, 5 ביולי 2022. ראובן קסטרו
בהרב מיארה/ראובן קסטרו

לדבריה, "אין די בראיות שהובאו בבקשת הפסילה כדי לעמוד באמות המידה הקפדניות והמחמירות שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, לשם הוכחת אחת מעילות הפסילה שבחוק".

בהרב מיארה התייחסה גם לבקשה לפסילת מפלגת רע"ם של מנסור עבאס וכתבה כי יש לדחותה "משום שלא ניתן להסיק מהראיות שהוצגו כי רע"ם תומכת תמיכה חומרית, תמיכה פוליטית או אחרת במאבק מזויין של ארגון טרור".

"אזרחי ישראל הערבים ראויים וזכאיים ליצוג פרלמנטרי, ואף לנציגות קואליציונית, אך יש החלטות שהן מעל לכל שיקול פוליטי צר", כתב בני גנץ, יו"ר המחנה הממלכתי. "אין מקום בבית הנבחרים הישראלי למי שפועל בקיצוניות נגד המדינה".

עמדותיה הרשמיות של בל"ד כוללות ביטול ההכרה במוסדות הציוניים על ידי המדינה, הכרה בזכויות הערבים כמיעוט לאומי, תמיכה בשחרור האסירים והעצירים הפלסטינים, אי קיום שירות צבאי או אזרחי על ידי ערביי ישראל והפרדת דת ומדינה. על מסרים אלה, כולל תמיכה של הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, חזר יו"ר המפלגה סמי אבו שחאדה מעל במות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully