וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווב ממשיך להפציץ: צילם לראשונה את נפטון

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 11:23

טלסקופ החלל ווב ממשיך להפגין את יכולותיו, והפעם מפנה את עינו קרוב יותר לבית, וצילם לראשונה בעצמו את נפטון. התוצאות, כמו בשאר המקרים, יפהפיות ומכילות פרטים שלא ראינו עשרות שנים מאז הביקור של "וויאג'ר 2"

נפטון כפי שצילם ג'יימס ווב. NASA, ESA, CSA, STScI,
נפטון כפי שצילם אותו ג'יימס ווב/NASA, ESA, CSA, STScI

טלסקופ החלל ווב צילם השבוע צילום ראשון שלו את נפטון, בצילום בהיר ויפהפה: לא רק שווב קלט את הטבעות של הכוכב המרוחק מאיתנו במערכת השמש בבהירות לראשונה מזה 30 שנה, אלא שהוא מציג את ענק הקרח שבקצה מערכת השמש באור חדש לחלוטין, תרתי משמע. גולת הכותרת של הצילום של ווב היא באמת התמונה החדה והברורה של הטבעות המקיפות את הכוכב, פרט שלא צולם בכזה בירור מאז ש-"וויאג'ר 2" חלפה על פני נפטון ב-1989. בנוסף לטבעות הצרות, ניתן לראות את טבעות האבק הדהויות שמלוות אותן.

בנוסף לטבעות הצרות, ניתן לראות את טבעות האבק הדהויות שמלוות אותן. NASA, ESA, CSA, STScI,
בנוסף לטבעות הצרות, ניתן לראות את טבעות האבק הדהויות שמלוות אותן/NASA, ESA, CSA, STScI

"עברו שלושה עשורים מאז שראינו לראשונה את הטבעות הדקות והמאובקות הללו, וזו הפעם הראשונה שאנחנו רואים אותן באינפרא אדום", מציינת היידי האמל, מהנדסת מערכות ומומחית בינתחומית לנפטון במשימת ווב. הצילום האיכותי והיציב של נפטון, הוא שאפשר לראותן. עוד הצליח ווב לצלם שבעה מתוך 14 ירחיו של נפטון: גליאטה, נייאד, ת'לסה, דספינה, פרוטאוס, לאריסה וטריטון, שבולט בתמונה.

נפטון, הכוכב השמיני במערכת השמש שלנו, ריתק את חוקרי החלל מאז גילויו ב-1846. נפטון, המרוחק פי 30 מהשמש מאשר כדור הארץ, מרחף לו באזור אפל בשולי מערכת השמש. במרחק שכזה, השמש היא כה קטנה, כך שצהרי יום על נפטון ייראו כמו דמדומים על כדור הארץ. נפטון מסווג כענק קרח בשל ההרכב הכימי של פנים הכוכב. בהשוואה לענקי הגז צדק ושבתאי, נפטון עשיר יותר ברכיבים כבדים כמו מימן והליום, ואילו צבעו הכחול של נפטון בצילומים של האבל (המצלם בתחום האור הנראה), הוא בשל כמויות קטנות של גז מתאן.

אולם, במצלמת האינפרא אדום (NIRCam) של ווב, נפטון לא נראה כחלחל כלל. למעשה גז המתאן באטמוספירה של נפטון, סופג אורכי גל אדום בכזו יעילות, עד שהכוכב נראה מעט חשוך בעיניו של ווב, למעט באזורים של עננות גבוהה. ענני המתאן -קרח האלה כה דומיננטיים, עד שהם מחזירים את אור השמש לפני שנבלע במתאן, ואלה יוצרים את התמונה היפה שצילם ווב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully