וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחו של ביידן דן עם יועצי לפיד בטיוטת ההסכם על הגבול הימי עם לבנון

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 16:50

השליח האמריקני הוכשטיין ויועצו של הנשיא ביידן למזרח התיכון, ברט מקגרק, נפגשו עם היועץ לביטחון לאומי חולתא ומנכ"ל משרד החוץ אושפיז. בהמשך היום ייפגש שר החוץ האמריקני בלינקן עם ראש ממשלת לבנון מיקאתי כדי לדון עימו בטיוטת ההסכם

בווידאו: גנץ מאיים שאם חיזבאללה ינסה לחבל במו"מ על הגבול הימי לבנון כולה תשלם את המחיר/גו לייב המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן

היועץ לביטחון לאומי איל חולתא ומנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז נפגשו היום (שלישי) בניו יורק עם השליח האמריקני עמוס הוכשטיין, שמתווך בין ישראל ללבנון בסוגיית הגבול הימי בין המדינות. הצדדים דנו בטיוטת ההסכם, אותה מגבש הוכשטיין. בהמשך היום צפוי שר החוץ האמריקני טוני בלינקן להיפגש עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי כדי לדון עימו בטיוטת ההסכם.

יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לענייני המזרח התיכון, ברט מקגרק, השתתף גם כן בפגישה של הוכשטיין עם חולתא ואושפיז. בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "הפגישה הייתה טובה ופרודוקטיבית".

אסדת כריש במים הטריטוריאליים של ישראל. חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
אסדת כריש/אתר רשמי, חברת אנרג'יאן

אמש, לשכת לפיד הדגישה כי "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות". הלשכה הוסיפה כי הסכם עם לבנון יתרום רבות ויועיל ליציבות האזורית.

כמו כן, מסרה הלשכה כי הפקת הגז מאסדת כריש תתחיל כסדרה, ואינה קשורה למשא ומתן בין שתי המדינות. "האסדה תחל בהפקת הגז ללא עיכובים ברגע שזה יהיה אפשרי", הודיעה הלשכה. לבסוף, הודתה לשכת ראש הממשלה למתווך האמריקני "עבודתו המאומצת בניסיון להביא להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully