וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר פרש: "תודה שעזרתם לנער שווייצרי להגשים את חלומותיו"

הטניסאי בן ה-41, שזכה ב-20 תארי גרנד סלאם ודורג 1 בעולם יותר שבועות רצופים מכל שחקן בהיסטוריה, הודיע בפוסט כי ייפרד מהסבב בגביע לייבר: "עבדתי קשה כדי לחזור, אך הגוף העביר לי מסר ברור. אוהב את המשחק ולעולם לא אעזוב אותו"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום בספורט, 15.9/ספורט1

זה היה באוויר אחרי מעל שנה בה הוא לא קיים משחק רשמי, והיום (חמישי) זה הפך לעובדה מוגמרת: רוג'ר פדרר הודיע על פרישה מטניס בגיל 41 וחתם קריירה מפוארת בת 24 שנים, שבהן זכה ב-20 תארי גרנד סלאם ורשם את הרצף הארוך ביותר בהיסטוריה של שבועות בפסגת דירוג ה-ATP.

פדרר, שלא הצליח לשחק בעקביות בשנים האחרונות בשל פציעות, נפרד במכתב אותו צייץ בטוויטר ובישר כי גביע לייבר, שייערך בלונדון בסוף השבוע הבא, יהיה הטורניר האחרון שלו בקריירה. "מכל המתנות שהטניס העניק לי במרוצת השנים, הגדולה ביותר ללא ספק היא האנשים שפגשתי לאורך הדרך: חבריי, יריביי, ומעל הכל האוהדים שמעניקים לספורט את החיים שלו", פתח השווייצרי את דבריו. "כפי שרובכם יודעים, שלוש השנים האחרונות הציבו בפניי אתגרים בדמות פציעות וניתוחים.

"עבדתי קשה כדי לחזור להתחרות בצורה מלאה. אבל אני גם מודע למגבלות והיכולות של הגוף שלי, והמסר שלו אליי היה ברור. אני בן 41. שיחקתי יותר מ-1,500 משחקים במשך 24 שנים. הטניס התייחס אליי בנדיבות גדולה יותר ממה שאי פעם הייתי יכול לחלום, וכעת עליי להודות שזה הזמן לסיים את הקריירה התחרותית שלי".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
קריירה בלתי נשכחת הסתיימה. פדרר יורד מהמגרש בפעם האחרונה/רויטרס

"גביע לייבר יהיה אירוע ה-ATP האחרון שלי", המשיך השווייצרי, שמשחקו האחרון היה ביולי אשתקד בווימבלדון, שם נכנע להוברט הורקאץ' ברבע הגמר. "אמשיך לשחק טניס בעתיד, כמובן, רק לא בטורנירי גרנד סלאם או בסבב. זו החלטה מרה, כי אתגעגע לכל מה שהסבב נתן לי. אבל בו זמנית, יש כל כך הרבה מה לחגוג. אני רואה בעצמי אחד האנשים הכי ברי מזל עלי אדמות. זכיתי בכישרון מיוחד לטניס ועשיתי זאת ברמה שמעולם לא דמיינתי, למשך הרבה יותר זמן ממה שחשבתי שאפשר".

פדרר הודה לקרוביו: "אשתי מירקה חיה כל דקה לצדי. היא עשתה איתי חימום לפני גמרים, צפתה באינספור משחקים גם כשהייתה בחודש שמיני להיריון, והתמודדה עם הצד המשוגע שלי בדרכים במשך יותר מ-20 שנה. אודה גם לארבעת ילדיי המדהימים על התמיכה, על הסקרנות לגלות מקומות חדשים וליצור זיכרונות מדהימים לאורך הדרך. לראות את משפחתי מעודדת אותי מהיציע זו הרגשה שתמיד אנצור".

"אודה ואוקיר גם את הוריי האוהבים ואחותי היקרה. כלום לא היה מתאפשר בלעדיהם. תודה גדולה לכל מאמני לשעבר, שתמיד הדריכו אותי בכיוון הנכון. הייתם אדירים! תודה לאיגוד הטניס השווייצרי שהאמין בי כשחקן צעיר והעניק לי התחלה אידיאלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פוסט הפרידה של רוג'ר פדרר

לאחר שהודה גם לצוות ולנותני החסות שלו, פדרר פנה לאוהדים: "חייב לכם תודה מיוחדת. לעולם לא תדעו כמה כוח ואמונה נתתם לי. התחושה מעוררת ההשראה של כניסה לאצטדיונים מלאים הייתה מהמרגשות בחיי. בלעדיכם, כל ההצלחות היו מרגישות בודדות, במקום מלאות בשמחה ובאנרגיה".

"24 השנים בסבב היו הרפתקה בלתי נתפסת. בעוד שלפעמים זה מרגיש כאילו זה עבר ב-24 שעות, הן גם היו עמוקות וקסומות כל כך, שנדמה כאילו עברתי חיים שלמים", סיכם פדרר את הקריירה. "היה לי המזל העצום לשחק לעיניכם ביותר מ-40 מדינות. צחקתי ובכיתי, חשתי אושר וכאב, ומעל הכל הרגשתי חי בצורה שלא תיאמן. לאורך מסעותיי פגשתי אנשים מדהימים שיישארו חברים שלי לכל החיים, שתמיד פינו מזמנם היקר כדי לבוא לצפות בי משחק ולעודד אותי מסביב לעולם. תודה לכם".

הטניסאי האגדי סיכם: "כשאהבתי לטניס התעוררה, הייתה נער כדורים בעיר הולדתי באזל. נהגתי לצפות בשחקנים בתחושת פליאה. הם היו כמו ענקים בעיניי, והתחלתי לחלום. חלומותיי הניעו אותי לעבוד קשה והתחלתי להאמין בעצמי. הצלחה מסוימת נתנה לי ביטחון והוציאה אותי למסע המדהים ביותר, עד עצם היום הזה. אז אני רוצה להודות לכם מעומק לבי, לכל אלה מסביב לעולם שעזרו לנער כדורים שווייצרי להגשים את חלומותיו. ולסיום, למשחק הטניס - אני אוהב אותך ולעולם אעזוב אותך".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי, אלוף ווימבלדון 2017. רויטרס
הטורניר שעמו הוא הכי מזוהה. פדרר לאחר זכייתו האחרונה בווימבלדון, ב-2017/רויטרס

פדרר, הטניסאי הראשון אי פעם שהגיע ל-20 תארי גרנד סלאם, דורג 1 בעולם במשך 310 שבועות בקריירה וסיים שנה קלנדרית בפסגה חמש פעמים. הוא זכה ב-103 תארים ביחידים (שני רק לג'ימי קונורס עם 109), בשמונה גביעים בווימבלדון ושישה בטורניר גמר הסבב - שני שיאים בהם הוא מחזיק עד היום. מי שנחשב לאחד משלושת הגדולים ביותר בתולדות הטניס, לצד רפאל נדאל ונובאק דג'וקוביץ', השיג גם מדליית זהב אולימפית ב-2008, כסף ב-2012 וזכה בגביע דייויס עם נבחרת שווייץ ב-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully