וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר: "הוצאתי מהלקסיקון את המילה בוגד, אבל רבין סייע לאויב"

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 12:24

חה"כ מ"הציונות הדתית" תקף בראיון באולפן וואלה! את התקשורת: "מי אתם שתחליטו לנרמל אותי?". הוא הודיע כי לא יסיר את תמונת הרב כהנא בביתו, הבהיר כי התרת נישואי להט"ב בחוק היא קו אדום, ומתנגד לקריאות "שיישרף לכם הכפר" של תומכיו בתיכון בליך: "בעד מוות למחבלים"

בווידאו: ח"כ איתמר בן גביר בריאיון באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ איתמר בן גביר אמר היום (רביעי) כי לדעתו ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שנרצח ב-1995 על ידי יגאל עמיר בתום עצרת נגד אלימות בתל אביב, "עשה מעשה חמור מאוד מאוד מאוד. הוצאתי מהלקסיקון את המילה בוגד", אמר יו"ר עוצמה יהודית בראיון באולפן וואלה!. "רבין עשה דברים שפוגעים במדינת ישראל, הוא סייע לאויב ושיתף פעולה עם האוייבים שלנו. אני לא אקרא לו בוגד, אבל הוא כן עשה מעשים חמורים באוסלו".

בן גביר התייחס לביקורו בתיכון בליך ברמת גן אתמול לקראת בחירות 2022, ולקריאות של תומכיו, "שיישרף לכם הכפר", בבית הספר. "זה שעה לפני שבאתי, אני מבין את הניסיון הדמגוגי להגיד 'בן גביר תומך ביישרף לכם הכפר'. לא תומך ביישרף לכם הכפר, לא תומך במוות לערבים. כן רוצה מוות למחבלים, כן רוצה לשלוח את המחבלים מכאן. לפני 20 שנה כשצעקו 'ישרף לכם הכפר' או 'מוות לערבים', לא באתי להשתיק. גם אז לא צעקתי יישרף לכם הכפר, אף פעם לא האמנתי במוות לערבים. זה נכון שהיום אני הרבה יותר רגיש. כל הזמן מזכירים לי את גיל 17, 18, 19. אני בן 46, עבר משהו". על כך שהוא מרבה לכנות את חברי הכנסת הערבים "מחבלים", אמר בן גביר: "הח"כים הם לא מחבלים שרצחו יהודים, הם מחבלים בעם ישראל. הם מחבלים וראויים להגדרה הזאת ואותם אני רוצה לזרוק משם. הביקורת שלי על בתי המשפט זה שהם לא הורשעו בטרור".

ח"כ איתמר בן גביר יו"ר "עוצמה יהודית" בראיון באולפן. 
07 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
בן גביר באולפן וואלה!, היום/ראובן קסטרו

על כך שדווקא הוא זה שהורשע בעבירות של תמיכה בטרור אמר: "הורשעתי לפני 20 שנה בגלל סטיקרים וכרוזים שכתוב עליהם 'לגרש את הערבים'. היום אני לא בעד לגרש את כל הערבים". על תמיכתו בברוך גולדשטיין, הרוצח מהטבח במערת המכפלה אמר בן גביר: "קראתי לו גיבור בגיל 17. המעשה שלו לא ייעשה, אני לא רואה בזה מודל לחיקוי או סמל, אני לא בעד המעשה. תליתי תמונה שלו אצלי בסלון כי הוא היה רופא שהציל יהודים".

גם על תמיכתו ברב מאיר כהנא, שעל תורתו התחנך, אמר בן גביר "אני לא אומר שאני מסכים עם כל מילה שלו. לא באתי להתייפף, אני לא מגלגל עיניים, הרב כהנא נלחם למען יהודי ברה"מ וזה נפלא, הרב כהנא נלחם נגד האנטישמים בארה"ב והיה גיבור. הרב כהנא הציע מוות למחבלים. אהבת ישראל הייתה בלבו ונפשו, אני לא בא ואומר 'הרב כהנא מוקצה'. יש לי תמונה שלו בבית, ואני לא מתכוון להסיר אותה".

כשנשאל במה הוא לא מסכים עם הרב כהנא, אמר: "הצעת חוק על חופים נפרדים, האמירה שצריך לגרש את כל הערבים, אני לא בעד זה. עברו 27 שנים, התבגרתי, נולדו לי ילדים, המציאות היא יותר מורכבת. מה שהשתנה זה שאני אומר שיש ערבים שלא שונאים את המדינה. החוק שאני רוצה לחוקק יאפשר לגרש את מי שזורק בקבוקי תבערה ואבנים. אותם, אחרי שיישבו בכלא, אני רוצה להעיף מכאן. הוא יאפשר לסלק סייענים של האוייב כמו איימן עודה ועופר כסיף או נטורי קרתא".

על הטענות לפיהן "השינוי" שעבר נועד לצרכים פוליטיים ענה בן גביר: "כשמנסור עבאס אמר שעבר שינוי לא שאלתם שאלות. יש בן גביר הישן, מגיל 19, 17, 20. עברו מאז 26 שנים אני היום בן 46".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איתמר בן גביר במפגש לציון 20שנה לממשלת רבין. יותם רונן
"כל הזמן מזכירים לי את גיל 17, היום אני בן 46". בן גביר עם מרזל בהפגנה לציון הסכמי אוסלו, 2012/יותם רונן

כשמדברים עם בן גביר על "תהליך הנרמול" שעוברת דמותו, ואיתה המעבר מהשוליים למרכז הבמה, הוא מתקומם. "מי אתם בתקשורת שתחליטו מה נורמלי ומה לא נורמלי? מישהו עושה לי טובה?". גם עם הטענות לפיהן הוא "מכבס את מסריו" כדי לעבור את בג"ץ, בניגוד לחבריו ל"עוצמה יהודית", הוא לא מסכים. "כל הזמן מחפשים את הקנוניה. נגיד ואני מכבס מסרים, אז מה? המשמעות אותה משמעות. יש לי את הדעות שלי, אני לא מתבייש בהן".

כשעוברים לדבר על אידיאולוגיה, בן גביר מבהיר כי יילחם באפשרות להתיר ללהט"בים להינשא כחוק. "המדינה יהודית, הנישואים צריכים להיות כדת משה וישראל. אני לא אתחיל להתיר כאן במסגרת המדינה הזו נישואי להט"ב בחוק או פונדקאות להט"ב. היתה זו מרב מיכאלי שאמרה שפונדקאות היא שימוש ברחם של האשה. הייתי לא מזמן באירוע חברתי עם אמיר אוחנה ובן זוגו, ראיתי את הילדים שלהם. מתוקים, אני אדאג לילדים האלה כמו לעצמי. אבל אמיר יודע שיש לי קווים אדומים. הקווים שלי הם מדינה יהודית. נישואים צריכים להיות כדת משה וישראל".

עורך הדין איתמר בן גביר בעצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7
אלירן אהרון, ספק 500
"לא מסכים עם כל מילה שלו". בן גביר בעצרת לזכר הרב כהנא, 2016/ספק 500, ערוץ 7 אלירן אהרון

יו"ר עוצמה יהודית רואה את הסקרים המחמיאים ומתכנן כבר מה ידרוש במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, במקרה של ניצחון לגוש נתניהו. מבחינתו, יו"ר הליכוד כבר לא עומד מאחורי אמירתו מלפני שנתיים כי בן גביר לא יכהן כשר בממשלתו. "אני מעריך שאם תשאלו את נתניהו התשובה תהיה כן, אני אהיה שר בממשלתו. אני לא מצטט שיחות עם נתניהו. אני חושב שהוא עבר שינוי, שהוא ראה שצריך שהימין צריך למשול. אם נהיה גדולים וחזקים ויהיו לי הרבה מאוד מנדטים בעוצמה יהודית, יצטרכו לקיים הבטחות".

בן גביר פירט את דרישותיו העתידיות "שינוי נהלי פתיחה באש זה דבר מאוד חשוב. חסינות לחיילים ושוטרים - כשמחבל יורה עליהם הם לא צריכים למצוא את עצמם לא במצח ולא במח"ש. חלוקת קרקעות חינם לחיילים משוחררים ולבנות שירות לאומי ותלמידי ישיבה בנגב ובגליל, אנחנו מאבדים את הנגב והגליל. שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. יהיו תנאים, אני לא באתי כדחליל".

מבחינתו, יש לחלק נשק לכל חייל שמשתחרר מצה"ל. "35% מהפיגועים נמנעים על ידי אזרחים. אולי אם נציף את הרחובות בנשק חוקי נמנע עוד ועוד מעשי רצח ופיגועים. חיילים ושוטרים לא יכולים להיות בכל מקום. לכן אני גם בעד גיוס משמר לאומי ולהוריד פלוגות ביטחון לנגב".

ח"כ איתמר בן גביר יו"ר "עוצמה יהודית" בראיון באולפן. 
07 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"נגיד ואני מכבס מסרים, אז מה?" בן גביר באולפן וואלה!, היום/ראובן קסטרו
בן גביר ובנימין נתניהו. יונתן זינגר, פלאש 90
"נתניהו עבר שינוי, הוא מבין שהימין צריך למשול"/פלאש 90, יונתן זינגר

על התחייבות מצידו של נתניהו כלפיו הוא מסרב להתייחס, אבל הוא כן אומר לגביו שהוא "שחקן כדורגל מצוין, ושהוא שמר על הילדים בבריכה, הוא הסתכל עליהם כל הזמן. הוא ביקש מהילדים שיידעו שנתניהו שמר עליהם. הוא מנהיג המחנה הלאומי. אני מאמין לו שהוא רוצה להקים ממשלת ימין מלא-מלא. ואני מאמין לו שאם נהיה גדולים, אף אחד לא יוכל לעשות משהו אחר".

את המשפט נגד נתניהו בן גביר מכנה "שערורייה", ומתחייב כי ידרוש מנתניהו להפעיל חוק צרפתי. "אני משפטן, זה יקר לליבי העניין הזה. יש חזקת חפות. לקחו אדם כמו יעקב נאמן, תפרו לו תיק, 3 שנים הבן אדם לא יכול להיות שר, מה קרה אחרי זה? יצא זכאי, איזה עוול. זה מה שאנחנו רוצים שיקרה לנתניהו? אני לא מוכן".

לדבריו, אם נתניהו לא יצליח להגיע ל-61 מנדטים עם גוש הימין, הוא לא יסכים לשבת בממשלה עם מפלגתו של בני גנץ, המחנה הממלכתי. "אני לא אשב עם גנץ. אם יבואו אלי ויגידו לי לשבת עם בני גנץ - מי שמארח את אבו מאזן, מכחיש שואה תומך ברצח חיילים, הוא מממן משכורות לרוצח יהודים. לא אשב איתו, גם במחיר של בחירות שישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully