וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הילידה האמריקנית הראשונה מטעם אלסקה נבחרה לקונגרס

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 13:57

מרי פלטולה הדמוקרטית ניצחה את שרה פיילין, לשעבר מושל אלסקה והמועמדת לסגנית נשיא ב-2016 מטעם הרפובליקנים, שרצתה לשוב לזירה הפוליטית. פלטולה משתייכת לעם הילידי יופיק

שרה פיילין, מושלת אלסקה לשעבר ומועמדת לסגנית נשיא מטעם המפלגה הרפובליקנית בבחירות ב-2016, הפסידה הלילה (חמישי) בבחירות המיוחדות לקונגרס באלסקה, במחוז שבמשך חמישה עשורים היה בידיים רפובליקניות.

המנצחת, מרי פלטולה הדמוקרטית, תהיה הילידה האמריקנית הראשונה שתכהן כמחוקקת בקונגרס האמריקני מטעם אלסקה. המושב היה פנוי בשל מותו השנה של דון יאנג, שהחזיק בו מאז 1973. בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר יעמוד שוב המושב לבחירות.

פלטולה, בת ה-49, הוכרזה הלילה מנצחת בפער של 3% במדינה שבה דונלד טראמפ ניצח ב-10% ב-2020. פלטולה תומכת בגישה נרחבת להפלות, מאבק בשינוי האקלים ושמירה על אוכלוסיית דגי האלתית באלסקה.

מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין בכנס בחירות לצדו של דונלד טראמפ באייווה, 19 בינואר 2016. רויטרס
שרה פיילין עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

פיילין, מושלת אלסקה לשעבר, כיהנה בבית הנבחרים של אלסקה כעשור. פיילין ופלטולה אמרו בעבר כי התיידדו במהלך כהונתן בשל העובדה ששתיהן היו בהריון באותו זמן. כשפיילין עזבה את אלסקה כדי להצטרף לקמפיין של ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ב-2016, היא נתנה במתנה לפלטולה את הטרמפולינה של ילדיה. על פי התקשורת באלסקה, פיילין גם כינתה באחרונה את פלטולה "מתוקה אמיתית" .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מרי פלטולה, חברת הקונגרס האסקימוסית הראשונה ממדינת אלסקה. רויטרס
חדשות טובות לדמוקרטים. מרי פלטולה/רויטרס

פלטולה מגדירה את עצמה "תושבת אלסקה נורמלית". "איני מליונרית. איני סלבריטאית בינלאומית", היא אמרה. היא אמרה גם כי היא מקווה שמועמדים מתונים יותר ייבחרו. "אני מקווה שהבוחרים יצביעו כפי שהם מרגישים, ולא יחושו לחץ להצביע בעבור המועמד שהם חושבים שיש לו יותר סיכוי. התקווה שלי היא שנתרחק ממועמדים ופוליטיקאים קיצוניים".

פלטולה משתייכת לעם אסקימוסי (אינואיטי) בשם יופיק (Yup'ik). היופיק חיים במערב אלסקה ובמחוז הרוסי האוטונומי צ'וקוטקה. היא גדלה בחלק כפרי של אלסקה. בשנים האחרונות הוקמו ארגונים של העמים האינואיטים, הפועלים לקידום התרבות האינואיטית, שימור המסורת, ופעילות נגד בעיות אקולוגיות הפוגעות באינואיטים, כגון ההתחממות הגלובלית שגורמת להמסת הקרחונים ומציבה סכנת הכחדה ליונקים הארקטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully