וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקודה בוהקת": אסטרונאוטית צילמה את תחנת הכוח התרמו־סולארית בנגב מהחלל

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 21:43

אסטרונאוטית מאיטליה תיעדה את תחנת הכוח-התרמו סולארית באשלים מהחלל. "מראה מסקרן! זוהי תחנת אנרגיה סולארית ואחד ממגדלי האנרגיה הסולאריים הגבוהים בעולם!", כתבה. צפו בתמונות

תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים מהחלל. AstroSamantha / ESA,
תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים מהחלל/AstroSamantha / ESA

אפילו מהחלל רואים את זה: האסטרונאוטית סמנתה כריסטופורטי מאיטליה, טייסת חלל של סוכנות החלל האירופאית, פרסמה אתמול (חמישי) תמונה מתחנת החלל הבינלאומית, שבה ניתן לראות את ישראל וחצי האי סיני. בציוץ בחשבון הטוויטר התייחסה לנקודת אור בוהקת שמקורה בתחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים שבאזור הנגב.

כריסטופורטי, שמחזיקה בשיא שהות שהייה בחלל בטיסה אחת על ידי אישה, כתבה: "מראה מסקרן! נקודה בוהקת במדבר הנגב... כל כך יוצא דופן לראות אורות מעשה ידי אדם ביום! זוהי תחנת אנרגיה סולארית, אחת הטכנולוגיות לקבל אנרגיה מתחדשת מהשמש. עם אחד ממגדלי האנרגיה הסולאריים הגבוהים בעולם!".

תחנת הכוח משתרעת על שטח של 3,900 דונם וממוקמת בשטח השיפוט של המועצה האזורית רמת הנגב, ליד היישוב אשלים. מדובר בתחנה בטכנולוגיה של ריכוז קרינת השמש, באמצעות כ-50,000 מראות (הליוסטטים), בעלי משטח פנים של 20 מטר רבוע כל אחד, אל מגדל שמש בגובה של 240 מטר, שבו מחממים מים לטמפרטורה של כ־550 מעלות צלזיוס.

מאז נחנך המגדל ב-2018, התושבים באזור אשלים והנהגים בכביש 40 מתלוננים על נזק נופי וסנוור מהמגדל בכל שעות היום - שכאמור ניתן להבחין בו אפילו מהחלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תחנת הכוח באשלים. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תחנת הכוח התרמו-סולארית באשלים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

במסגרת אירועי שבוע החלל הישראלי שנערך במלאת 13 שנה למותו של אילן רמון באסון הקולומביה, ביקרה כריסטופורטי בישראל בפברואר 2016 . בין השאר היא השתתפה בכנס החלל הבינלאומי על שם אילן רמון במכון פישר שבהרצליה ובמצפה הכוכבים בגבעתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully