וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות הביון הרוסי: האחראית לרצח דריה דוגינה היא אוקראינית שנמלטה לאסטוניה

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 19:08

על פי שירות הביון הרוסי, נטליה וובק ובתה הגיעו לרוסיה ב-23 ביולי, ובמשך חודש הכינה וובק את המתקפה. היא שכרה דירה באותו גוש בניינים שבו התגוררה דוגינה, חקרה את סגנון חייה ועקבה אחריה במכונית מדגם מיני קופר. פוטין: "הרצח הוא פשע נתעב"

בווידאו: תיעוד של המקורב לפוטין בזירת החיסול של בתו/Tsargrad TV ותיעוד ברשתות החברתיות

שירות הביטחון הפדרלי הרוסי (FSB) פרסם היום (שני) בפלטפורמת טלגרם סרטון של המתנקשת, לטענתו, בדריה דוגינה, בתו של איש רוח ימני קיצוני המקורב לנשיא ולדימיר פוטין. בסרטון נראית וובק נכנסת לבניין שבו גרה דוגינה - ואז נמלטת מעבר לגבול רוסיה-אסטוניה.

FBS טוען כי הרצח של דוגינה בשבת תוכנן והוצא לפועל על ידי השירות המיוחד האוקראיני וכי האחראית לרצח, נטליה וובק, אוקראינית שנולדה ב-1979, נמלטה לאסטוניה לאחר מכן, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות IFAX. פוטין אמר בתגובה כי "הרצח הוא פשע נתעב שקיצר את חייה של העיתונאית המוכשרת".

וובק ובתה בת ה-12, סופיה, הגיעו לרוסיה ב-23 ביולי, ובמשך חודש הכינה וובק את המתקפה. היא שכרה דירה באותו גוש בניינים שבו התגוררה דוגינה, חקרה את סגנון חייה ועקבה אחריה במכונית מדגם מיני קופר, על פי הצהרה של FSB.

בווידאו: ההתנקשות בבתו של אלכסנדר דוגין | פרסום של שירות הביטחון הרוסי, בו מתועדת המתנקשת לכאורה/מערכת וואלה
נטליה וובק ובתה. שירות הביטחון הרוסי, אתר רשמי
נטליה וובק ובתה סופיה/אתר רשמי, שירות הביטחון הרוסי

עוד דווח כי וובק והבת שלה נכחו באירוע מחוץ למוסקבה בשבת בערב, שבו היו גם דוגינה ואביה, לפני שהסוכנת הפעילה מרחוק "פיצוץ מבוקר" במכונית של דוגינה מדגם טויוטה לנד קרוזר פראדו כשנהגה בחזרה למוסקבה, בזמן שאביה נוסע במכונית מאחוריה. לאחר מכן, השתיים נמלטו לאסטוניה.

בהצהרה נכתב גם וובק הוכנסה באפריל 2022 לרשימת "לאומנים אוקראינים" כחברה ב"גדוד אזוב" - שנוסד על ידי מליציה של מתנדבים מהימין הקיצוני באוקראינה ב-2014. הגדוד הכחיש את הטענה.

מסוכנות הידיעות TASS נמסר כי, "הרצח של העיתונאית דריה דוגינה נפתר, הוא בוצע על ידי השירות המיוחד האוקראיני, על ידי אזרחית אוקראינה", נכתב בדיווח שציטט את שירות הביון הרוסי. עוד דווח כי על פי FSB, ווק השתמשה בכמה תעודות זהות, ונכנסה לרוסיה באמצעות אחת שהונפקה בדונצק, שנמצאת תחת שלטון פרו רוסי, אך עזבה באמצעות מסמכים אוקראיניים.

הוועדה לענייני חוץ בסנאט הרוסי הודיעה כי הסירוב של אסטוניה להסגיר את הרוצחת של דוגינה עשוי להיות סיבה לנקיטת אמצעים קשוחים מצד רוסיה.

בהצהרה ראשונה מאז מותה של בתו, דוגין כתב היום כי דריה נהרגה באכזריות מול עיניו על ידי אוקראינה. "הלבבות שלנו לא רק צמאים לנקמה", הוא כתב. "אנחנו צריכים את הניצחון שלנו על אוקראינה. הבת שלי הקריבה את חייה הצעירים על מזבח הניצחון. אז בבקשה תנצחו!"

נטליה וובק. טוויטר, צילום מסך
נטליה וובק, החשודה בהתנקשות/צילום מסך, טוויטר

על פי דיווח באתר "The New Voice of Ukraine", את ההתנקשות ביצע ארגון פרטיזני רוסי לאומני קטן בשם NRA. הארגון גינה את העובדה שדוגינה קראה להרס האוקראינים, לאלימות ורצח בשטחים הכבושים. בעיקר, היא הצדיקה את הרצח של אסירים אוקראינים ב"מחנה אולניבקה הכבוש".

מקור בשם פונומארב אמר לאתר כי "ההתנקשות של דוגינה, כמו פעולות פרטיזניות ישירות רבות שמבוצעות בשטח של רוסיה בחודשים האחרונים, הוצאו לפועל על ידי הצבא הרפובליקני הלאומי". הוא הוסיף כי יצר קשר עם הארגון בטלגרם בסיוע ערוץ Rospartizan.

במניפסט של NRA, שפורסם בערוץ הטלגרם, נכתב: "אנחנו, פעילים רוסים, אנשי צבא ופוליטיקאים, מגדירים עצמנו פרטיזנים ולוחמי הצבא הרפובליקני הלאומי. אנחנו מוציאים מהחוק מחרחרי מלחמה, שודדים ומדכאי העם הרוסי.

"אנחנו מכריזים כי הנשיא פוטין גזל את הכוח והוא פושע מלחמה ששינה את החוקה, שיחרר מלחמת אחים בין העמים הסלבים ושלח חיילים רוסים למוות בטוח וחסר היגיון. עוני וארונות קבורה לחלק, ארמונות לאחרים. זאת מהות המדיניות שלו".

ארגון פרטיזני רוסי "נטל אחריות"

המניפסט כולל גם איומים נגד פוטין, הממשלה הרוסית ואנשי ביטחון. "נדיח את פוטין ונהרוס אותו. נהרוס את בכירי הממשלה והמינהל האזורי, משתפי פעולה עם הגנב, שלא יתפטרו. נהרוס את אלה שלא יניחו את נשקם ויפשטו את מדיהם".

הארגון קורא לחיילי הצבא הרוסי להפסיק לירות גם "באחינו במדינות אחרות - גיאורגיה, סוריה ועוד". NRA גם דוחק בכל הרוסים להצטרף לשורותיו ומבטיח סיספק הגנה לכל מי שיניף את "הדגל הלבן-כחול-לבן של רוסיה החדשה, במקום את דגל הבושה של ממשלת פוטין".

נטליה וובק. טוויטר, צילום מסך
נטליה וובק/צילום מסך, טוויטר
דריה דוגין ואביה אלכסנדר בפיצוץ שבו נהרגה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
דריה דוגינה ואלכסנדר דוגין/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דוגינה, בתו של פילוסוף לאומני קיצוני רוסי בשם אלכסנדר דוגין, יועצו הקרוב של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נהרגה כשהמכונית שבה נסעה התפוצצה במוסקבה. אנדריי קרסנוב, ראש תנועת "האופק הרוסי" ומכר קרוב של המשפחה, אמר לסוכנות הידיעות שדוגינה נהרגה כשמכונית שבה נסעה עלתה באש בעקבות פיצוץ.

כשדוגינה "הסתובבה בכביש המהיר סמוך לכפר בולשייה ויאזמני, אירע פיצוץ, המכונית מיד עלתה באש. הלהבות אפפו את המכונית. היא איבדה שליטה משום שנהגה במהירות גבוהה ואז פשוט עפה לצד השני של הכביש", הוא הוסיף.

קרסנוב אמר כי הכיר את דוגינה באופן אישי והמכונית שבה נסעה היתה שייכת לאביה, ככל הנראה המטרה האמיתית של הפיצוץ. "זאת היתה המכונית של אביה. דאשה נוהגת במכונית אחרת, אך היום נסעה במכונית שלו, ואלכסנדר נסע בנפרד".

אוקראינה הכחישה מעורבות במוות על רקע חשש לעלייה במתיחות. היועץ הבכיר של הנשיא זלנסקי, מייכיילו פודולייאק, אמר כי "אני מאשר שכמובן לאוקראינה לא היה כל קשר לתקרית משום שאיננו מדינה פושעת, כמו הפדרציה הרוסית, ואיננו מדינת טרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully