וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס אנאלי: הסיכונים שיש בתנוחת הסקס שהופכת יותר יותר שכיחה

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 11:46

החיים משתנים ואיתם משתנים גם מנהגים שפעם נחשבו פחות שכיחים. כך גם עם מין אנאלי שהפך יותר שכיח, ועלול לפגוע בבריאותן של נשים רבות

מין אנאלי אילוסטרציה. ShutterStock
תנוחה שהפכה פופלרית. אילוסטרציה של מין אנאלי/ShutterStock

נשים ברחבי העולם סובלות מפציעות ובעיות בריאותיות אחרות כתוצאה מהפופולריות הגוברת של סקס אנאלי בקרב זוגות סטרייטים, הזהירו שני מומחים מערכת הבריאות הלאומית של בריטניה במאמר שפורסם ב-British Medical Journal. ההשלכות של סקס אנאלי כוללות בריחת שתן וזיהומים המועברים במגע מיני, וכן כאבים ודימומים, כותבים הרופאים.

החוקרים גם טענו כי חוסר הרצון של הרופאים לדון בסיכונים הקשורים למין אנאלי מוביל לכך שנשים נפגעות מהאקט, ומאכזב דור של נשים שאינן מודעות לבעיות הפוטנציאליות. "קיום יחסי מין אנאלי נחשב להתנהגות מינית מסוכנת בגלל הקשר שלו עם אלכוהול, שימוש בסמים ומספר בני הזוג המשתתפים", כתבו.

עם זאת "בתוך התרבות הפופולרית היא עברה מעולם הפורנוגרפיה לתקשורת המיינסטרים", ותוכניות טלוויזיה כולל Sex and the City ו-Fleabag אולי תרמו למגמה בכך שגרמו לה להיראות "נועזת". עם זאת, נשים העוסקות במין אנאלי נמצאות בסיכון גבוה יותר מאשר גברים. "שיעורים מוגברים של בריחת שתן ופציעה בסוגר פי הטבעת דווחו בנשים המקיימות יחסי מין אנאליים", נכתב בדוח.

"נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לבריחת שתן מאשר גברים בגלל האנטומיה השונה שלהן והשפעות ההורמונים, ההיריון והלידה על רצפת האגן", אמרו החוקרים. "לנשים יש סוגר פי הטבעת פחות חזק ולחצי תעלת פי הטבעת נמוכים יותר מאשר לגברים, ולכן הנזק שנגרם מחדירה אנאלית הוא משמעותי יותר. "הכאב והדימום שנשים מדווחות לאחר יחסי מין אנאליים מעידים על טראומה".

מחקר לאומי של עמדות מיניות שנערך בבריטניה מצא כי שיעורם של בני 16 עד 24 העוסקים במגע אנאלי הטרוסקסואלי עלה מ-12.5 אחוזים ​​ל-28.5 אחוזים בעשורים האחרונים. באופן דומה, בארה"ב 30 עד 45 אחוזים משני המינים חוו את זה.

דוגי. ShutterStock
אם זה הופך להיות נפוץ יותר, צריך לדבר על זה. זוג מקיים יחסי מין/ShutterStock

"זה כבר לא נחשב להתנהגות קיצונית אלא מתואר יותר ויותר כחוויה מוערכת ומהנה", כתבו האנט, מנתח בשפילד, וגאנה, מנתח מעי גס מתלמד ביורקשייר. עם זאת, רופאים רבים, במיוחד רופאי משפחה ורופאי בתי חולים, אינם ששים לדבר עם נשים על הסיכונים הכרוכים בכך, בין השאר משום שהם לא רוצים להיראות שיפוטיים או הומופובים, הם מוסיפים.

"עם זאת, כאשר שיעור כה גבוה של נשים צעירות מקיימות כעת מין אנאלי, אי דיון בנושא כאשר הן מופיעות עם תסמינים פי הטבעת חושף נשים לאבחונים שהוחמצו, טיפולים חסרי תוחלת ונזק נוסף הנובע מחוסר ייעוץ רפואי", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully