וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרשת 13: הגרלות הלוטו ומפעל הפיס עוברות לקשת

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 13:47

מדובר בהפסד של מיליוני שקלים עבור רשת 13. ברקע ההחלטה: טענות לחרם בן מספר חודשים של מפעל הפיס על הערוץ, בשל מחלוקת על מחירי הפרסום

בשבועות האחרונים אף הטיל המפעל חרם פרסומי של ממש על הערוץ, בתקופת צפיית שיא עם הובלה של האח הגדול

מכה לרשת ולמנכ"ל יורם אלטמן: הגרלות הלוטו ומפעל הפיס עוברות למתחרה קשת החל מ 1/9. מדובר בסכום המוערך במיליוני שקלים בשנה. ברקע ההחלטה של מפעל הפיס ניצבת מחלוקת בת כמה חודשים עם רשת 13 הקשורה למחירי הפרסום. לדברי גורמים, בשבועות האחרונים אף הטיל המפעל חרם פרסומי של ממש על הערוץ, בתקופת צפיית שיא עם הובלה של האח הגדול.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי המשבר בין הגופים התחיל עוד בתחילת השנה, מול ההנהלה הקודמת, והחמיר ככל שחלף הזמן. הטריגר היה דרישה של רשת להעלות מחירים, בעוד במפעל הפיס רצו לשמר את מחירי 2021 לכמה חודשים. במקביל, כך לפי גורמים, ברשת 13 גילו שאצל המתחרים דווקא כן הייתה עליית מחירים - והקשיחו עמדות.

המחלוקת הפכה לבלתי ניתנת לגישור כאשר בתעשייה החלו להאשים את מפעל הפיס בסגירת חשבונות באופן אישי - דבר בעייתי במיוחד כשמדובר בגוף ממשלתי.

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
אובדן של מיליונים. בית רשת 13/ראובן קסטרו

מהעסקאות הגדולות בתולדות שוק המדיה

ממול, קשת מנהלת בשנים האחרונות קשר עסקי רציף עם מפעל הפיס, שגולת הכותרת שלו היא תחרות "גיבורי השנה" - משדר התרמה המשודר בפריים טיים.

בשנה שעברה נחשף בוואלה! ברנז'ה כי עסקת התוכן השיווקי הזו עם מפעל הפיס הוערכה בלמעלה מ-5 מיליון שקל - לפני עמלה למשרד הפרסום. מדובר באחת מהעסקאות הגדולות בתולדות שוק המדיה המקומי שכללה את הפקעת מסך קשת לערב שלם לטובת המשדר בהגשת ארז טל ועיתונאית חדשות 12 אדווה דדון, כמו גם קידום מאסיבי בן מספר חודשים באתר מאקו. בקשת אמרו אז בתגובה כי: "האירוע עומד בכל הכללים". גם השנה צפוי משדר דומה.

בנוסף, המשדר קיבל גם בולטות ואייטמים קידומים בתוכניות החדשות והאקטואליה במהלך היום. כך לדוגמה מנכ"ל מפעל הפיס בני דרייפוס התראיין באולפן "חמש עם רפי רשף". ומאוחר יותר ב"שש עם" אדווה דדון פרצה לשידור לקראת המשדר.

אוודה דדון וארז טל מנחים את ערב גיבורי השנה. קשת 12, צילום מסך
תוכן שיווקי בלב הפריים טיים/צילום מסך, קשת 12

ממפעל הפיס נמסר בתגובה כי: "בימים הקרובים עתיד לפוג הסכם ההתקשרות לשידורי הגרלות הלוטו של מפעל שנחתם לתקופה של חמש שנים עם הזכיינית רשת 13. בחודשים האחרונים קיימה חטיבת השיווק במפעל הפיס הליך בחינה מקצועי וסדור, שהובל על יד סמנכ"ל השיווק, מר צביקה פיליפס. במסגרת ההליך נבחנו הצעות הערוצים המסחריים המובילים בהתאם לקריטריונים הנהוגים בתחום".

"עם סיום הליך הבחירה, הודיע אתמול מפעל הפיס לקשת 12 על בחירתה והודה לרשת 13 על השנים שבהן הפיקו ושידרו את הגרלות הלוטו במקצועיות ובמסירות. למותר לציין כי שיתופי הפעולה המוצלחים עם רשת יימשכו כסדרם".

ברשת בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully