וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכינים חדות במקום חומר נפץ: הנשק הסודי שחיסל את מנהיג אל-קאעדה

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 14:52

הטיל "הלפייר r9x" בפיתוח אמריקני לא נמכר גם לידידותיה הקרובות של ארה"ב, ונשאר סודי ביותר. גורמים המכירים את יכולותיו של הנשק המסווג מספרים על יתרונותיו של הטיל הקטלני שלפי הדיווחים חיסל את מנהיג אל-קאעדה בביתו

בווידאו: נשיא ארה"ב מודיע שארה"ב חיסלה באפגניסטן את מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי/צילום: רויטרס

טיל מדויק ביותר עם שש סכינים חדות במיוחד שנשלפות במגע עם יעד החיסול - ולא משאירות לו אף סיכוי להינצל. כך מתואר טיל ה"הלפייר R9X" האמריקני שבאמצעותו חיסל צבא ארצות הברית את מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי. מהם יכולותיו ומדוע לא נמכר אפילו לידידותיה הטובות של ארצות הברית?

בשני העשורים האחרונים וושינגטון וה-סי.איי.אי גררו ביקורת חריפה, בעיקר מצד ארגוני זכויות אדם, על האופן שבו בוצעו סיכולים ממוקדים, בדגש על הרג בלתי מעורבים כנזק אגבי במהלך ניסיונות חיסול של מבוקשים הקשורים לארגון דאעש ואל-קאעדה באפגניסטן, פקיסטן ועיראק.

לעתים, הדבר היה נובע בגלל מודיעין לקוי ולעתים בגלל נשק לא מדויק ועוצמתי וחסר פרופורציה. הביקורת כפתה על ארצות הברית לפתח אמצעי לחימה מדויקים מאוד ובעלי נזק אגבי נמוך עד כמה שניתן. אחד מהם הוגדר כסודי ביותר - טיל ה"הלפייר".

טיל הלפייר בכלי טיס אמריקני בלתי מאויש. GettyImages
הלפייר/GettyImages

מדובר בטיל מאוד מדויק ממשפחת טילים פופולרית המשמשת בעיקר מסוקי קרב ומטוסים לא מאוישים. הטיל כולל ראש ביות מאוד מתקדם ומדויק לפעילות ביום ובלילה. אחד הדברים שמייחדים את דגם זה הוא טכנולוגיה ייחודית שממזערת את הסיכוי של מי שנמצא בסמוך ליעד החיסול להיפגע.

במקום חומר נפץ, שמאפיין את מרבית טילי ההלפייר, הגורם לנזק סביבתי, בטיל זה שולבו שש סכינים חדות במיוחד שנשלפות במגע עם האובייקט ולא משאירות לו אף סיכוי להינצל. מכאן קיבל הנשק את הכינוי "הנינג'ה". לדברי גורמים המכירים את יכולותיו של הנשק, ההערכה היא כי הסכינים לא רק נשלפות, אלא מבצעות תזוזה כדי להגביר את הפגיעה באדם המסוכל.

עוד בוואלה!

טראמפ אישר: חיסלנו את מנהיג אל-קאעדה בתימן

לכתבה המלאה

דיווח: זירת החיסול באפגניסטן

הטיל עצמו שלא נמכר למדינות ידידותיות לארצות הברית ונשאר סודי ביותר, מחייב מידע מודיעיני מדויק, ראות טובה, ונגישות לפגיעה במגע ישיר עם המסוכל. היתרון המובהק שלו הוא המזעור עד כדי אפס (למעט טעויות בזיהוי) של נזק אגבי אך תקלה של הטיל ופספוס המסוכל בטווח של חצי מ' מחייב פעולה נוספת. פעולה שלרוב לא תתבצע בכינון ישיר וייתכן שתחייב שימוש בחומר נפץ.

מנהיג אל-אלקאעדה איימן זוואהירי מימין, ומייסד הארגון אוסאמה בן לאדן לצדו. רויטרס
מחוסלים. איימן זוואהירי מימין, ומייסד הארגון בן לאדן משמאל/רויטרס

לראייה, חיסולו של א-זוואהירי שהתאפשר מאחר שהוא עמד חשוף וגלוי על המרפסת ואפשר שימוש בטיל הנינג'ה העומד בקריטריונים שמציב הדין הבינלאומי. לצד יכולות אלו, הטיל יודע לנווט בין מבנים וכלי רכב, יודע לפעול בשיטת שגר ושכח ובשליטה מרחוק גם נגד מטרות נייחות וניידות ולא רק נגד מטרות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully