וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים אלטרנטיביים: עשרת הכובשים הגדולים ביותר בגביע הטוטו

23.7.2022 / 13:00

חלקם ניצלו כל הזדמנות במפעל המשני, אחרים היו גם חלוצי ליגה מצוינים. גביע הטוטו חוזר בשבוע הבא, ורון עמיקם מזכיר אילו שחקנים נהגו לפרוח בו יותר מכולם

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי נתניה 0:0 (5:4 בפנדלים)/ספורט1

בשבת הבאה תתחדש עלינו העונה במלוא עוזה עם כניסתן של שאר 10 הקבוצות למעגל משחקי גביע הטוטו. למעט שתי עונות בהיסטוריה (פעם בגלל שביתה ופעם בגלל מבצע צוק איתן), זה מפעל שמתנהל ברציפות מאז עונת 1984/5, לפעמים בפורמט מייגע - שהקיף חלק מקבוצות הליגה השנייה, ולפעמים גם בפורמט קצר מועד, כמו בשנים האחרונות: בין 3 ל-6 משחקים, שמסתיימים לכל המאוחר בספטמבר.

הגם שמדובר בתואר, מניפים גביע, ועושים כסף, בגביע הטוטו משחקים יותר נבחנים ושחקני נוער משחקני ליגה רגילים, כך שזהות כובשי השערים הגדולים בתולדות המפעל לא בהכרח תואמת את זהות המבקיעים הגדולים בליגה (גם כי חלק מאלה שהבקיעו שערים בליגה פרשו לפני שהחל מפעל גביע הטוטו...). אם נזכיר שעופר טלקר - מגן ימני - כבש פעם שישה שערים במשחק אחד בגביע הטוטו, זה רק ידגיש את הסטייה. ועדיין, מי שכובש בצרורות בליגה, יעשה זאת גם בגביע הטוטו. אז למה להכביר מילים, הנה העשירייה.

7. עופר שטרית, אבי נמני, אופיר חיים ועידן שריקי - 25 שערים כ"א

אופיר חיים. עדי אבישי, מעריב
הפציץ. אופיר חיים/מעריב, עדי אבישי

שטרית שיחק בין 1987 ל-2010, גם בגיל 40, וכמות השערים שלו בקריירה (217 במסגרת מקצוענית), היא אדירה בכל קנה מידה. הוא מדורג בין 50 הכובשים הגדולים הן בליגת הראשונה והן בליגה השנייה ואת 25 השערים שלו בגביע הטוטו הוא כבש במדי שבע קבוצות: עירוני אשדוד, מכבי חיפה, מכבי פ"ת, הפועל ת"א, בית"ר ירושלים, בני יהודה ומכבי כפר קנא.

את אבי נמני אין צורך להציג. למרות שנחשב לכוכב על שיחק בגביע הטוטו, הבקיע 25 שערים, וזכה בשני גביעי טוטו.

אופיר חיים, הגיבור הטרי מכובעו כמאמן נבחרת הנוער, זכה בגביע הטוטו פעם אחת כשחקן מכבי ת"א בעונת 1998/9, והבקיע את השערים שלו במפעל גם במדי הפועל ב"ש ומכבי נתניה.

עידן שריקי כבש את 25 השערים שלו רק במדי מ.ס אשדוד ומכבי נתניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

6. ראובן עטר - 26 שערים

מבין 167 השערים שלו בקבוצות מהליגה הבכירה, 26 השערים בגביע הטוטו תופסים מקום מכובד, קרוב לשישית מהשערים שלו הובקעו במפעל הקקיוני. עטר עשה זאת במדי כל הקבוצות בהן שיחק, למעט בית"ר ירושלים: מכבי והפועל חיפה, הפועל פ"ת ומכבי נתניה. השער המפורסם שלו בגביע הטוטו הובקע במדי מכבי חיפה, מול בית"ר ירושלים באצטדיון טדי, בבעיטת מספריים מרהיבה.

5. אסי טובי - 29 שערים

אסי טובי. דני מרון, מעריב
אנדרייטד. אסי טובי/מעריב, דני מרון

הידעתם שלאסי טובי יש בקריירה המקצוענית שלו 245 שערים? גם הוא לא ידע. אחד החלוצים האנדרייטדים בתולדות הכדורגל הישראלי, שחקן שאייל ברקוביץ' יגיד שהוא אחד משני החלוצים הכי טובים ששיחק איתם בישראל, ולברקו יש הבנה בחלוצים. טובי כבש 29 שערים בגביע הטוטו (בליגה הראשונה. יש לו עוד 11 בליגה השנייה), במדי 9 קבוצות: שמשון ת"א, צפרירים חולון, הפולע כפ"ס, הפועל ירושלים, הפועל ת"א, מכבי פ"ת, מ.ס אשדוד, הפועל נצרת עלית (היום נוף הגליל) ומכבי אחי נצרת. זה הקנה לו רק זכייה אחת בגביע הטוטו במדי מכבי פ"ת.

4. חזי שירזי - 30 שערים

כדורגלן העבר חזי שירזי. מגד גוזני
מתחת לרדאר. שירזי/מגד גוזני

עוד שחקן שעבר קצת מתחת לרדאר, עם הופעה אחת בלבד במדי הנבחרת, אבל עם אינספור שערים - 165 לפי הספירה שלנו. שירזי כבש את 30 שערי גביע הטוטו שלו במדי 3 קבוצות, בני יהודה, הפועל ת"א ומכבי חיפה.

3. שי הולצמן - 34 שערים

שי הולצמן. עדי אבישי, מעריב
כובש בחסד עליון. שי הולצמן/מעריב, עדי אבישי

הולצמן הוא מגדולי הכובשים בכדורגל הישראלי בכל הזמנים: הוא מדורג חמישי בין כובשי ליגת העל עם 169 שערים, ועוד 71 שערים בשאר המפעלים, מבלי שישחק כלל בליגה השנייה, בארץ או בחו"ל. זה לכשעצמו מרשים ביותר. ועדיין 34 השערים שלו בגביע הטוטו, יותר מ-14 אחוז מכלל השערים שלו מצביעים על מומחיות, למרות שיש לו זכייה אחת בגביע הטוטו וגם היא במדי קבוצה בה דווקא לא השאיר חותם בית"ר ירושלים. את שעריו בגביע הטוטו כבש במדי כל 8 הקבוצות בהן שיחק: מכבי נתניה, מכבי חיפה, צפרירים חולון, הפועל ב"ש, בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת, עירוני ראשל"צ ומ.ס אשדוד.

2. עמיר תורג'מן - 39 שערים

עמיר תורגמן הכח עמידר רמת גן. ברני ארדוב
הפגיז. תורג'מן/ברני ארדוב

39 שערים במדי חמש קבוצות רק בגביע הטוטו? מדהים, בוודאי לשחקן שמדורג רק במקום ה-20 בטבלת הכובשים הגדולה בכל הזמנים בליגה הראשונה. עוד שחקן שהיה מלך שערים אבל השאיר פחות חותם בנבחרת (רק 3 שערים), ולמרות זאת הגיע לכמות נכבדת של 238 שערים בקריירה המקצוענית שלו. 39 השערים שלו לא זיכו אותו אפילו פעם אחת בגביע הטוטו, אבל שתי אליפויות וגביע מדינה יש לו.

1. אלון מזרחי - 42 שערים

אלון מזרחי עם ראובן עטר. משה שי, פלאש 90
לא אחד אלא שניים. מזרחי ועטר/פלאש 90, משה שי

נו, חשבתם שיהיה מישהו אחר במקום הראשון? האווירון היה רציני בכל מקום בו שיחק. 42 השערים שלו בגביע הטוטו הם בקושי 12.5 אחוז מכלל שעריו בקריירה (336), ובכל מקרה, הוא כבש את 42 השערים האלה במדי 5 קבוצות: בני יהודה, מכבי חיפה, מכבי ת"א (כן כן...), בית"ר ירושלים והפועל כפ"ס. אי אפשר להגיע שגביע הטוטו לא תפס מקום מרכזי בחייו עם 3 זכיות מתוך 6 התארים הקבוצתיים בהם זכה. פעמיים במדי בני יהודה ופעם במדי מכבי חיפה.

אז בשבת הבאה זה מתחיל, אבל קשה להאמין שמשהו יזוז בטבלת הכובשים הגדולה של המפעל. השחקן הפעיל הכי בכיר הוא שובל גוזלן שמדורג במקום ה-45 עם 13 שערים בגביע הטוטו בליגה הראשונה. ואם כתבנו ראשונה, רק במשפט אחד: שלושת הכובשים הגדולים של המפעל בליגה השנייה הם עפר דגמי (21), אלי בן אמו (19) ויוסי גורדנה (18).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully