וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה אינטרנשיונל בפנים; לראשונה: פרס ממשלתי על "תרומה להט"בית"

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 16:38

בין הזוכים באות השרה לשוויון חברתי על קידום אוכלוסיית הלהט"ב בישראל: התסריטאי אבנר ברנהיימר, מנהלת מערך בריאות טרנסג'נדרים באיכילוב, פעילה למען העצמת להט"בים בחברה הערבית ועיתונאי התאגיד. יעל דיין תקבל פרס מפעל חיים

דנה אינטרנשיונל/צילום: רשת 13

השרה לשוויון חברתי הודיעה היום (חמישי) על הזוכים באות הוקרה על קידום אוכלוסיית הלהט"ב בישראל. כזכור, לפניי כחודשיים, החליטה השרה מירב כהן כי מעתה יוענק אות לאישים או גופים אשר תרמו ופעלו לקידום אוכלוסיות הלהט"ב במדינת ישראל. האות יוענק עבור פעילויות המקדמות ערכי שוויון, צדק חברתי וחיבור בין קבוצות בחברה הישראלית שנעשו בזירה הציבורית.

מלשכתה של מרב כהן נמסר: "אות ההוקרה שיוענק על ידי השרה לשוויון חברתי הוא עוד ציון דרך של הממשלה המכהנת בשיפור יחס המדינה לקהילה הגאה בישראל, זאת לאחר שבתקציב המדינה האחרון הוקצה לראשונה תקציב ייעודי לקהילה הגאה (סה"כ 90 מיליון ל-3 שנים), ופרוייקטים רבים של משרדי הרווחה, הבריאות והמשרד לשוויון חברתי יצאו אל הפועל בחודשים האחרונים וכמובן מגיע על רקע החלטה הממשלה המכירה לראשונה באוכלוסיית הלהט"ב ככזו המצריכה טיפול ייעודי".

האות יוענק באירוע מיוחד שיתקיים בשבוע הבא בירושלים.

אבנר ברנהיימר. ניר פקין
אבנר ברנהיימר/ניר פקין

אלו הם שמות הזוכים ונימוקי הבחירה

1. פרס מיוחד למפעל חיים - יעל דיין. לפי נימוקי הבחירה: "דיין היא פעילות זכויות להט"ב ותיקה, שפעלה בתפקידיה הציבוריים הרבים והמגוונים, לרבות כחברת כנסת ובפרט וכיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה - הקימה את ועדת המשנה למניעת אפליה על רקע העדפה מינית, וכאשר תיקנה את חוק איסור לשון הרע כך שאסר על ביזוי אדם בשל מינו או נטייתו המינית. בשנת 1993 יזמה דיין את הכנס הראשון בכנסת ישראל שעסק בזכויות חברי קהילת הלהט"ב. בעקבות אותו כנס הוקמה הועדה מיוחדת שמסקנותיה הובילו, בין השאר, לתיקון התקנות המפלות את קהילת הלהט"ב בצבא. דיין היתה לפוליטיקאית הראשונה שהשתתפה באירוע גאווה ציבורי בשנת 1993. בשנת 2003, נבחרה לתפקיד סגנית ראש עיריית תל אביב ומונתה למחזיקת תיק הרווחה בעיר ויושבת ראש הוועדה לזכויות האדם. גם בתפקידה זה, המשיכה לפעול עבור קהילת הלהט"ב בכל תחומי החיים".

2. ברית הלביאות (קבוצה חברתית). לפי נימוקי הבחירה: "ברית הלביאות הוא ארגון של משפחות לילדים ולילדות ונוער מגוון מגדר הפועל משנת 2016 ומטרתו היא ליצור קהילה בטוחה, תומכת ומעצימה למשפחות לילדים וילדות ונוער מגוון מגדר תוך תמיכה בקרב בני ובנות המשפחות ותמיכה בילדים ובילדות. הקהילה מונה כ-200 אימהות ואבות לילדים וילדות טרנס ו-א-בינארים בכל הגילאים ובכל הקבוצות בארץ, ונותנת מענה לכ-5-6 פניות מדי שבוע, וזאת באמצעות שיחות טלפוניות, מפגשים אישיים וסיוע במיצוי זכויות והנגשת ידע".

עוד בוואלה!

הפסקת אש: התאגיד יחזור לשתף פעולה עם ועדת המדרוג

לכתבה המלאה
יעל דיין בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני. ראובן קסטרו
יעל דיין בכינוס ועידת מפלגת העבודה - אישור הקדמת הפריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, גני התערוכה, ת"א, 23 ביוני/ראובן קסטרו

מ"פלורנטין" ועד "יוסי וג'אגר"

3. דנה אינטרנשיונל. לפי נימוקי הבחירה: "גב' אינטרנשיונל היא הזמרת הטרנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה באירוויזיון ואף זכתה בו בשנת 1998. בעלת קריירה מוזיקלית בינלאומית מצליחה וסיפור חייה זכה לתהודה רבה בישראל וברחבי העולם. גב' אינטרנשיונל פרצה לתודעה הציבורית לפני כ-30 שנים, והקפידה מאז לקחת חלק פעיל במאבק על זכויות הקהילה הגאה, בין השאר באמצעות העלאת המודעות הציבורית בתקשורת, הופעה באירועי הגאווה והמחאה הגדולים של הקהילה והזדהות עם מאבקיה השונים".

4. נדב שוורץ. מנימוקי הבחירה: "שוורץ פעיל בקהילה הלהט"בית הדתית מזה שנים רבות, לרבות תפקידים בגופים "חברותא" ו"הבית הפתוח" וכן שימש רכז קהילות של ארגוני הקהילה הלהט"בית הדתית. שוורץ פעל מול רבנים, הורים וחברי קהילה דתיים לשם הכרות עם המורכבויות בזהות הדתית - להטב"ית ובתוך כך יצר פרויקטים רבים ומשמעותיים, בהתנדבות, כגון: פרויקט 'רואות עולם' (מפגשים בהם פוגשים נציגים להט"בים ממדינות שונות), הקמת הספרייה הלהט"בית הדתית הראשונה, ומשחקי קופסה עם דמויות וביטויים מקהילת הלהט"ב.

5. אבנר ברנהיימר. מנימוקי הבחירה: "ברנהיימר הוא עיתונאי ותסריטאי טלוויזיה וקולנוע שהחל לפעול בסוף שנות ה-80 והנכיח את הקהילה הגאה בתקשורת עוד בשנות ה-90, תחילה בסדרה "פלורנטין" שבה ניתן ביטוי לאהבה בין שני גברים, כתיבת התסריט "יוסי וג'אגר" שעסק באהבה בין שני חיילים בצבא וכן בסדרה "אמא ואבאז" העוסקת בהורות משותפת והורות להט"בית. ברנהיימר עסק בפרויקטים נוספים המקדמים נראות למגוון רחב של חברי הקהילה, כגון ייצוג של "ההומו המבוגר" בסדרה "יש לה את זה". בנוסף, התייחס ברנהיימר לאבות הגאים ב"שקשוקה" ולייצוג להט"בי בסדרה "מקיף מילאנו". כמו כן, פעל גם במדיה הכתובה כעיתונאי לייצוג מכבד של להט"בים ולשינוי התודעה ביחס ללהט"ביות. ברנהיימר פעל גם בוועד למלחמה באיידס וכיום מרצה בנושאי נראות וייצוג להט"בי בהתנדבות".

6. איציק יושע. מנימוקי הבחירה: "יושע הוא הוא עיתונאי ואיש תקשורת ותיק שפעל ועודנו פועל במספר בזירות ציבוריות ותקשורתיות שונות למען נראות הקהילה הגאה בישראל. יושע פעל החל משנות ה-80 במסגרת הפגנות אותן יזם ובהן השתתף ובפעילות כנגד אלימות כלפי קהילת הלהט"ב, וכן כיהן כיו"ר אגודת הלהט"ב בשנת 1997 ועודנו חבר פעיל באגודה. בשנת 1995 היה העורך הראשי של התוכנית "גאים להציג" - תוכנית הטלוויזיה הראשונה שיוחדה לקהילת הלהט"ב וכיום הוא עורך ומשדר תוכנית רדיו "חלון גאווה" העוסקת בתרבות ובסגנון חיים להט"בי. בנוסף על כך, מתנדב יושע בקביעות כמסייע בקו הסיוע לגברים נפגעי תקיפה מינית".

7. ריטה פטרנקו. מנימוקי הבחירה: "פרטנקו היא פעילה בהתנדבות בעשור האחרון בזירות שונות בקהילת הלהט"ב, העוסקת בעיקר באוכלוסיות להט"ב מוחלשות ובראשן הקהילה הערבית, קהילת דוברי הרוסית וקהילת מבקשי המקלט על רקע נטייה מינית וזהות מגדרית. בשנים האחרונות ריטה עומדת בראש ארגון שייסדה - עמותת "אלבית אלמוחתלף" - הבית השונה, להעצמת הקהילה הלהט"בית הערבית. במסגרת פעילות העמותה, ריטה מלווה להט"בים מהחברה הערבית בתהליך גיבוש הנטייה המינית או המגדרית והתמודדותם עם סביבתם הקרובה, לעיתים עד כדי סיפוק הצרכים הבסיסיים ביותר כדוגמת קורת גג, ביגוד והזנה. במסגרת זו, ריטה ריכזה לאחרונה מספר אירועים, ובהם ארוחת שבירת צום רמדאן להט"בית באתר מאובטח".

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי. ללא, פלאש 90
מירב כהן, השרה לשוויון חברתי/פלאש 90, ללא

"מיצבה את איכילוב כבית למרפא עבור הקהילה"

8. ד"ר איריס יעיש. מנימוקי הבחירה: "ד"ר יעיש היא רופאה מומחית ברפואה פנימית ובאנדוקרינולוגיה - מנהלת מערך בריאות טרנסג'נדרים בבי"ח איכילוב ופעילה בכל הקשור לרפואת הקהילה הגאה בדגש על הקהילה הטראנסית. במסגרת פעילותה, מיצבה את איכילוב כבית למרפא עבור הקהילה - בארץ ומחוצה לה. לצד פעילותה הרפואית, ד"ר יעיש פועלת לשילוב החברה הטרנסית בישראל, והקימה מפעל פעילויות חברתיות ותרבויות המסייעות למטופלים להשתלב בחברה ולהתקבל בה וכן משתפת פעולה עם ארגונים רבים לשם סיוע למטופליה בהתמודדות עם הקשיים הבירוקרטיים. בתוך כך, היא מפעילה קבוצת פייסבוק "ביוטראנס" בה מטופלים מכל הארץ מוצאים אוזן קשבת וסיוע מקצועי. בנוסף לכך, ד"ר יעיש מלמדת דורות של רופאים צעירים את המדע המתפתח של טיפול באוכלוסייה הטרנסג'נדרית, ואחראית לפיתוח התחום כולו".

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד): "הודעתי כעת לזוכים באות בדבר זכייתם, ובירכתי אותם על הפעילות שעשו לאורך השנים. לצד התוכניות הרבות אותן הבאנו למימוש השנה במשרד לשוויון חברתי, אנחנו צריכים למצוא את הזמן לעצור ולהוקיר את האנשים והגופים שפעלו למען הקהילה הגאה לאורך השנים. השנה, לראשונה ממשלה בישראל דיברה עם הקהילה הגאה ובנתה בשיתוף פעולה מלא עם ארגוני הלהט"ב תכנית עבודה ארצית. בימים אנו מוציאים אל הפועל את התוכנית שלנו לשנת 2022-2023, תוכנית ארוכת טווח שתפקידה להבטיח שמכאן והלאה לא תהיה דרך חזרה ביחס המדינה כלפי הקהילה הגאה, מתוך הבנה כי רבים מקרב אוכלוסיות הלהט"ב עדיין סובלים מאפליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully