וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתנקשות ביפן: מהי "כנסיית האיחוד" שבה היתה חברה אם המתנקש?

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 14:49

כנסיית האיחוד נוסדה בדרום קוריאה ב-1954 על ידי סון מיונג מון, שהכריז כי הוא המשיח כמו גם מתנגד חריף של קומוניזם. לכנסייה יש כיום 600 אלף חברים ביפן, מתוך 10 מיליון חברים ברחבי העולם

בווידאו: החשוד ברצח אבה הועבר לידי התביעה/צילום: רויטרס

אמו של היורה בראש ממשלת יפן לשעבר, שינזו אבה, היא חברה ב"כנסיית האיחוד" (Unification Church), כך דיווח היום (שני) ראש הזרוע היפנית של הכנסייה.

טטסויה יאמאגאמי, מובל בן 41, זוהה על ידי המשטרה ביום שישי, כחשוד שהתקרב לאבה כשזה נאם במהלך עצרת תמיכה פוליטית בעיר נארה, וירה בו ללא רחמים. יאמאגאמי האמין שאבה תמך בארגון הדתי אליו הצטרפה אמו כשהיה ילד ואליו תרמה את כל כספה, עד כי נאלצה לפשוט רגל, כך דיווחה סוכנות הידיעות "קיודו" על פי מקורות בחקירה.

מעצר החשוד בירי בראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה במהלך נאום שנשא בעצרת פוליטית בעיר נארה, יפן, 8 ביולי 2022. רויטרס
מעצר החשוד בירי בראש ממשלת יפן לשעבר שינזו אבה במהלך נאום שנשא בעצרת פוליטית בעיר נארה, יפן, 8 ביולי 2022/רויטרס

טומיהירו טנקה, נשיא הסניף היפני של כנסיית Family Federation for World Peace and Unification, הידועה בתור Unification Church, אמר לכתבים בטוקיו כי אמו של יאמאגאמי היתה חברה בארגון. אבה ויאמאגאמי לא היו חברים בכנסייה, אמר טנקה. אבה גם לא היה יועץ של הכנסייה, הוא הוסיף ואמר כי ישתף פעולה עם החקירה, אם יתבקש.

כנסיית האיחוד נוסדה בדרום קוריאה ב-1954 על ידי סון מיונג מון, שהכריז כי הוא המשיח כמו גם מתנגד חריף של קומוניזם. הכנסייה תשומת לב גלובלית על החתונות ההמוניות שערכה, שבה אלפי זוגות מתחתנים בו זמנית. לכנסייה יש עיתונים יומיים שהיא מוציאה בדרום קוריאה, יפן וארצות הברית. מון ניהל אימפריית עסקים וייסד את ה"וושינגטון טיימס" השמרני. הוא מת ב-2012. לכנסייה יש כיום 600 אלף חברים ביפן, מתוך 10 מיליון בעולם, אמר דובר של הארגון.

אבה, שהיה ידוע בהשקפותיו השמרניות, נראה באירוע שערך ארגון המקושר לכנסייה בספטמבר האחרון. הוא נשא נאום אז שמשבח את העבודה שעשה הארגון בנוגע לשלום בחצי האי קוריאה, על פי אתר הכנסייה. המבקרים טוענים במשך שנים כי הכנסייה היא כת שמנהלת את עסקיה הפיננסיים באופן מפוקפק. הכנסייה דוחה את הטענות. המשטרה אישרה כי יאמאגאמי שמר טינה נגד ארגון מסוים, אך לא פירסמה את שמו.

עוד בוואלה!

"הנסיך" נרצח: יפן מזועזעת מההתנקשות בשינזו אבה

לכתבה המלאה

יאמאגאמי התגורר עם משפחתו בעיר נארה. אמו עדיין גרה בבית המשפחה בשכונה אמידה המרוחקת תחנה אחת מזירת ההתנקשות. שכנה של האם אמרה לרויטרס כי אינה רואה אותה הרבה. "כשאנו מתראות, אני אומרת שלום, וזהו", היא אמרה. לדבריה, האם מנהלת חיים שקטים. לדברי שכנה אחרת, האם גרה לבד זמן רב.

אם הצטרפה לכנסייה ב-1998 אך הפסיקה להגיע ב-2009-2017, אמר טנקה. לפי כשנתיים היא חידשה את ביקוריה ונכחה באירועים פעם בחודש.

משטרת נארה הודיעה היום כי מצאה חורי כדורים במתקן שנוהל על ידי הכנסייה, וכי החשוד אמר להם כי ירה שם כדי להתאמן יממה לפני שירה באבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully