וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מועצת ישע מתפטר: "פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם"

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 19:05

בתום כהונה של כשלוש שנים הודיע דויד אלחייני לראשי המועצות ביהודה ושומרון כי בישיבת האסיפה הכללית יובא לדיון הליך בחירת היו"ר הבא. לטענתו, הוא פורש בשל תחושת מיצוי. החיכוכים בינו לשאר ראשי המועצות החריפו בשנה האחרונה ברקע תמיכתו בגדעון סער

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני הודיע היום על התפטרותו בתום שלוש שנות כהונה. אלחייני הודיע על כך במכתב לראשי המועצות ביהודה ושומרון שבו ביקש לסיים את כהונתנו בתפקיד ולהביא לדיון בחירת יו"ר חדש.

לטענת אלחייני, הוא פורש בשל תחושת מיצוי. יו"ר מועצת ישע היוצא היה מהמתנגדים החריפים של תוכנית טראמפ. במהלך הקדנציה שלו שארכה כשלוש שנים היו חיכוכים בינו לבין ראשי מועצות ביהודה ושומרון שהחריפו בשנה האחרונה על רקע הקמת ממשלת לפיד בנט ותמיכתו בסיעת תקווה חדשה ושר המשפטים גדעון סער. אלחייני עשוי לסיים את תפקידו בחודש ספטמבר, אך ימשיך בתפקידו כראש מועצת בקעת הירדן.

דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית ערבות הירדן ויו"ר מועצת יש"ע.10 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם". אלחייני/ראובן קסטרו

"כצפוי בארגון בעל פעילות אינטנסיבית חשובה ורחבה, היו בנינו הסכמות ושיתופי פעולה רבים, אך
גם חילוקי דעות", כתב אלחייני. "בתוך כל זה פעלתי תחת צו מצפוני בלב שלם על מנת לדאוג לעתיד האזור ולשמירה על האינטרסים של יהודה שומרון ובקעת הירדן בתוך מדינת ישראל. אני רואה בכך זכות גדולה".

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי מסר בתגובה להודעתו של אלחייני כי "ההתפטרות היא הזדמנות להתיישבות לעצור ולחשוב מה היא רוצה להיות בעוד עשר ו-20 שנה. מאז ימי אוסלו ומשבר ההתנתקות שהיו חרב על צווארנו, פספסנו הזדמנויות שונות לחזק עוד את הבית שלנו ומתוך כך את ישראל".

"הוויכוחים שישנם בתוך המועצה הם על המהות, על הקו המדיני ועירנות, על גמישות מחשבתית ויוזמה, על הצורך לסמן מעבר לכמות המתיישבים את ההתפתחות הכלכלית, יחסנו עם השכנים והתמיכה הציבורית", המשיך. "אני תקווה שמתוכנו יקום מי שידע להסתכל על יהודה ושומרון של 2040, שיבין את חשיבות האירוע. לא להתמקד רק בחזון שאינו בר היתכנות בעת הזו, אלא הבנה בצורך להתנחל בלבבות לא רק כסיסמא אלא דרך חיים של ממש. שכן אם ברצוננו לטעון שאנו חלוצים לפני המחנה, ראוי לפעול שהמחנה יראה בנו חלוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully