וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי להגנה על הזכות להפלה

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 19:46

הבית הלבן הדגיש כי גם הצו הנשיאותי לא יחדש את הזכויות להפלה במלואן בעבור עשרות מיליוני נשים, לאחר פסיקת בית המשפט העליון. על פי ההודעה, "הדרך היחידה להבטיח את זכותה של אישה לבחור היא שהקונגרס יהפוך את פסיקת העבר לחוק פדרלי המעוגן בחוקה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חתם היום (שישי) על צו נשיאותי שמטרתו להגן על הזכות להפלה, בתגובה להפיכת בית המשפט העליון את פסיקת רו נגד וייד בחודש שעבר. ביידן צפוי לחתום על צו נשיאותי במהלך טקס בחדר רוזוולט, כשלצדו סגניתו קמלה האריס.

דמוקרטים ותומכי הפלות לחצו על הבית הלבן לנקוט בעמדה חזקה יותר כדי לעגן את הזכות להפלה בחוק הפדרלי בעקבות החלטת בית המשפט העליון לפני שבועיים להפוך את רו נגד וייד שעיגן את הזכות להפלה בכל ארצות הברית. כלומר, לתת למדינות האינדיבידואליות להחליט אם הפלה היא חוקית או לא, ובאילו תנאים.

בחודש שעבר אמר ביידן כי הוא שוקל לנקוט בפעולה נשיאותית, והוסיף כי הוא מאמין שהקונגרס צריך להפוך את רו נגד וייד לחוק פדרלי. "יש כמה צווים נשיאותיים שאוכל ליישם, אנחנו בודקים את זה", הוא הוסיף.

הבית הלבן הדגיש כי גם הצו הנשיאותי לא יחדש במלואם את הזכויות להפלה בעבור עשרות מיליוני נשים, לאחר פסיקת בית המשפט העליון, ואמר כי "הדרך היחידה להבטיח את זכותה של אישה לבחור היא שהקונגרס יהפוך את רו נגד וייד לחוק פדרלי המעוגן בחוקה".

הפגנה נגד איסור ההפלות בארצות הברית, באוהיו. 24 ביוני, 2022. רויטרס
הפגנה נגד איסור הפלות באוהיו/רויטרס

הצו היום ייאלץ לשר הבריאות ושירותי האנוש, חבייר ביסרה, לנקוט בצעדים להבטיח את הגישה להפלה, כולל תרופות להפלה באישור המינהל למזון ותרופות האמריקני (FDA) והרחבה של הגישה ל"מגוון מלא של שירותי פריון", על פי מסמך שהגיע לידי CNN. שירותים אלה כוללים "אמצעי מניעה במצב חירום ואמצעי מניעה ארוכי טווח כמו התקן תוך רחמי", נכתב במסמך שמצטט גם את הכיסוי של אמצעי מניעה במסגרת חוק חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה, או אובמה-קר (Obamacare), שעבר ב-2014.

משרד הבריאות אחראי על הגשת דוח ב-30 הימים הבאים לנשיא לגבי היישום של סעיפי הצו הנשיאותי, שכוללים גם הגדלה של ההגנה על הפרטיות הרפואית והדיגיטלית של נשים שזקוקות להפלה.

בנוסף, הצו מבסס צוות משימה של כמה סוכנויות שכולל את התובע הכללי גרלנד מריק, ש"יספק סיוע טכני למדינות שמספקות הגנה חוקית לכל החולים מחוץ לאותן מדינות, כמו גם סיוע לספקי שירותי בריאות ופריון חוקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully