וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבדיקת מינויים פסלה את מינוי יובל אלבשן למנכ"ל הביטוח הלאומי

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 16:25

ועדת גילאור הודיעה כי אחרי דיונים ממושכים בנושא נקבע שאלבשן לא עומד בתנאי הכשירות לתפקיד, אף ששר הרווחה המליץ עליו. הביקורות על המינוי החלו עם חשיפת וואלה!, לפיה ועדת האיתור לתפקיד הורכבה ממקורבי השר מאיר כהן. אלבשן: "אין לי כוונה להרים דגל לבן"

יובל אלבשן. יחצ,
המועמדות נפסלה. אלבשן/יחצ

הוועדה לבדיקת מינויים הודיעה היום (ראשון) כי יובל אלבשן אינו עומד בתנאי הכשירות לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי, חרף הבחירה בו על ידי שר הרווחה מאיר כהן. לפי ההודעה של ועדת גילאור, אחרי דיונים ממושכים בנושא, הוחלט שלא לאשר את מועמדותו של אלבשן לתפקיד. זאת, ברקע ביקורת רבה על המינוי, שנחשפה בוואלה!.

אלבשן, עורך דין ופרופסור למשפטים, מונה לפני כמה חודשים כראש הוועדה הציבורית לבחינת תנאי השכר של חברי הכנסת. לאלבשן ניסיון כמנהל מרכזי הזכויות של עמותת "ידיד" וכיו"ר הקרן, אך מלבד זאת אין לו ניסיון נהולי, אלא דווקא אקדמי. מאיר שפיגלר, המנכ"ל היוצא של הביטוח הלאומי, סיים את תפקידו בסוף חודש יוני.

בתגובה להודעת הוועדה כתב אלבשן פוסט בפייסבוק, שם אמר כי הוא ממתין לנימוקי הוועדה שפסלה את מועמדותו, וזאת על אף ש"לא הייתה שום מניעה משפטית למינוי". הוא אמר כי "אין לי שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן".

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
המוסד לביטוח לאומי/ראובן קסטרו

הביקורות על המינוי החלו עם חשיפת וואלה! לפיה ועדת האיתור לתפקיד הורכבה ממקורבי השר כהן, ביניהם דוברו לשעבר וחבריו הקרובים. לאחר המלצת ועדת האיתור, המינוי עבר לוועדת המינויים במשרד הרווחה בראשות מנכ"לית המשרד, שם הומלץ על מועמד אחר, אולם בכל זאת הוחלט להמליץ על אלבשן לבסוף.

ועדת האיתור המליצה על שלושה מועמדים - אלבשן, יעל מבורך וראובן קפלן. ועדת מינויים במשרד הרווחה, המונה שלושה חברים, בראשם מנכל"ית משרדו של כהן, סיגל מורן, אישרה את השמות. נציגת המעסיקים ומנכ"ל ההסתדרות, שני החברים הנוספים בוועדה, המליצו לשר למנות את קפלן, אולם מורן - בדעת מיעוט - סברה ששניהם ראויים. לבסוף, השר החליט ללכת בכל זאת על אלבשן - למרות שאינו עומד בתנאי הסף לתפקיד.

יובל אלבשן אמר אז לוואלה! כי "זה היה החלום שלי ומשאת הנפש שלי. הסברתי לוועדה, יש לי ניסיון של ניהול חברתי. בנוסף, עמדתי בראש ארגונים של תקציבים של מאות מיליונים. אין לי שום זיקה ללפיד או לכהן, יש לי קורות חיים שמדברים בעד עצמם הן במישור הניהולי והן במישור החברתי. השר ביקש ממני להביא תכנית איך להפוך את הביטוח הלאומי למחולל השינוי החברתי בישראל. לא הייתי שם את עצמי בהליך לא תקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully