וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: לפחות 10 הרוגים ומאות פצועים בדליפת גז רעיל בנמל עקבה

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 27.6.2022 / 20:56

התאונה נגרמה מנפילת מיכל הגז מהעגורן בנמל. בעקבות הנפילה השתחרר הגז והתפשט בכל האזור. הרשויות סגרו את המקום והורו לציבור להישאר בתוך חלל סגור, וראש ממשלת ירדן הורה על פתיחת חקירה על נסיבות האירוע. המשרד להגנת הסביבה: "אין חשש לתושבי אילת והסביבה"

דליפת גז בנמל עקבה: לפחות 10 נהרגו ו-250 נפצעו/מתוך טוויטר

לפחות עשרה בני אדם נהרגו היום (שני) בדליפת גז רעיל בנמל עקבה בירדן. בתאונה נפצעו לפחות 251 בני אדם. בתיעוד מהאירוע נראה עגורן שמעביר את מיכל הגז, כלשפתע המיכל משתחרר ונופל. בעקבות זאת משתחרר הגז וממלא את כל האזור.

מהנהלת הנמל נמסר כי הרשויות סגרו את האזור לאחר שפינו את הפצועים לבתי חולים, ושלחו מומחים לטיפול בדליפה. ד"ר ג'מאל עוביידאת, גורם בריאות מקומי, הפציר בציבור להישאר בבתים ולסגור חלונות ודלתות. אזור המגורים הקרוב ביותר נמצא במרחק של 25 ק"מ מזירת התאונה.

דליפת גז בנמל עקבה: לפחות 10 נהרגו ו-250 נפצעו. מתוך טוויטר, אתר רשמי
לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתאונה בנמל/אתר רשמי, מתוך טוויטר

בעקבות האירוע ראש ממשלת ירדן בישאר אל-חסאוונה נסע לעקבה, כך לפי הטלוויזיה הממלכתית במדינה. בנוסף, הוא הורה על פתיחת חקירה על נסיבות הדליפה בראשות שר הפנים.

מהמשרד להגנת הסביבה בישראל נמסר בתגובה: "ככל הידוע למשרד להגנת הסביבה עד כה, האירוע התרחש בנמל עקבה שבירדן כתוצאה מנפילה והתבקעות של מיכל כלור נוזלי על דופן האונייה במהלך הנפתו של המכל על גבי סיפון האונייה. האירוע נראה בעל אופי מקומי יחסית בנמל הדרומי של ירדן. הרוחות באזור כרגע צפוניות, ולכן ההערכה היא כי אין חשש או השפעה ישירה על תושבי העיר אילת והסביבה. המשרד ממשיך לעקוב אחר הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully