וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מקרובי משפחתו של הפלסטיני שנדקר למוות סמוך לאריאל נעצרו

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 9:04

מאות פעילי ימין הפגינו מחוץ לתחנת משטרת אריאל במחאה על מניעת מפגשו של החשוד במעורבות ברצח, תושב השומרון בשנות ה-40 לחייו, עם עורך דין. ח"כ סילמן השתתפה במחאה וטענה כי מצבו הבריאותי של העצור לא פשוט. "ההתנהלות הזו לא תקינה ולא מוסרית, נדון בתנאי כליאתו"

בווידאו: הלוויתו הצבאית של עלי חסן חארב שנרצח ליד אריאל/צילום: רויטרס

שלושה מקרובי משפחתו של עלי חסן חרב שנדקר למוות סמוך לאריאל לפני כשבוע נעצרו הלילה (ראשון) על ידי לוחמי צה"ל. חשוד במעורבות ברצח, תושב השומרון בשנות ה-40 לחייו, נעצר כבר בשבוע שעבר ועורך דינו טען כי זכויותיו המשפטיות נפגעות באופן קשה.

בתוך כך, מאות פעילי ימין הפגינו אמש ליד תחנת משטרת אריאל במחאה על מניעת מפגשו של העצור עם עורך דין. ח"כ עידית סילמן שהשתתפה בהפגנה טענה כי ממידע שהגיע אליה, מצבו הבריאותי של החשוד לא פשוט. "ההתנהלות הזו לא תקינה ולא מוסרית", אמרה. "אני אבקש לכנס ליום שני את ועדת הבריאות של הכנסת על מנת לדון ולבדוק את תנאי כליאתו ועצירתו. אנחנו נוודא שהוא נמצא בתנאים הולמים ומתאימים ובריאותו לא נפגעת".

עלי חסן חרב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
3 מקרובי משפחתו נעצרו. עלי חסן חרב/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

עלי חסן נדקר למוות לפני כשבוע סמוך לאריאל במהלך עימותים עם מתנחלים באזור. המשטרה הטילה צו איסור פרסום על פרטי החקירה. חרב נטמן בהלוויה צבאית, על אף שהיה אזרח, ועל קברו הונחו זרים בשם אבו מאזן ובשם מפקד כוחות הביטחון הלאומי. בן דודו אף ציין כי התקיפה בה נדקר למוות על ידי המתנחל הייתה בנוכחות כוחות הביטחון שאף מנעו הגעת סיוע רפואי למקום.

עורך הדין עדי קידר, המייצג מטעם ארגון "חוננו" את החשוד בשנות ה-40 לחייו, פנה במכתב למשטרה בו ביקר את התנהלותה כמו גם את התנהלות שב"כ בחקירת החשוד. "מרשי נמצא תחת חקירות קשות וזכויותיו כנחקר נפגעות באופן קשה", טען עורך הדין, והוסיף כי החשוד "עבר כארבע חקירות בפחות מ-24 שעות מעצר, נחקר לאורך כל הלילה וטען כי אם המצב יימשך כך 'הוא יודה ברצח היטלר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully