וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנרבחצ'ה הודיעה על החתמתו של סקוטי ווילבקין לשלוש שנים

אחרי הפרידה ממכבי תל אביב, הגארד הוכרז כשחקנה החדש של אלופת טורקיה. בתקשורת המקומית ניתחו: "רק שלא ישתמשו בו כמו בישראל"

תקציר משחק האליפות: ריאל מדריד - ברצלונה 74:81/ספורט1

אחרי הודעת הפרידה הרשמית של מכבי תל אביב, סקוטי ווילבקין השלים היום (ראשון) רשמית את המעבר לפנרבחצ'ה. הגארד בן ה-29 חתם לשלוש שנים בשורות אלופת טורקיה, ששילמה כ-1.2 מיליון דולר כדי לשחררו מהחוזה במכבי תל אביב, שאת מדיה לבש בארבע השנים האחרונות.

בכך ווילבקין יחזור לקדנציה שנייה בכדורסל הטורקי, אחרי שלבש את המדים של דרושפאקה לפני המעבר לישראל. הוא יהיה חלק מהסגל המתחדש של המאמן הטרי דימיטריס איטודיס. לצידו צפוי לשחק נאנדו דה קולו שהביע רצון להמשיך בקבוצה, ולפי דיווחים בטורקיה גם ניק קלאתיס שנמצא מחוץ לתוכניות של ברצלונה.

ווילבקין (29, 1.88) הגיע לצהובים בקיץ 2018 אחרי שנקנה מדרושפאקה הטורקית בכמיליון דולר, הקבוצה בה שיחק במשך שלוש שנים והוביל לזכייה ביורוקאפ עונה קודם לכן. מיד הוא הפך לכוכב של מכבי תל אביב ולאחד השחקנים המשמעותיים ביותר שלה ביורוליג. אחרי עונה וחצי במדי הקבוצה הוא חתם לשלוש שנים נוספות, כשהקבוצה בתקופה שלו מצליחה להיכנס לפלייאוף היורוליג פעם אחת, העונה, ופעם נוספת סיימה במקום הרביעי, אבל הפלייאוף לא התקיים בעקבות התפרצות נגיף קורונה.

תצוגת השיא שלו במדים הצהובים הגיעה העונה במשחק הבית נגד מונאקו כשקלע 37 נקודות וסיים עם מדד 37. הוא קלע 1,771 נקודות ביורוליג במדי מכבי ב-124 משחקים, ממוצע של 14.2 נקודות למשחק. עונתו הטובה ביותר הייתה עונת 2019/20, כשרשם 16.1 נקודות בממוצע למשחק. בליגת העל סיים עם שלוש אליפויות וגביע המדינה אחד, כשהוא קולע 1,262 נקודות עם ממוצע של 13.4 נקודות למשחק. שיא הקריירה שלו הגיע במחזור ה-15 של עונת 2018/19 כשהפציץ 36 נקודות במשחק החוץ נגד הפועל תל אביב

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. קובי אליהו
ישתדרג אצל איטודיס? ווילבקין/קובי אליהו

כעת בטורקיה כבר מתחילים לנתח איך ווילבקין ייראה במדים הצהובים-כחולים של פנר. "נותר רק לקוות שפנרבחצ'ה תשתמש בווילבקין בצורה אחרת מזו שמכבי תל אביב השתמשה בו", כתב העיתונאי סבאש בירדאל.

בשנים האחרונות נשמעו לא מעט טענות כלפי השימוש שעשו מאמני מכבי תל אביב בווילבקין. יאניס ספרופולוס, שאימן אותו במשך שלוש שנים, הפקיד בידיו את המפתחות בהתקפה והרבה לסדר לו מהלכי אחד על אחד, שלא תמיד היו יעילים במיוחד. בדקות אחרונות של משחקים צמודים, השיטה הזו גרמה לא פעם להפסדים.

"אין ספק שלווילבקין יש את היכולות וגם את הביטחון העצמי כדי להפוך למנהיג של פנר", הוסיפו לנתח בטורקיה. "הוא צריך ללמוד מתי לקחת על עצמו את המשחק ומתי לא - משהו שהוא לא מספיק למד בשנותיו במכבי תל אביב. עם דימיטריס איטודיס שיוסיף לו עוד קצת משמעת ועוד קצת ריכוז, שיגרום לו להקריב מעצמו עוד קצת - הוא יהפוך לשחקן שהוא היה צריך להיות בתקופתו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully