וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא פניני חתם במכבי תל אביב: "אני חוזר לבית החם באירופה"

23.6.2022 / 11:15

חמש שנים אחרי שעזב את הצהובים, קפטן הפועל חולון בעונה החולפת שב למועדון נעוריו: "זה המקום בו למדתי לשחק כדורסל". שמעון מזרחי בירך: "שחקן שהוא מופת להתמדה, לגיל אין משמעות לגביו". המטרות הבאות: החתמה של רכז בכיר, סנטר נוסף ושחקן בעמדה 4

עודד קטש מוצג כמאמן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים/צילום: רוני כנפו. עריכת וידאו: אביעד בלילי

בקיץ 2017, גיא פניני היה אחד מבין רשימה ארוכה של שחקנים ששילמו את מחיר המהפכה בסגל של מכבי תל אביב. חמש שנים לאחר מכן, כשהצהובים נמצאים בעיצומה של מהפכה נוספת במועדון, פניני הפעם נכלל בגזרת המצטרפים. אחרי חמש עונות בהפועל חולון, בהן זכה באליפות ובגביע, הקפטן הסגול שוב לובש צהוב אחרי שחתם היום (חמישי) על החוזה במכבי תל אביב.

"אני שמח מאוד לחזור הביתה, למועדון שבו גדלתי ולמדתי לשחק כדורסל", אמר גיא פניני לאתר הרשמי של המועדון לאחר החתימה על החוזה. "אני מתרגש שוב ללבוש את החולצה הצהובה, לפגוש את הקהל שאני כל כך אוהב בהיכל. התגעגעתי. אני בטוח שתהיה עונה מרגשת מאוד, נתראה בקרוב".

"אני שמח מאוד שגיא פניני מצטרף אלינו וחוזר הביתה", סיפר המאמן עודד קטש. "גיא הוא שחקן עתיר ניסיון ואין צורך להרחיב במילים על אינטליגנציית הכדורסל שלו. הוא יעזור לנו על המגרש ובחדר ההלבשה. אני סומך עליו ואני בטוח שהקהל שלנו ישמח מאוד לראות אותו שוב עם הגופיה הצהובה".

"הילד שב הביתה. חיבוק חם לך גיא לשובך", בירך יושב ראש המועדון שמעון מזרחי. "כמי שגדל במחלקות הנוער של המועדון וברבות הימים זכה עם קבוצתנו מכבי תל אביב בלא פחות מ-13 תארים - בהם גביע אירופה בשנת 2014, שלוש אליפויות, שמונה גביעי המדינה וזכיה בליגה האדריאטית - וכמי שעד היום משחק בנבחרת ישראל, הרי שבהחלט ניתן לומר שמדובר בשחקן משכמו ומעלה. מנהיג, מורה דרך ומופת להתמדה שלגיל אין כל משמעות לגביו. בטוחני כי ישוב להטביע את חותמו על הקבוצה המתגבשת. בהצלחה לך גיא".

נאום הקאמבק של פניני

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. קובי אליהו
חוזר להיכל. פניני/קובי אליהו

פניני שיחגוג בספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה-39 גדל במועדון הצהוב, אך ההזדמנות בקבוצה הבוגרת קיבל רק ב-2009. בשמונה עונות במדים הצהובים, מי שהיה במהלך הקדנציה קפטן הקבוצה זכה בשלוש אליפויות, שמונה גביעי מדינה ואף זכה להניף את גביע היורוליג ב-2014.

בעונה החולפת, בה כאמור זכה באליפות השנייה בהיסטוריה של הפועל חולון, פניני העמיד ממוצעים של 5.7 נקודות ו-2.9 אסיסטים בליגת העל. הישראלי הוותיק אף פתח בחמישייה של הסגולים בחצי גמר ליגת האלופות, אבל ככל שנקפו השבועות והחודשים, כך מעמדו ברוטציה של גיא גודס נסוג. כעת, הוא ינסה לפלס את דרכו לרוטציה של מאמן ישראלי בכיר אחר - עודד קטש. פניני עשוי לקבל את תפקיד הקפטן לקראת מה שעשויה להיות עונת הפרישה שלו.

פורוורד נבחרת ישראל הינו החיזוק הראשון לקיץ במצבת הישראלים של המועדון, שעשויה לעבור מתיחת פנים אחרי העונה המאכזבת בה הקבוצה לא הגיעה לגמר הפלייאוף ולגמר גביע המדינה. עד כה צירפו הצהובים את אלכס פויתרס ובונזי קולסון. גם דארן היליארד סיכם על הצטרפותו כבר שלשום, וכעת פועלים במטרה להנחית בקבוצה רכז בכיר, שחקן פנים נוסף לצדו של פויתרס ושחקן בעמדה 4. במכבי תל אביב בוחים אפשרות להחתים את מייק ג'יימס, אך האחרון קיבל הצעה להמשיך במונאקו תמורת יותר משני מיליון יורו לעונה. אופציות בכירות נוספות, כמו ניק קלאתיס, ננדו דה קולו ולורנזו בראון, עדיין נמצאות בראש סדר העדיפויות של הצוות המקצועי.

במועדון נמצאים בקשר עם פנאתינייקוס לגבי האפשרות לצרף את דריל מייקון ג'וניור, ובעמדות הפנים שני השחקנים שמכבי במגעים איתם הם אקס הפועל אילת ג'וש ניבו וטי ג'יי ליף, המתאזרח ששיחק בעבר ב-NBA ואת העונה החולפת בילה בליגה הסינית.

מי שיחזור למכבי תל אביב הוא המתאזרח מקס היידיגר, שהעביר את העונה האחרונה כמושאל באולדנבורג הגרמנית והרשים כשסיים רביעי בטבלת מלך הסלים של הבונדסליגה, עם ממוצעים של 18.3 נקודות ו-37.5 אחוזים לשלוש, בנוסף ל-4.5 אסיסטים למשחק. עודד קטש יצטרך לקבל החלטה האם להשאיר בסגל את הגארד בן ה-25, ואם לא ימצא מקום להיידיגר ברוטציה שלו, מכבי תל אביב תצטרך למצוא לשחקן קבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully