וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת איה נאפה: הצעירה הבריטית תתבע בבית המשפט האירופי בטענה שזכויותיה הופרו

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:24

לאחר הודעת הרשויות בקפריסין כי לא יפתחו מחדש את החקירה בעניין, הצעירה הבריטית תעביר את התיק לבית המשפט האירופי לזכויות אדם. "החקירה של העבירה המקורית הייתה כה גרועה, עד כדי הפרה של חובתה של קפריסין לחקור כראוי ולהעמיד לדין על עבירות מין", מסר עורך דינה

בווידאו: סניגורה של הצעירה מגיב להחלטת ביהמ"ש העליון בקפריסין לקבל את ערעורה/צילום: חשבון הטוויטר של המצולם

הצעירה הבריטית שטענה כי נאנסה בקפריסין על ידי קבוצת נערים ישראלים תמשיך בתביעה והעברת התיק לבית המשפט האירופי לזכויות אדם בשטרסבורג. זאת, לאחר הודעת הרשויות בקפריסין כי לא יפתחו מחדש את החקירה בעניין. לדברי סנגורה, עורך הדין מייקל פולק, "הניצחון ההיסטורי הוחמץ לאחר שהתובע הכללי של קפריסין שלל חקירה חדשה".

החלטת הרשויות מגיעה לאחר שבית העליון במדינה זיכה את הצעירה מההרשעה בגין הטרדת הציבור בשל פיברוק תלונת שווא. הסטודנטית בת ה-21, הפכה מקורבן לנאשמת אחרי שביולי 2019, במהלך חקירת תלונתה על אונס קבוצתי בידי 12 ששהו במלון בעיירת הנופש איה נאפה, היא חזרה בה.

הוארך מעצרה של הנערה הבריטית ב8 ימים, 19 באוגוסט 2019. AP
הצעירה בהארכת מעצרה, 2019/AP

הצעירה נאלצה להישאר באי חודשים ארוכים כשמשפטה נמשך במקום וב-2020 נגזרו עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי. הנערים שנחשדו באונס קבוצתי, נעצרו בבוקר האירוע ונכלאו, ואחר כך שוחררו ושבו לארץ. היא ערערה על גזר דינה ובפברואר הרשעתה בוטלה. "האישה והצוות המשפטי שלה קיוו שהמשטרה תפתח מחדש את התיק והיא תקבל צדק, אך הם נותרו מאוכזבים מההחלטה", מסר עורך דינה. "בית המשפט לא רק פירט את הכשלים המשפטיים הרבים בתיק נגדה, אלא גם כיסה את הכשלים הפרוצדורליים בחקירת תלונת האונס שלה. בקפריסין, החלטת היועץ המשפטי לממשלה ליזום או להפסיק את ההעמדה לדין פלילי אינה כפופה לכל ערעור או בדיקה. לפיכך, אין סעדים מקומיים העומדים לרשות הלקוחה שלנו כדי לערער".

לטענת עורך הדין בכוונתם לטעון כי זכויותיה של הצעירה הופרו בכך ש"החקירה של העבירה המקורית הייתה כה גרועה, עד כדי הפרה של חובתה של קפריסין לחקור כראוי ולהעמיד לדין על עבירות מין".

עוד בוואלה!

החקירה תתעורר מחדש? מסתבר שמה שקרה באיה נאפה, לא נשאר באיה נאפה

לכתבה המלאה
עו״ד מייקל פולק, עו״ד ניקולטה חרלאמבידו- עורכי הדין של הצעירה הבריטית מפרשת האונס בקפריסין. באדיבות המצולמים
עורכי הדין של הצעירה/באדיבות המצולמים

דובר מטעם משרד התובע הכללי בקפריסין סירב להגיב למקרה ואמר כי:" משרד עורכי הדין של הרפובליקה של קפריסין העביר את החלטתו לעורך דינה של האישה הבריטית. בהתחשב בכך איננו יכולים להגיב באופן רשמי מעבר לכך".

עורך הדין ניר יסלוביץ' שייצג כמה מהנערים שנעצרו בעקבות האירוע וגם את החשוד המרכזי מסר לוואלה! בתגובה כי "בית המשפט העליון של קפריסין ביטל את ההרשעה בשל פגמים בניהול המשפט כנגדה, על ידי בית המשפט המחוזי. זה לא אומר שהלקוחות שלי ביצעו עבירות כלשהן נגדה ובוודאי שאין בכך שום דבר שמוכיח שחס וחלילה הלקוחות שלי ביצעו את מה שיוחס להם ולכן אני בכלל לא מודאג מהעתיד שיבוא".

לפני שבועיים גזר בית המשפט בפרלימני ארבע שנות מאסר על צעיר בן 23 ממצרים, בגין אונס צעירה מניקוסיה שבילתה בחוף הים של איה נאפה. לפי הדיווחים בקפריסין, היא שתתה בבר בחוף עד שיכרות, ותוך שהיא לא הייתה מודעת למעשיה לקחו אותה הגבר ושניים מחבריו למים. שם ,הוא אנס אותה תוך שלדבריה האחרים סייעו לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully