וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: רה"מ ג'ונסון שרד הצבעת אי אמון - אך ספג מהלומה קשה

עודכן לאחרונה: 6.6.2022 / 23:28

211 חברי הפרלמנט השמרנים תמכו בג'ונסון, שהיה זקוק לתמיכה של 180 מתוך 359 החברים. עם זאת, 148 הצביעו נגד - מספר גבוה בהרבה מהתחזיות של ראש הממשלה או של המורדים בו

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שרד בקושי היום (שני) את הצבעת אי האמון על ידי המחוקקים ממפלגתו, המפלגה השמרנית. 211 - או 59% - חברי פרלמנט שמרנים תמכו בג'ונסון, ו-148 נגדו.

כדי להישאר בתפקיד, ג'ונסון היה זקוק לתמיכה של לפחות 50% מכל חברי המפלגה השמרנית ועוד אחד - בסך הכל 180 מתוך 359 חברי הפרלמנט השמרנים. לפיכך, באופן תיאורטי ג'ונסון בטוח כעת מפני הצבעת אי אמון נוספת במשך שנה. עם זאת, התוצאה היא מהלומה קשה לג'ונסון שלא ציפה למספר כה גבוה של מתנגדים.

ציוץ של מנהיג האופוזיציה בבריטניה, קיר סטארמר מהלייבור

גם חברי הפרלמנט המורדים לא שיערו כי יותר משליש מחברי הפרלמנט השמרנים - 120-130 חברים - יצביעו נגד ג'ונסון. אך ציפתה להם הפתעה: 148 חברי פרלמנט שמרנים הצביעו נגד ראש הממשלה, כולל, ככל הנראה, כמה חברי קבינט בכירים שזנחו את ראש הממשלה מאחורי הגב.

בנוסף, ג'ונסון צבר תמיכה נמוכה מזאת שצברו כל אחד משלושת ראשי הממשלה הבריטים הקודמים, מרגרט תאצ'ר וג'ון מייג'ור ואפילו תרזה מיי (שניצחה עם 200 קולות לעומת 117 ונאלצה לפרוש חמישה חודשים לאחר מכן) בהצבעת אי אמון שנאלצו לעבור במהלך כהונתם.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון וראש מפלגת הלייבור קיר סאטרמר, טקס פתיחת מושב הפרלמנט, לונדון, 10 במאי 2022. ASSOCIATED PRESS, AP
בוריס ג'ונסון ומנהיג האופוזיציה קיר סטארמר ממפלגת הלייבור/AP, ASSOCIATED PRESS

מאז פורסם הדו"ח חריף לפני כשבועיים של הנציגה הבכירה סו גריי לגבי המסיבות ברחוב דאונינג 10 שערכו ראש הממשלה וצוותו בזמן סגר הקורונה, חברי פרלמנט שמרנים רבים שלא חשבו כי תיערך הצבעת אי אמון נגד ראש הממשלה לפחות עד ה-23 ביוני, אז ייערכו בחירות ביניים במדינה, שינו את דעתם.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון תועד במהלך סגר הקורונה, נובמבר 2020. רויטרס
חוגג במסיבות כשהעם בסגר קורונה. בוריס ג'ונסון/רויטרס

הבוקר הודיע סר גרהם בריידי, יו"ר "וועדת 1922" של המפלגה השמרנית (קבוצה של 18 חברי פרלמנט שמרניים מהבית התחתון שמתכנסת מדי שבוע במהלך מושב הפרלמנט), אמר כי "נחצה רף של 15% - או 54 קולות - שנדרש כדי לערוך הצבעת אי אמון נגד מנהיג המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully