וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זואי אכלה רק דבר אחד במשך 23 שנים. איך היא התגברה על זה?

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 11:54

על אנשים שאוכלים מדי יום אותו התפריט כבר שמענו, אבל אישה שאוכלת אך ורק דבר אחד מאז גיל שנתיים - זה חדש. כעת, רגע לפני שהיא מתחתנת, היא הלכה לטיפול בהיפנוזה ששיפר את איכות החיים שלה

זה אולי לא יחליק לכם בגרון טוב, אבל צעירה שחייתה על סנדוויצ'ים אנגליים שמכילים צ'יפס, גבינה ובצל במשך 23 שנים, יכולה סופסוף לאכול מאכלים אחרים. וכל זה בזכות היפנוזה שעברה, כך מדווח אתר המטרו.

זואי סדלר, בת 25, סיפרה כי מאז גיל שנתיים מזונות אחרים מלבד הכריך המסורתי השאירו אותה עם בחילה. הכלה לעתיד ביקשה עזרה מהמטפל בהיפנוזה דיוויד קילמורי כאשר אובחנה כחולת טרשת נפוצה וחשבה: 'אני צריכה להיות בריאה יותר'.

כל מתכוני הכריכים בוואלה! אוכל

לאחר בירורים נמצא כי זואי סובלת מהפרעת אכילה נמנעת ומגבילה (ARFID) - אך לאחר טיפול היפנוזה של שעתיים בלבד היא יכלה כבר ליהנות מהטעימה הראשונה שלה של פירות וירקות.

על פי המדריך הישראלי להפרעות אכילה: "אכילה בררנית, או הפרעת אכילה נמנעת ומגבילה, מאופיינת בסלידה ממזונות רבים בגלל המרקם, הריח, הצורה, הטעם והמראה שלהם. אנשים המתמודדים עם הפרעת אכילה בררנית צורכים מעט מאוד סוגים של מזונות ומציבים מגבלות משמעותיות גם על כמות האכילה. מה שמבדיל בין הפרעת אכילה נמנעת ומגבילה לבין אנורקסיה נרבוזה, הוא שהסובלים מהפרעת אכילה סלקטיבית אינם בעלי דימוי גוף שלילי ולא עושים זאת בשל דאגה למשקל, לצורה או לגודל גופם".

"אמא ואבא שלי אומרים שהציעו לי מאכלים אחרים בתור פעוטה אבל תמיד הפנתי את האף שלי או סירבתי להכניס אותם לפה שלי", אמרה זואי, "כנראה, הדבר היחיד שאמא לא יכלה לקחת ממני היה צ'יפס שהייתי מוצצת עד שהם היו רכים. אני זוכרת שהייתי בבית הספר כשהייתי קטנה ואכלתי כריכים עם צ'יפס בקופסת האוכל שלי. הם היו הדבר היחיד שאהבתי לאכול".

עוד בוואלה!

למה אנשים עדיין מפחדים כל כך מטיפול בהיפנוזה?

לכתבה המלאה

כעת, לאחר שהתגברה על ההפרעה, היא אומרת שהיא "יכולה לנסות המון מאכלים שונים". אני לא מאמינה כמה נחמד זה תותים ואפילו ניסיתי קלמארי. אני מצפה לנסות קארי ועוד המון מאכלים שונים".

"מיד אחרי ההיפנוזה, זואי הייתה פתוחה לנסות פירות וירקות חדשים כולל כרוב, אוכמניות, אגוזים, חמוציות ועוד כמה מאכלים שאכלה בהתרגשות", אמר המטפל של זואי שהשתמש כאמור בהיפנוזה - תהליך ומצב של ריכוז פנימי בתחושות, ברגשות ובמחשבות של המטופל כדי להתחבר למאגרים ומשאבים נפשיים וגופניים לא מודעים. במצב היפנוטי, ניתן להעביר לאדם סוגסטיה (השאה=השפעה), העשויה לשפר את המצב שבעקבותיו הגיע לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully