וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "שלום עכשיו" צעדו למאחז חומש עם בולדוזר - ונעצרו

עודכן לאחרונה: 28.5.2022 / 22:04

חלק מהפעילים נעצרו בראש העין, בטענה שהתכוונו "להפר את הסדר הציבורי, את חוק ההתנתקות האוסר על ישראלים להיכנס לצפון השומרון, ולהזיק לרכוש". שלום עכשיו: בשבוע שעבר צעדו מתנחלים למאחז, "חבורה קטנה, משיחית ואלימה מחזיקה את ממשלת ישראל בת ערובה"

הפגנת שלום עכשיו, 28 במאי 2022. שלום עכשיו, אתר רשמי
הפגנת "שלום עכשיו"/אתר רשמי, שלום עכשיו

תנועת "שלום עכשיו" הובילה היום (שבת) צעדה של ארגוני שמאל, יחד עם בולדוזר, לעבר המאחז חומש - זאת, על אף צו רידוד שהוציא צה"ל ולא מאפשר הגעה לכיוון המאחז. חלק מהפעילים נעצרו בראש העין, והיתר נעצרו בכיכר קדומים.

הצעדה החלה בראש העין, שם נעצרו שלושה חשודים שלדברי המשטרה התכוונו "להפר את הסדר הציבורי, את חוק ההתנתקות, האוסר על ישראלים להיכנס לצפון השומרון, ולהזיק לרכוש". בין היתר, עוכב לחקירה נהג המשאית שנושאת את הבולדוזר שנשכר לצעדה לחומש ובעליו.

עורכי הדין של "שלום עכשיו" ביקשו להבהיר כי "הסמכות של מפקד החטיבה בפועל היא לעכב תנועה בתחום חמשת הנקודות המצוינות בצו". לדבריהם, "כל עוד לא הגענו לאחת מהן ולא הפרנו את הצו אין לא למשטרה ולא לצבא שום סמכות לעכב איש. השוטרים בראש העין פועלים בחוסר סמכות ובלי שום עילה", טענו, "לא עוצרים אנשים ושוללים את חירותם על בסיס חשד עתידי".

הפגנת שלום עכשיו, 28 במאי 2022. שלום עכשיו, אתר רשמי
הפגנת "שלום עכשיו"/אתר רשמי, שלום עכשיו

תנועת "שלום עכשיו" הצטרפה לדברים ומסרה כי "שוטרים שפועלים בחוסר סמכות מעכבים לחקירה אזרחים שומרי חוק בגין סעיפים מומצאים על עבירות שקיימות בדמיונם. במקום לפנות את חבורת העבריינים האלימה מחומש, הממשלה, הצבא והמשטרה שומרים עליה מכל משמר ומפלים. יום שבו המדינה מגינה על עבריינים מפרי חוק ומתעמרת באזרחים שומרי חוק, הוא יום עצוב למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה. הימים הנוראים האלה, בהם חבורה קטנה, משיחית ואלימה מחזיקה את ממשלת ישראל בת ערובה חייבים להסתיים".

ח"כ מוסי רז (מרצ) נכח בצעדה והביע את תמיכתו במפגינים. "נעצרנו בדרך למאחז העבריינים חומש, שאתמול צעדו אליו עוד עבריינים ללא הפרעה", אמר, "אבל את מי שבא באופן לא אלים לקדם שלום עוצרים. בושה. צריך לפנות אותם מיד".

אמש, טרם הצעדה, התנועה מסרה כי "ב-19 באפריל התקיימה צעדת ימין קיצוני לעבר המאחז הלא חוקי חומש, בה השתתפו גם רבנים ומנהיגי ציבור אשר אושרה על ידי אלוף הפיקוד ואף זכתה לאבטחה רחבה מצד הצבא". "נדהמנו לקרוא שהצעדה שלנו לא חוקית על בסיס חוק ההתנתקות, בזמן שחבורת עבריינים אלימה יושבת במקום זה בדיוק, רומסת את החוק ברגל גסה וזוכה לאבטחתכם", כתבו. "אנו דורשים ממך להנחות את הכוחות בשטח, לאבטח את הצעדה ולמנוע כל אפשרות של אלימות מתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully