וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מצטער שנדחפתי בין המנחים, חוויתי באירוויזיון אנטישמיות": מיכאל בן דוד מדבר

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 13:19

נציג ישראל לאירוויזיון 2022 הגיע לישראל וסיפר במסיבת עיתונאים על התחושות לאחר ההדחה בחצי הגמר, על האנטישמיות שנחשף אליה מצד כתבים באירוויזיון וגם מסביר למה החליט להידחף בין המנחים: "המטרה הייתה שיראו את הדגל ושיראו בנאדם שעולה מלא באהבה"

מיכאל בן דוד מדבר לראשונה אחרי האירוויזיון/שגיא בן נון

"אני באמת חסר גבולות. אני גם חצוף לעיתים. מצטער אם הבכתי" - כך אומר נציג ישראל לאירוויזיון 2022, מיכאל בן דוד, בריאיון לוואלה! תרבות לאחר שלא עלה לגמר האירוויזיון - ונדחף בין מנחי חצי הגמר. בן דוד אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לרגל הוצאת סינגל חדש.

מיכאל, התאכזבת יותר מזה שלא עלית לגמר או מהביקורות הרבות נגדך ברשתות ובתקשורת אחרי שנדחפת בין המנחים?

"זה לא אכזב אותי כמו שזה הסיט את המטרה. המטרה הייתה לא להידחף ולהגיד הנה, תראו אותי. המטרה הייתה שיראו את הדגל ושיראו בנאדם שעולה שמלא באהבה, ולחגוג ולשמוח. זה מדהים כי כשהשופטים אמרו לי תישאר איתנו, לפני שהם עלו לשידור, אמרתי אין בעיה ורצתי להביא את הדגל. מבחינתי לעלות בלי דגל זה לא מעניין. ועשיתי את זה, ושמחתי לעשות את זה. במיוחד בגלל שקיבלתי הרבה תגובות אנטישמיות מהרבה כתבים שם, שבאו וראיינו את המתמודדים, והרגשתי את הרצון שלהם להעלים. ישראל לא מעניינת אותם. וזה לא יקרה מבחינתי. גם בארץ, לפני שטסתי, הייתי בנאדם בולט".

במסיבת העיתונאים בטורינו המנחים לא אמרו שהם הזמינו אותך לבמה, אבל הם אמרו שכנראה שתית יותר מדי. היית שתוי?

"לא. אני יכול להגיד לך שאם הייתי שתוי, סביר להניח שהם לא היו מקבלים ממני נשיקות. אז לא, מה פתאום. חוץ מזה אני באופי שלי כל כך גדול, שאם אשתה אז אבוד לכולם. אז עדיף שאני לא אשתה".

ואם כבר החלטת להידחף, למה לא הסתפקת בעשר שניות, לנופף קצת בדגל וזהו? נתקעת שם כמעט שתי דקות.

"שתי דקות? זה הרגיש לי כמו שתי שניות. הייתי באדרנלין, יותר משאר המתמודדים. כי אני חודשיים או שלושה חודשים בארץ, לא ידעתי אם אני טס או לא טס, תהיה אבטחה או לא תהיה אבטחה. בסוף עשיתי את זה. ייצגתי את המדינה. הראיתי אותנו. לא ידעתי שאני כל כך ציוני פתאום, אבל הרגשתי שם שלא רוצים לראות אותי. לחגוג. פרופורציות. יש לנו כל כך הרבה מלחמות פה במדינה, אז פרופורציות".

מיכאל בן דוד אירוויזיון 2022. כאן 11, צילום מסך
הרגע המביך שבו מיכאל בן דוד נדחף בין המנחים באירוויזיון/צילום מסך, כאן 11

במציאות של מי-טו, כפיית נשיקה היא לא המעשה הראוי.

"תראה, אני בראש שלי אומר, עדיף נשיקה מאשר סטירה. אבל שוב, אני זה אני ואם הבכתי מישהו חלילה - מיליוני סליחות. זאת המטרה האחרונה שלי. אני בחיים לא אעלה ואגיד - אני אעשה נזק. ההפך. אי אפשר להתווכח עם הרגשה של בנאדם. אבל להגיד לך שצר לי שעליתי עם הדגל שלי ורציתי להראות? לא צר לי".

בין הביקורות הרבות עליך, העיתונאית לילך וולך צייצה: "אין כמו ההידחפות התימהונית של מיכאל בן דוד לשידור מנחי האירוויזיון, כדי להדגים את הפער הקבוע שבו אנחנו אומרים על עצמנו 'איזה עם חם ומלא קסם אנחנו', וכל השאר מהנהנים בנימוס וחושבים: בול, רק חסרי גבולות, מרוכזים בעצמם וחצופים".

"יש בזה משהו. אני באמת חסר גבולות. אני גם חצוף לעיתים. לילך, אני מצטער אם הבכתי אותך. תמסור לה שאני מצטער".

אתה בדיעבד חושב שהשיר שביצעת באירוויזיון היה הכי נכון לך?

"אם לא השיר הזה לא הייתי טס לאירוויזיון. כולם אומרים לי השיר הזה לא היה טוב, מה היה קורה אם היית מקבל שיר מדהים. אבל חבר'ה, זה הפורמט, וזה מה שקיבלתי. בוא נתעסק במה שעושים. מה עושים? הוצאתי סינגל יום אחרי. חברים שלי ממלצרים ואני יושב פה איתך".

אמרת בשיחה פרטית למישהו שאתה לא מבין על מה אתה שר. לא קצת בעייה?

"אבל אני מבין על מה שרתי. זה שיר על כך שמותר לך לעוף על עצמך ולהיות מלא בגאווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אתה חושב שלתבוסה שלך יש קשר לפוליטיקה?

"אני לא יודע. אני אף פעם לא מחפש אשמים. אני יכול להגיד מה אני עשיתי לא בסדר. המרדף הזה לא יגמר. יכולים להגיד: הוא היה הומו מדי, זה היה פוליטי, הוא הלך ונישק את המנחים. אבל אני גאה בזה שעשיתי את כל מה שיכולתי. הנגנים שלי לא יכולים לראות את הפרצוף שלי יותר מרוב שעבדנו שעות".

אתה חושב שקאלוש אורקסטרה הייתה זוכה לולא מדינתה הייתה תחת פלישת רוסיה?

"אני חושב שהביצוע שלהם לא היה רע בכלל. אפילו יפה מאוד. זה גם שיר מאוד קשה. אי אפשר להגיד שהביצוע שלהם היה לא טוב, ושהם 'ניצחו כי'. אבל אין ספק שהקהל אוהב אותם. הקהל הצביע, אהב ונתן להם - וחמל עליהם. אוקראינה צריכים לזכות במדינה שלהם בחזרה, לא באירוויזיון. כי המצב ממש קשה. המשפחה שלי משם. כך שאין ספק שזאת חתיכת דרך. והלוואי וזה יעזור".

למחרת חזרתו לישראל הוציא בן דוד סינגל חדש. אם באירוויזיון שר את השיר "I.M" (להלן, אני), כעת הוא מוציא את השיר "לא להיות אני", שכתב והלחין עם טל (טליסמאן) בן נון וגלעד (מרקו) מרקוביץ'. "טסתי עם שיר שנקרא 'I.M' שמדבר על לחגוג את עצמך ולעוף על עצמך. הייתי הכי נאמן לשיר הזה ועשיתי את המיטב שיכולתי. ואז כתבתי שיר מרגש עם חבריי טליסמאן ומרקו, שנקרא 'לא להיות אני'. זה שיר שמדבר על מה זה להיות בנאדם חריג, שלא מקבלים אותך ולא אוהבים אותך ולא משנה מאיזו סיבה. כולנו מרגישים את הדבר הזה. זו זכות בשבילי לחשוף את עצמי. יש כל כך הרבה פעמים שאני קם ולא רוצה לראות את עצמי במראה, שאני שונא את עצמי בצורה תהומית, ויש כל כך הרבה כמונו שמרגישים את זה. אז כל האמת שלי בחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully