וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת היה תפקידה של גלית דיסטל-אטבריאן בתאגיד השידור?

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 12:58

מה באמת כלל הסכם ההעסקה של חה"כ גלית דיסטל-אטבריאן בתאגיד השידור, והאם העובדות האלטרנטיביות שסיפקה יכולות לעמוד תחת הערך "אמת"? וואלה! ברנז'ה עם העובדות

על פי חוזה העסקתה, דיסטל-אטבריאן הוחתמה כ"עורכת טקסטים, כשבהמשך ובהתאם לצרכי המערכת, התפתח התפקיד לתפקידי כתיבה, הגשה, עריכה ובימוי סרטונים"

מה באמת כלל הסכם ההעסקה של חה"כ גלית דיסטל-אטבריאן בתאגיד השידור, והאם העובדות האלטרנטיביות שסיפקה יכולות לעמוד תחת הערך "אמת"? ראשית רקע קצר: לפני כשבוע התראיינה חה"כ דיסטל-אטבריאן במגזין סוף השבוע של אתר mako לרגל יום העצמאות. "הייתי בתאגיד חמש שנים, העורכת הראשית של מחלקת הדיגיטל. את יודעת מה עשיתי דה פקטו? כתבתי על טמפונים וריבות", אמרה, תוך שהיא קובלת על כך שסורסה מסיבות פוליטיות. אלא שהאמירה גררה מיד תגובה מצד עובדת לשעבר לצדה - העיתונאית צליל אברהם - שכתבה: "אני בתאגיד חמש שנים. עבדתי לצד גלית דיסטל-אטבריאן במחלקת הדיגיטל. מנהל התוכן היה מתן דרורי. מנהלת הקריאייטיב היתה מאיה זיו. דיסטל-אטבריאן היתה כותבת ומגישה, כמוני".

לאחר מכן, התנצלה המראיינת רחלי רוטנר על שהוציאה את הציטוט של דיסטל-אטבריאן בראיון מהקשרו, והתכוונה לכך ש"החתימו" אותה לתפקיד, אך לא שהיא מילאה אותו בפועל.

בתאגיד מסרבים לחשוף את הסכם ההעסקה של חברת הכנסת בטענה של הגנת הפרטיות, אך מתשובה לבקשת חופש המידע שהגישה עמותת הצלחה ושהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה, מתברר מה היה תפקידה המדויק כפי שנכלל בחוזה. על פי חוזה העסקתה, דיסטל-אטבריאן הוחתמה כ"עורכת טקסטים, כשבהמשך ובהתאם לצרכי המערכת, התפתח התפקיד לתפקידי כתיבה, הגשה, עריכה ובימוי סרטונים", כך נמסר מהתאגיד. לפי התגובה, מועד תחילת העסקת דיסטל אטבריאן בתאגיד היה ב-2.11.2016 ומועד סיום ההתקשרות היה ב-4.2.2021.

גלית דיסטל-אטבריאן. יונתן זינדל, פלאש 90
גלית דיסטל-אטבריאן/פלאש 90, יונתן זינדל

בהקשר זה יצוין כי לדיסטל-אטבריאן לא היו מסמכי הסדר ניגוד העניינים והיתר עיסוק נוסף, זאת למרות שבזמן שעבדה בתאגיד נחשף כי כתבה במקביל נאומים לשרה לשעבר מירי רגב. בתגובה אז אמרה דיסטל-אטבריאן ש"אינה מוצאת בכך ניגוד עניינים משום שהיא אינה עובדת בתאגיד במשרה מלאה".

זו איננה הפעם הראשונה בה חה"כ דיסטל-אטבריאן לא ממש מדייקת. לפני מספר שנים, בראיון בגל"צ אמרה שזכתה פעמיים בפרס ספיר, למרות שלא זכתה בו מעולם, זאת כפי שחשף העיתונאי רועי ברק. לאחרונה נחשף בדה-מרקר כי למרות שהיא כותבת שהיא מחזיקה בתואר שני, מעולם לא סיימה את לימודיה ולא קיבלה את התואר.

בתשובה למענה שנמסר מהתאגיד, הגישו בעמותת הצלחה השגה ובקשה לעיון מחדש בתשובה. בהצלחה סבורים שיש מקום למסור את הסכם ההעסקה כפי שנחתם ואף לפרט הליכי משמעת שננקטו נגד דיסטל, ככל שהיו כאלה. בעבר פורסם כי בעקבות חשיפת העובדה שדיסטל-אטבריאן כתבה במקביל להעסקתה נאומים למירי רגב, היא הוזמנה לבירור בתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully