וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ביניים בצה"ל: העיתונאית בג'נין נהרגה מאש חמושים או מירי תועה של חייל צה"ל

עודכן לאחרונה: 14.5.2022 / 1:12

לפי תחקיר הביניים שהוצג לרמטכ"ל לא ניתן לקבוע מה מקור הירי שהרג את כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה. בדיקה בליסטית לקליע הפוגע עשויה להכריע בין האפשרויות אך לפי שעה הפלסטינים לא נענו בחיוב לשיתוף פעולה. בד בבד, החלו הפגנות אלימות בשיח ג'ראח לקראת הלווייה

בווידאו: הלווית כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה שנורתה בג'נין/צילום: רויטרס

צה"ל פרסם היום (שישי) תחקיר ביניים על מותה של עיתונאית אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה, לפיו לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי שפגע והרג אותה. לפי התחקיר שהציגו אתמול מפקד פיקוד מרכז ומפקד חטיבת הקומנדו לרמטכ"ל כוכבי, העיתונאית נהרגה מאש חמושים או מירי תועה של חייל צה"ל.

התחקיר מעלה שתי אפשרויות למקור הירי שפגע בעיתונאית. לפי הראשונה, היא נפגעה מירי של חמושים פלסטינים אותו כיוונו לעבר לוחמי צה"ל. במהלך הירי נורו עשרות רבות של כדורים באופן לא מבוקר מכלי נשק שהיו במצב "אוטומט". ייתכן כי אחד מהם פגע בעיתונאית ששהתה באזור.

עימותים עם נושאי הארון בהלוויתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה. 13 במאי 2022.. ללא, מערכת וואלה!
שתי אפשרויות למקור הירי. עימותים בהלוויה/מערכת וואלה!, ללא

בהתאם לאפשרות השנייה העולה מהתחקיר, הקליע שהוביל למותה של אבו עאקלה נורה על ידי חייל בשוגג. יתכן כי הקליע נורה על ידי לוחם שהתכוון לפגוע במחבל שירה לעברו צרור כדורים. העיתונאית עמדה בסמוך למחבל ואפשרי כי נפגעה מירי תועה של הלוחם.

בדיקה בליסטית מקצועית לקליע שפגע באבו עאקלה עשויה להכריע בין האפשרויות. אולם, לפי שעה הפלסטינים לא נענו לבקשת צה"ל לערוך תחקיר משותף או לחילופין להעביר את הקליע הפוגע וממצאי חקירתם. כמו כן, ישראל הציעה לנציגים הפלסטינים ולנציג אמריקני להשתתף בתהליכי הבדיקה המקצועיים, הפתולוגיים, הבליסטיים ובבדיקה הפורנזית של הקליע. אך גם הצעות אלו נתקלו בחוסר שיתוף פעולה וללא מענה.

הרמטכ"ל כוכבי הנחה להמשיך לתחקר את האירוע תוך מחוייבות לשקיפות וחשיפת האמת. מדובר צה"ל נמסר כי "אנו מביעים את צערנו על מותה של שירין, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. צה"ל ימשיך לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש ולעמוד במשימותיו, תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה נורתה למוות במהלך עימותים, ג'נין, 11 במאי 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
לא ניתן לקבוע מהו מקור הירי. שירין אבו עאקלה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

אבו עאקלה, נהרגה אתמול בחילופי אש בין כוח צה"ל לחמושים בג'נין - ותקבר היום. בתוך כך,
כוחות הביטחון העלו כוננות בירושלים לקראת הלווייתה. טרם תחילת מסע הלוויה דווח על עימותים והפגנות אלימות בירושלים.

מאות התקהלו מחוץ לבית החולים הצרפתי בשייח' ג'ראח וקראו קריאות הסתה לאומניות. לקראת יציאת ארון הקבורה מבית החולים, החלו מפגינים ליידות אבנים לעבר שוטרים במקום. בתגובה, השוטרים נאלצו לפעול לפיזור המתפרעים. קריאות ההסתה נמשכו אף ביציאת הארון מהכנסייה, בדרך לבית הקברות. המשטרה מונעת מעבר תיירים ויהודים לעיר העתיקה דרך שער יפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully