וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפנים, מסוקים ויחידות מסווגות: יומיים אחרי הפיגוע באלעד, המצוד אחר המחבלים נמשך

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 1:15

כוחות הביטחון עדיין עסוקים בחיפושים נרחבים אחרי שני המחבלים. המשטרה קראה לציבור לא להגיע לאזורים שבהם מתבצעים החיפושים ולא לקיים בהם מפגשים בטבע. שר הביטחון בני גנץ החליט להאריך את הסגר על השטחים עד יום שני. שני הפצועים קשה בפיגוע יצאו מכלל סכנת חיים

תיעוד רגעי הפיגוע באלעד/מערכת וואלה!

כיומיים אחרי הפיגוע הרצחני באלעד, כוחות הביטחון ממשיכים גם הערב (שבת) בחיפושים נרחבים אחר המחבלים. יחידות מיוחדות ומסווגות של המשטרה וצה"ל משתמשות בחיפושים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובהם רחפנים ומסוקי משטרה, הסורקים את השטח ומשדרים בזמן אמת לחפ"ק המבצעי המשולב של מחוז המרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות.

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט להאריך את הסגר הכללי שהוטל על יו"ש וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני - כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהודעה נמסר כי במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

המשטרה פרסמה היום הודעה ובה היא מבקשת מהציבור להימנע מתנועה רגלית וממפגשים בטבע באזורים שבהם פועלים כוחות הביטחון, שגם נסגרו לתנועת כלי רכב. במשטרה הדגישו כי יש לנהוג באחריות ולהימנע משרשור הודעות כוזבות ממקור לא ידוע ברשת, שמודיעות על "הנחיות הסתגרות בבתים ותנועות חשודות בערים". לדברי המשטרה, כאשר ניתנת הנחיה כזאת לציבור, היא מפורסמת על ידי הודעה רשמית בכלי התקשורת.

בתום הערכת מצב ביטחונית שערך הערב שר הביטחון בני גנץ, הוחלט להאריך את הסגר הכללי שהוטל על יהודה ושומרון ועל המעברים ברצועת עזה עד יום שני. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. מחר תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

כבר אתמול גובשו במערכת הביטחון שתי הנחות עבודה. הראשונה היא שהמחבלים נשארו בשטח ישראל ונערכים לפיגוע נוסף; השנייה, שהם הצליחו להימלט לשטחי יהודה ושומרון. בנוסף לכך, מאמינים כי המחבלים נמלטו ברגל מאלעד ומצפונה, או שנמלטו באמצעות רכב. "לא פוסלים אף אפשרות", אמרו גורמי ביטחון, "היחידות ערוכות למעבר מאפס למאה ולהיתקלות מטווח אפס עם המחבלים". מפקד מחוז המרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, ציין כי במשטרה סבורים שהמחבלים נמלטו כשהם חמושים, ולכך נערכים כוחות הביטחון בהתאם.

נכון לאתמול, מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, הנחה לתגבר את קו התפר באזורים נבחרים ואת אזור ג'נין. האלוף לא ביקש תגבור מטכ"לי נוסף מעבר לגדודי הלוחמים ויחידות חטיבת הקומנדו שהועברו לפעולה ביהודה ושומרון וקו התפר במהלך הרמדאן.

עוד בוואלה!

מאות שוטרים וחיילים במצוד אחר המחבלים מאלעד: "ערוכים למעבר מאפס למאה"

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
במוצאי שבת יוחלט אם לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון. זירת הפיגוע באלעד/רויטרס

אמש נודע כי אחד הנרצחים בפיגוע, אורן בן יפתח, הסיע את המחבלים ללא ידיעתו לכיכר ברחוב אבן גבירול בעיר. עם הגעתם למקום, יצאו עם גרזן וסכין, רצחו אותו והכו אזרחים ליד כיכר החיטה. בעקבות חשיפת המידע, ביקשה משפחת הנרצח להבהיר כי לבנה לא היה קשר לפיגוע בו הוא עצמו היה קורבן.

בפוסט שהעלו לרשת כתבה משפחת בן יפתח כי "אורן עבד כנהג הסעות ישר ותמים שעבד לפרנסתו. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית ככה לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה. וזאת בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים". עוד נכתב כי "אורן הסיע רב לשיעור תורה ועל כך אין מחלוקת. על פי הנאמר בתקשורת, ייתכן שבסיום הנסיעה הזו התבקש להסיע פועלים לשיפוץ בית כנסת וכך עשה רק מבלי לדעת כמובן שזו נסיעת המוות שלו".

הפוסט של משפחתו של הנרצח בפיגוע באלעד, אורן בן יפתח. 7 במאי 2022. ללא, צילום מסך
הפוסט שהעלתה משפחת בן יפתח/צילום מסך, ללא

בנוסף לבן יפתח, תושב לוד, נרצחו שני תושבי אלעד - יונתן חבקוק ובועז גול. שני בני אדם אחרים נפצעו קשה, ובית החולים בילינסון, שבו מאושפזים השניים, עדכן הערב כי הם יצאו מכלל סכנת חיים. הפיגוע באלעד הוא האחרון בגל הטרור הנוכחי שהחל באמצע מרץ, ובו נרצחו בסך הכל 19 אזרחים ושוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully