וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס לקח אחריות על הפיגוע באריאל: "תגובה לתוקפנות בהר הבית"

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 21:28

לאחר ששני המחבלים נעצרו, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור הודיעה כי קיבלה את האחריות על האירוע שבו נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב. על פי הודעת הארגון, הפיגוע הוא רק חלק משרשרת תגובות, ומדובר בפעם הראשונה בגל הטרור הנוכחי שחמאס לוקח אחריות על פיגוע

צה"ל במצוד אחר המחבלים מהפיגוע באריאל, 30 באפריל 2022/דובר צה"ל

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה היום (שני) אחריות לפיגוע הירי באריאל ביום שישי בשבוע שעבר, שבו נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב. חמאס הודיע כי הפיגוע הוא רק חלק משרשרת תגובותיו בעקבות "התוקפנות בהר הבית".מדובר בפעם הראשונה בגל הטרור הנוכחי שחמאס לוקח אחריות על פיגוע.

בסוף השבוע נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע. המפגעים הם יחיא מרעי בן ה-19 ויוסף עאסי בן ה-20, שניהם תושבי הכפר הסמוך קרוואת עין חסן. השניים כבר נעצרו בשנה שעברה על ידי כוחות הביטחון. עאסי, המזוהה עם חמאס, אף הואשם בהסתה והיה כלוא בעבר.

יחיא מרעי, החשוד ברצח המאבטח באריאל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. יחיא מרעי/תמונות גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שב"כ, צה"ל והימ"מ, נעצרו הערב שני החשודים המרכזיים במעורבות בפיגוע הירי", נמסר בהודעה משותפת לכוחות הביטחון. עוד נכתב בהודעה כי גם הנשקים שלפי החשד שימשו אותם נתפסו וכי החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

השניים נתפסו בכפר הפלסטיני קראוות בני-חסן, הממוקם צפונית-מערבית לאריאל. הם נעצרו יחד עם נשקיהם בשני בתים שונים בכפר, ואחד מהם זוהה כפעיל חמאס. אין ביניהם קשר משפחתי, ובשלב זה עולה חשד להתארגנות מקומית.

יוסף עאסי, החשוד ברצח המאבטח באריאל. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל. יוסף עאסי/תמונות גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי הדיווחים, אביו של מרעי הוא אסיר משוחרר, שהיה מלווהו של המנהיג הרוחני של חמאס השייח' אחמד יאסין בכלא, והיה עצור במשך שנים רבות בשל קשריו עם יחיא עיאש. לפי דבריו של ראש עיריית קרוואת בני חסן, אביו של מרעי נעצר וכך גם אביו של עאסי. שני אחים נוספים של מרעי התבקשו להסגיר את עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully