וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונית הקסם: ברונו גימראייש רוצה לכבוש את אנגליה עם מספר המזל שלו

30.4.2022 / 9:03

הוא לובש את החולצה מספר 39 כמחווה למספר המונית של אבא, והפך תוך זמן קצר לפנים של הפרויקט הסעודי בניוקאסל. הקשר, שבחר את אילקאי גונדואן כמודל לחיקוי, עשוי להשפיע בשבועיים הקרובים על גורל מאבק האליפות בפרמיירליג

תקציר: ניוקאסל - קריסטל פאלאס 0:1/ספורט1

פעם, כאשר היה נער צעיר בריו דה ז'ניירו, אהב ברונו גימראייש לצפות בכדורגל מכל הליגות שרק ניתן, ואת תשומת ליבו משכה במיוחד בורוסיה דורטמונד. הקשר התאהב בחבורה של יורגן קלופ שהעפילה לגמר ליגת האלופות ב-2013, והשחקן המועדף מבחינתו היה אילקאי גונדואן. ברונו העריץ גם את אנדרס אינייסטה, אבל את הגאון של ברצלונה היה קשה מאוד לחקות על הדשא. הגרמני של דורטמונד נראה הרבה יותר "אנושי", ולכן נבחר לעילוי.

לו מישהו היה מספר לברונו אז כי בחלוף כמעט עשור עשויה להיות לו השפעה על קרב האליפות בין קלופ לגונדואן, ייתכן שהוא לא היה מאמין. וזה בדיוק המצב כעת - מחר מארחת ניוקאסל את ליברפול של קלופו, בעוד שבוע היא מתארחת אצל מנצ'סטר סיטי של גונדואן. הקבוצה נכנסה למומנטום לא רע עם ארבעה ניצחונות רצופים, שכחה כבר מזמן את הבעיות בתחתית, משוחררת לחלוטין מלחצים, ויכולה פשוט ליהנות בניסיון להפתיע את שתי המובילות. מבחינת ברונו, זה הזמן להוכיח את ערכו. הוא כבש צמד ב-1:2 על לסטר, בישל את השער היחיד ב-0:1 על קריסטל פאלאס, והקפיץ בעדינות פנימה במחזור האחרון גם בניצחון בנוריץ'. כעת הוא יקבל את אור הזרקורים על תקן העוגן של האימפריה בהתהוות - כך, לפחות, מקווים כולם בניוקאסל.

כי מכל השחקנים שגויסו בחלון ההעברות בינואר על ידי הבעלים החדשים מסעודיה, ברונו גימראייש הוא היחיד שעונה על הגדרת כוכב אמיתי. היה גם קירן טריפייר, אבל מגן נבחרת אנגליה נפצע כבר בתחילת הדרך ובקושי הספיק לשחק. הבלם דן ברן והחלוץ כריס ווד הם בחורים בולטים, במיוחד בשל גובהם, אבל לא ממש מצדיקים את המיליונים ששולמו תמורתם. גימראייש, שהגיע מליון, זה משהו אחר לגמרי - מדובר בשחקן נבחרת ברזיל שמתחיל את הנסיקה בגיל 24 ושואף לכבוש את הפסגות הגבוהות ביותר. שיא מועדון של 50 מיליון יורו לא צריך להרתיע, אלא בדיוק להיפך - במונחי עלות-תועלת זו הייתה כנראה השקעה נבונה מאוד.

ברונו גימראייש שחקן ניוקאסל. Visionhaus, GettyImages
יודע לעשות הכול במגרש. גימראייש/GettyImages, Visionhaus

המנוע, בן של נהג

בגדול, ברונו יודע לעשות על המגרש הכול. הוא מחלץ, מתקל, מוביל, מנווט, מוביל את הכדור, מוסר בחסד, וכעת מתברר שיש לו גם חוש מפותח לכיבוש שערים נאים. אחרי שמצא את הרשת שלוש פעמים בלבד ב-77 משחקים בליון, יש לו כבר ארבעה כדורים ברשת ב-13 הופעות בניוקאסל, ועוד הרגל נטויה. גם בנבחרת הוא חגג זה עתה שער בכורה, מול בוליביה במוקדמות המונדיאל, וסיפק על הדרך גם אסיסט לחברו הטוב לוקאס פאקטה. הוא כוכב אלגנטי ועוצמתי באריזה אחת, ובאמת מזכיר במידה לא מבוטלת את היכולות המגוונות של גונדואן.

בקיצור, הוא המנוע של הקבוצה, ויש שיטענו כי זה הגיוני בהתחשב בעובדה כי אימו היא סוכנת מכירות של אופנועים ואביו הוא נהג מונית. האב, דיק גומז, אף אחראי לכך שברונו לא מימש את תוכניתו לזנוח את הכדורגל כאשר כל האקדמיות בריו זרקו אותו מכל המדרגות. הוא ניצל את לוח הזמנים הגמיש בעבודה כעצמאי כדי להסיע אותו מאות קילומטרים למשחקים במועדון קטנטן במדינת סאו פאולו, ודרש מחויבות ורצינות מוחלטת בתמורה. ההתמדה הזו השתלמה כאשר סקאוט של אתלטיקו פרנאנסה הבחין בו ב-2017 - ומשם הקידום היה מהיר מאוד.

זה קרה, בין היתר, כי הגורל העניק לו סימן מובהק מאוד. כאשר הגיע ברונו לקבוצתו החדשה, הוא גילה שהמועדון רוצה לייעד לו את החולצה מספר 39. והרי היה זה מספרה של המונית של דיק, אותה רכש בדיוק כאשר בנו נולד. "מספר 39 מביא לנו מזל במשפחה", הוא נהג לומר לבנו, והקשר הצעיר התקשר אליו נרגש כדי לבשר על צירוף המקרים הקסום הזה. מאז, גימראייש לוקח באופן טבעי את המספר הזה בכל קבוצותיו, וזה הפך לסוג של מותג. ואולי הייתה לכך אפילו השפעה מסוימת בבחירת הקבוצה האירופית הראשונה של הברזילאי.

עוד בוואלה!

"המשחק בין צ'לסי לניוקאסל הוא כתם שחור, יום אפל לכל אוהד כדורגל"

לכתבה המלאה
אילקאי גונדואן, מנצ'סטר סיטי. רויטרס
המודל לחיקוי. גונדואן/רויטרס

ז'וניניו הבטיח להפוך אותו לטוב בעולם

לפי הדיווחים במולדתו, וגם בספרד, סומן הכוכב הצעיר כיעד מרכזי של אתלטיקו מדריד. הסקאוטים העבירו לדייגו סימאונה מידע מפורט אודות הופעותיו המשובחות של גימראייש באתלטיקו פרנאנסה, בה חולל פלאים כבר בעונתו המלאה הראשונה ב-2018 בדרך לזכייה בגביע סודאמריקנה. ב-2019, כאשר פלמנגו זכתה באליפות בפער עצום מכל היתר, נכללו תשעה משחקניה ב"נבחרת העונה" של הליגה הברזילאית, אבל העשירי היה ברונו גימראייש - הישג כביר שהראה עד כמה ההערכה כלפיו הייתה גבוהה. אז צ'ולו יכול היה לקבל אותו, אבל התמהמה, וז'וניניו נכנס לתמונה.

מבחינת ברונו גימראייש, נצר לשושלת אוהדי ואסקו דה גאמה ומעריץ שרוף של הקבוצה בעצמו, ז'וניניו הוא סוג של אלוהים. מינויו למנהל הספורטיבי של ליון בקיץ 2019 היה קריטי לגבי עתידו של הקשר, וכבר בינואר 2020 הוא עשה את הדרך לצרפת. בשיחה האישית שניהלו, הבהיר ז'וניניו: "מבחינתי, אתה יכול לצמוח לקשר הכי טוב בעולם", ומחמאה גדולה יותר קשה לדמיין. בנוסף, החולצה מספר 39 חיכתה רק לו, בעוד בספרד המספרים של הסגל הראשון חייבים להיות בין 1 ל-25. איך שלא תסתכלו על זה, הבחירה נראתה הגיונית מכל השיקולים.

מגיפת הקורונה חיסלה את העונה הצרפתית זמן קצר אחרי שהברזילאי הצטרף לקבוצתו החדשה, וזו לא הייתה הפתיחה האידיאלית, אבל כאשר הכדורגל שב למגרשים הוא סייע מיד לליון להדיח את יובנטוס בשמינית גמר ליגת האלופות, ולארגן לעצמו דייט עם גונדואן בקרב מול מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר. מהקרב הזה, הוא יצא עם ידו על העליונה, וליון ניצחה 1:3. ז'וניניו התמוגג מאושר וראה את הקדנציה החדשה שלו מתחילה ברגל ימין. העסק עבד הרבה פחות טוב מאז, וכיום שקעה הקבוצה בבינוניות במרכז הטבלה בצרפת. עבור גימראייש, היה זה איתות לכך שהוא צריך להתקדם.

ברונו גימראייש שחקן אתלטיקו פרנאנסה. Lucas Uebel, GettyImages
מימיו באתלטיקו פרנאנסה. גימראייש/GettyImages, Lucas Uebel

אלוף אולימפי, בדרך למונדיאל

מבחינה אישית, התקופה בליון בהחלט הועילה לו - הוא למד להשתלב בסגנון פיזי ומהיר יותר בהשוואה לברזיל, ואף ביסס את עצמו ככוכב במדי הסלסאו. גימראייש היה באנקר בנבחרת האולימפית שזכתה - בעיכוב של שנה - במדליות הזהב ביפן בקיץ שעבר, ואז גם זומן לסגל של טיטה, בתקווה להפוך לגורם דומיננטי במרכז המגרש לקראת גביע העולם. המחשבות על המונדיאל גרמו לו לבחור את הקבוצה הבאה במהירות בינואר. גם ארסנל ויובנטוס בהחלט היו בתמונה, אך הן לא פעלו מהר מספיק לטעמו. "ניוקאסל היא זו שיצרה את הקשר והבהירה לי עד כמה היא בונה עלי", הוא סיפר. כמו במקרה של ז'וניניו, יחס אישי חם והבטחות לתפקיד דומיננטי עשו את העבודה - ביחד עם החולצה מספר 39. כך הגיעה המונית לצפון מזרח אנגליה.

אז אחרי שבועות של הרצה, הפך ברונו גימראייש לפנים של הפרויקט החדש. הוא לא מעוניין להתעסק בהיבטים הפוליטיים של העסקה הסעודית, ורואה לנגד עיניו הזדמנות להפוך במהירות לכוכב הדומיננטי באחת הקבוצות המדוברות בפרמיירליג, עם הפנים למאבקים אפשריים בצמרת בעונה הבאה. הוא הביא איתו את מאמן הכושר האישי, הציג את הספק העבודה הפנטסטי, ואחרי משחקים ספורים בהרכב האוהדים בשחור-לבן פשוט מאוהבים בו. הם אפילו מתלוצצים שברונו שלהם הרבה יותר טוב מזה של מנצ'סטר יונייטד.

אז עכשיו יש לו עסק עם שתי הקבוצות שדוהרות בצמרת. האם יש לו סיכוי להתמודד עם הקישור האימתני של ליברפול ולהרוס לקלופ את החלום לזכות בכל ארבעת התארים? האם הוא יתסכל שוב את גווארידולה ואת גונדואן, וישמור על מאזן מושלם נגדם ביום ראשון הבא? אולי התשובה תהיה שלילית בשני המקרים, אבל המסע שלו הולך להיות מרתק. האם הוא מספר 39 הטוב בכל הזמנים?

  • עוד באותו נושא:
  • ניוקאסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully