וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות: רקטה נוספת שוגרה משטח הרצועה ונפלה בשטח פתוח

עודכן לאחרונה: 23.4.2022 / 8:21

התרעת צבע אדום הופעלה באפליקציה ובשטח פתוח. בעקבות הירי, ביום ראשון לא ייפתח מעבר ארז ליציאת פועלים וסוחרים מרצועת עזה. אמש נכשל ירי של שתי רקטות, אחת מהן התפוצצה סמוך לגדר הגבול בצפון העוטף והשנייה בשטח הרצועה

שתי רקטות שוגרו מעזה והתפוצצו בשטח הרצועה, 22 באפריל 2022/משתלת בן בן נתיב העשרה

דובר צה"ל הודיעה הלילה (שבת) כי זוהה שיגור רקטה משטח רצועת עזה לעבר ישראל. התרעת צבע אדום הופעלה רק ביישומון ובשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק. אמש נורו לעבר ישראל שתי רקטות נוספות. אחת מהן נפלה סמוך לגדר הגבול בצפון העוטף והשנייה בשטח הרצועה.

מוקדם יותר פרצו עימותים אלימים בהר הבית. רעולי פנים יידו אבנים לעבר שוטרים ורחפן התיז גז מדמיע על המתפרעים. יותר מ-90 אלף מתפללים הגיעו לתפילת הצהריים באל-אקצא, כמה מאות פלסטינים התגודדו ברחבת המסגדים בהר הבית וקראו קריאות לאומניות. חלקם הניפו דגלי חמאס ופלסטין. לפי הסהר האדום, 57 פלסטינים נפצעו החל מהבוקר. פלסטיני אחד פונה אל בית החולים הדסה בירושלים כשמצבו קשה מאוד.

יירוט כיפת ברזל בשמי אשקלון 15 במאי 2021. רויטרס
יירוט של כיפת ברזל בשמי אשקלון. מאי 2021/רויטרס

בלילה שבין רביעי לחמישי התרעות צבע אדום נשמעו ביישובי עוטף עזה. תחילה נאמר כי ארבעה שיגורים זוהו ויורטו על ידי כיפת ברזל, אך מתחקיר שבוצע עלה כי שוגרה רקטה אחת במהלך הלילה, וכי ההתרעות הופעלו בשל ירי קליעים. בצה"ל יתחקרו את הפעלת המיירטים. מוקדם יותר, רקטה נחתה בחצר בית בשדרות וגרמה לנזק למכונית ולמבנה. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה.

בתגובה לירי, צה"ל תקף מוצב צבאי של חמאס ופתח מנהרת טרור, שמוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי עם חומרי גלם כימיים, המשמשים לייצור מנועים רקטיים. "התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה", נמסר מדובר צה"ל. במהלך התקיפה, מטוסי חיל האוויר הותקפו בירי נ"מ, לא נגרם נזק לכלי הטיס ולא נרשמו נפגעים. בתגובה לירי הנ"מ, צה"ל תקף אתר תת-קרקעי לייצור חומרי גלם רקטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully