וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צפון קוריאה חוגג יום הולדתו בפאר - האזרחים מתים מרעב

16.2.2003 / 17:00

הנשיא קים ז'ונג איל, בן 61, והשלטונות הוציאו מיליוני דולרים לרגל המאורע; בין האטרקציות: מצעדים, תערוכות פרחים, מופעים, וקונצרטים; האו"ם מעריך: אלפים מתים מרעב מידי שנה

צפון קוריאה חוגגת היום בפאר רב את יום הולדתו ה-61 של מנהיגה, קים ז'ונג איל. החגיגות מתנהלות בצל הדריכות עקב משבר הגרעין בין המדינה לארה"ב.

ממשלת צפון קוריאה הוציאה מיליוני דולרים לרגל החגיגות שנמשכות שבוע שלם. החגיגות כוללות מצעדי ענק, תערוכות פרחים, מופעי רחוב, קונצרטים וזיקוקים באוויר. כל זאת בזמן שאזרחים במדינה גוועים למוות כתוצאה מרעב מתמשך. על פי ההערכות האו"ם, מאות אנשים מתים מרעב מידי חודש במדינה.

יום הולדתו של המנהיג הוא יום חג לאומי במדינה, והאזרחים מתכוננים ימים רבים לחגיגות. במהלך סוף השבוע נערכו עצרות תמיכה בג'ונג איל ברחבי עיר הבירה פיונגיאנג. במהלך המופעים הקריאו מפקדי הצבא שירי הלל למנהיג ולחוכמתו, כל זאת בזמן שהשמים הוארו במאות זיקוקים. הטלוויזיה הממלכתית הקוריאנית משדרת את החגיגות כל היממה ומקרינה סרטי מורשת המתעדים את גבורת הנשיא וחוכמתו.

לרגל המאורע נקרא על שמו של המנהיג פרח נדיר הגדל בצפון קוריאה. שמו החדש של הפרח: קימז'ונגאיליה. 30 אלף פרחים מסוג זה נשתלו ברחבי הבירה, ויחידות הצבא השונות ערכו ביניהן תחרויות סידור פרחים.

ז'ונג איל עלה לשלטון בשנת 1994 אחרי מותו של אביו קים איל סונג. בבי.בי.סי דווח כי בנו של ז'ונג איל, קים ז'ונג צ'ול, בן ה-21, מיועד לרשת את אביו בבוא היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully