וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית אופליה שטראל (סטלה מ"אסקימו לימון") מתה בגיל 81

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 20:17

שטראל, ילידת רומניה, נודעה בעיקר בדמותה של "סטלה המגמרת" בסרט הפולחן, שעליו גם קיבלה את פרס כינור דוד. עוד שיחקה בסרט "המלאך היה שטן", בשלל הצגות, וגם בסדרת הטלוויזיה "שמש" כאימו של הגיבור

השחקנית אופליה שטראל הלכה לעולמה בגיל 81 - כך נודע היום (שלישי). היא מתה במוסד רפואי בתל אביב לפני כשבוע, ב-4 באפריל. היא לא הותירה אחריה משפחה.

שטראל, ילידת רומניה, שיחקה בתיאטרון היהודי בבוקרשט לפני שעלתה לישראל. כאן היא נודעה בעיקר בדמותה של "סטלה המגמרת" בסרט המצליח "אסקימו לימון", שעליו גם קיבלה את פרס כינור דוד. היא שיחקה גם בסרטים נוספים, בהם "המלאך היה שטן", שהיה לסרט פולחן עם השנים, וגם ב"ישראלים מצחיקים" ו"רובה חוליות".

עוד השתתפה בשלל הצגות בתיאטרון. בנוסף, היא גילמה את אמו של הגיבור בסדרת הטלוויזיה "שמש". בשנות ה-90 היא פרסמה את זכרונותיה בספר "ליל הפנינים".

הבמאי בועז דוידזון, שבין השאר ביים את הסרט "אסיקמו לימון" בה שיחקה שטראל, ספד לה בפוסט בפייסבוק: "נוחי בשלום אופליה. אמנית מופלאה. שחקנית אמיצה. אני מבכה על לכתך. לעולם אהיה אסיר תודה"

אופליה שטראל. נמרוד סונדרס
"הקהל מת על סטלה". אופליה שטראל/נמרוד סונדרס

בריאיון שהעניקה לאבנר שביט לפני כעשור בוואלה! תרבות אמרה בעבר שטראל כי אינה מתחרטת על תפקיד סטלה. "למה שאתחרט? 'אסקימו לימון' זה סרט שאנשים אהבו. הוא מכר שלושה מיליון כרטיס, וזה כשהיו כאן ארבעה מיליון אנשים. אהבו אותו ואהבו גם את הדמות שלי, הקהל מת על סטלה המגמרת. עד היום אני יכולה לקבל הנחות אם רק אבוא לחנויות ואגיד שאני סטלה המגמרת, אבל אני אשה תרבותית מכדי לעשות דבר כזה", אמרה.

"עדיין מזהים אותי ברחוב. לפחות שלוש-ארבע פעמים ביום", סיפרה. "ואני רואה איך האנשים בשוק ואיך עובר להם בראש: 'אוי, איך היא הזדקנה, אופליה'. לפעמים הם אומרים את זה בשקט לעצמם, ולפעמים הם אומרים את זה בקול, ומלטפים ומנשקים אותי. הם עושים את זה במין אמפתיה כזאת, כאילו כדי להגיד לי שזה לא נורא שהזדקנתי, אבל בעצם הם מנחמים את עצמם. כי אם אני הזדקנתי זה אומר שגם הם הזדקנו, וזה בלתי נתפס בעיניהם, שהזמן עובר ככה, ושאנשים עוברים כאלה שינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully