וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים פלסטיניים: צה"ל פעל הלילה באזור ביתו של מבצע הפיגוע בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.4.2022 / 6:43

בתקשורת הפלסטינית דווח כי כוחות גדולים נכנסו קרוב ל-12 בלילה לכפרים מזרחית לג'נין - האזור בו התגורר ראאד חאזם שרצח שלושה בני אדם. מוקדם יותר אמש, נודע לוואלה! כי צה"ל יגביר פעילות בצפון השומרון וינקוט בגישה התקפית כדי להקשות על פעולות חבלניות עתידיות

כוכבי: התקופה הזאת הולכת להמשך שבועות רבים/קרדיט: דובר צה"ל

בתקשורת הפלסטינית דיווחו אמש (שישי) כי כוחות גדולים של צה"ל נכנסו לכפרים מזרחית לג'נין - האזור בו נמצא בית המחבל ראאד חאזם שביצע אמש את הפיגוע בתל אביב. לפי הדיווחים הפלסטיניים, למשפחת המחבל יש שני בתים באזור. האחד במחנה הפליטים ג'נין והשני בבכפר דיר עז'אלה ממזרח לעיר.

מוקדם יותר נודע לוואלה! כי צה"ל יגביר פעילות בצפון השומרון ובג'נין במטרה להקשות על פעולות חבלניות עתידיות. במסגרת זו, יתקיים ריכוז כוחות, שרבים מהם ינוצלו למעצרים ומניעה. במסגרת זו, תתקיים גם פעילות התקפית בכל האזור. אגף המבצעים במטכ"ל בראשות האלוף עודד בסיוק נערך לתגבור עד ליום העצמאות. זאת, לצד תכנון חודשים קדימה בתגבור משטרת ישראל בכל מקום שצה"ל יתבקש.

לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

גורמים במערכת הביטחון ששוחחו היום עם וואלה! אמרו כי המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב חצה את קו התפר תוך ניצול הפרצות - אחרי התגבור של צה"ל את האזור בנפת ג'נין. הרמטכ"ל אביב כוכבי לקח הערב אחריות על אי-סיכול הפיגוע. "הפיגוע האחרון יצא משטח יהודה ושומרון, משטח התפר שבאחריות שלנו - וזה לא היה צריך לקרות", אמר במסיבת עיתונאים שערך ברקע מפגש עם גדוד איסוף קרבי בגדה. "התקופה הזאת הולכת להמשך שבועות רבים, ולזה צריך להיערך. מראשון החיילים ועד אליי", הוסיף.

במערכת הביטחון מעריכים המחבל התכוון לבצע פיגועים נוספים - ולא תכנן לחזור לג'נין. במשטרת ישראל ובשב"כ בודקים מצלמות אבטחה ומבצעים פעולות איסוף נוספות כדי לשרטט מחדש לאחור את מסלול החדירה של המחבל מג'נין לישראל. ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל ביקר במסגד בו חוסל לבסוף עוד לפני היציאה לפיגוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
המחבל של הפיגוע בתל אביב, 8 באפריל 2022. ., מערכת וואלה!
המחבל ראאד חאזם/מערכת וואלה!, .
זירת חיסול המחבל של הפיגוע בתל אביב, ביפו, 8 באפריל 2022. ., מערכת וואלה!
זירת החיסול של המחבל ביפו, הבוקר/מערכת וואלה!, .

המחבל, ראאד חאזם ממחנה הפליטים ג'נין, אותר ע"י שב"כ כשהוא מסתתר סמוך למסגד ביפו, ובמהלך חילופי אש עם כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, נהרג במקום. אין נפגעים בפעולת הסיכול.

תפיסת המחבל החלה כשני לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ קיבלו החלטה לסייר סביב אחד המסגדים באמצעות רכב. לפתע הם זיהו דמות חשודה שעונה לתמונה ולנתונים שקיבלו זמן קצר לאחר הפיגוע. שני הלוחמים יורדים מהרכב, קוראים למחבל לעצור. הוא מרים ידיים, לפתע רץ להסתתר מאחורי מכונית, שולף אקדח ויורה עשרה כדורים. שני הלוחמים מסתערים לעברו, פותחים לעברו באש והורגים אותו.

חקירת הפיגוע נמשכת, וכעת נבדקת האפשרות שהמחבל קיבל סיוע ממקומיים, שסייעו לו להסתתר. לפי הערכות הוא הכיר היטב את האזור ולכן ידע את המיקום של המסגד, שם קיווה להסתתר בחסות התפילות של יום שישי הראשון של רמדאן.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • ג'נין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully