וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא שריד דינוזאור שמת מפגיעת האסטרואיד שהוביל להכחדת המין

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 10:43

לפני 66 מיליון שנה פגע אסטרואיד עצום בכדור הארץ. הפגיעה הובילה להכחדת הדינוזאורים שהילכו אז על פני האדמה, ופינתה מקום לעלייתם של היונקים. מדענים סבורים כי מצאו מאובן שמת ביום ההפגיעה

שריד דינוזאור שמת מפגיעת האסטרואיד שהוביל להכחדת המין. אוניברסיטת מנצ'סטר, אתר רשמי
שריד דינוזאור שמת מפגיעת האסטרואיד שהוביל הכחדת המין/אתר רשמי, אוניברסיטת מנצ'סטר

מדענים הציגו רגל משומרת במצב מדהים של דינוזאור. הגפה, שעליה עדיין עור, היא אחת מהממצאים יוצאי הדופן שנחשפו באתר המאובנים טאניס (Tanis) במדינת צפון דקוטה בארצות הברית, דיווחה הבוקר (חמישי) רשת BBC.

עם זאת, המצב המדהים של הרגל אינו הממצא שסובב את ראשי המדענים - אלא הסברה שהיצורים שמתגלים בטאניס מצאו את מותם והשתמרו ביום שאסטרואיד ענק פגע בכדור הארץ לפני 66 מיליון שנה. באותו יום שלטון הדינזוארים הסתיים, והחלה עלייתם של היונקים.

מעט מאוד שיירי דינוזאורים נמצאו עד כה בסלעים שמתעדים בעיקר את כמה אלפי השנים האחרונות לפני הפגיעה. העובדה שנמצאה דגימה מהאסון עצמו תהיה עצומה.

הכחדה מסיבית

בנוסף לרגל, נמצאו גם מאובני דגים שנשמו כנראה את הפסולת שהומטרה מהשמיים בפגיעת האסטרואיד. ככל הנראה נמצא גם שריד של האסטרואיד עצמו.

"מצאנו כל כך הרבה פרטים באתר הזה שמספרים לנו מה קרה רגע אחר רגע, זה כמעט כמו לצפות בסרט. מביטים במאובנים ובסלעים, וחוזרים ליום שבו זה קרה" אמר רוברט דה פלמה, סטודנט מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה שמוביל את החפירה בטאניס.

הסברה הרווחת כיום היא שסלע חללי ברוחב 12 ק"מ פגע בכדור הארץ וגרם להכחדה המסיבית האחרונה בהיסטוריה עד עתה.

אתר הפגיעה זוהה במפרץ מקסיקו, סמוך לחצי האי ויקטן. האתר אמנם מרוחק 3,000 ק"מ מטאניס אך האנרגיה שנוצרה מהפגיעה של האסטרואיד הורגשה הרחק מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully