וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: בוטל הפיצול בין התשתית והספק בשוק האינטרנט

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:54

הסוף לטרטור הצרכני: מעתה צרכנים ירכשו אינטרנט כמוצר אחד, מחברה אחת. השר הנדל: "הפיצול שהיה קיים עד כה גרם לבלבול, וטרטור צרכנים בין חברות במקרה של תקלה"

נתב אלחוטי. ShutterStock
נתב אלחוטי/ShutterStock

משרד התקשורת שם סוף לפיצול בין התשתית לספק בשוק האינטרנט: החל מהיום (ראשון) לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים. הרפורמה תביא לכך שלכל צרכן בישראל תהיה כתובת אחת לרכישת שירותי אינטרנט ולפתרון תקלות.

בשלב ראשון השינוי יחול עבור חברת בזק, ובהמשך יחול גם על חברת הוט. עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד. בהתאם למתווה הביטול, לקוחות קיימים שיבקשו להמשיך לצרוך את שירותי האינטרנט באופן מפוצל, יורשו לעשות כן. לקוחות חדשים יצטרפו לשירות האחוד בלבד.

בנוסף, בתום שנה מיישום הרפורמה, משרד התקשורת יבדוק את המגמות בשוק ואת מעבר המנויים לשירות האינטרנט האחוד. בהתאם לממצאי הבדיקה, ישקלו צעדים על מנת להבטיח את יישום הרפורמה ושיפור השירות לצרכן.

בזק. רונן טופלברג,
בשלב ראשון השינוי יחול עבור חברת בזק/רונן טופלברג

שר התקשורת, יועז הנדל: "הרפורמה שנכנסת היום לתוקף תשפר משמעותית את חווית השירות לצרכן הישראלי. מהיום, אינטרנט רוכשים מחברה אחת. הפיצול שהיה קיים עד כה גרם לבלבול, וטרטור צרכנים בין חברות במקרה של תקלה. בנוסף, הרפורמה תמזער את תופעת המנויים הרדומים - עשרות מיליונים שיצאו מכיסם של אזרחים לשווא. אנחנו נחושים להמשיך לקדם שוק תקשורת איכותי, תחרותי ומתקדם לצרכנים הישראלים".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "היום נכנסה לתוקף רפורמה חשובה ומתבקשת בשוק האינטרנט בישראל. אני קוראת לצרכנים שעדיין מנויים לתשתית בנפרד וספק בנפרד לרכוש מוצר אחוד מחברת האינטרנט המועדפת עליהם. המבנה החדש של שוק האינטרנט יאפשר לצרכנים אינטרנט תחת קורת גג אחת ושירות טוב יותר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

עיקרי הרפורמה

  • שיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט, באמצעות יצירת "כתובת אחת" - חברה אחת ממנה נצרכים השירותים
  • • הרפורמה תאפשר שירות אחוד ומיטבי בנושאי תקלות בסטנדרט שירות גבוה יותר
  • • הרפורמה תמשיך להביא למיזעור תופעת "המנויים הרדומים" שגרמה לפי ההערכות לכ-50 מיליון שקלים תשלומים עודפים על הצרכנים בישראל בשנה על מוצר שלא השתמשו בו. בשנה האחרונה משרד התקשורת הוביל לצמצום של למעלה מ-46% מהמנויים שסבלו מהתופעה, וממשיך לפעול בנושא
  • • לקראת המעבר לאסדרה החדשה, משרד התקשורת חיזק את מנגנוני השוק הסיטונאי באופן שיבטיח ויגביר את התחרות לאחר ביטול ההפרדה בין תשתית לספק שנכנסת היום לתוקף. בכך הרפורמה מייצרת מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי, שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי. בעלי התשתית חתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, במסגרתם סוכמו הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם
  • • הרפורמה מבטיחה כי החברות הקטנות בשוק ימשיכו לשווק את שירות האינטרנט האחוד
  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully