וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר אום אל-פחם ניחם את משפחות המחבלים, התפטר - וחזר בו

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 23:05

"שולחים את תנחומינו הכנים והלבביים למשפחה", כתב ראש העיר אום אל-פחם סמיר סובחי למשפחות המחבלים. שקד אמרה בתגובה כי "לא יעלה על הדעת שעירייה במדינת ישראל תנחם משפחות של מחבלים". לאחר זמן קצר הטיל את האחריות על צוות יחסי הציבור שלו, "לקח אחריות" - והתפטר

בווידאו: ראש עיריית אום אל פחם חוזר בו מההתפטרות/מערכת וואלה!

שרת הפנים איילת שקד הורתה היום (חמישי) לראש עיריית אום אל-פחם סמיר סובחי להסיר פוסט בפייסבוק שבו ניחם את משפחות המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה. בעקבות הדרישה הפוסט הוסר, וכמה שעות לאחר מכן הודיע סובחי על התפטרותו. "לוקח על עצמי את האחריות על הפוסט", אמר לכאן 11. עם זאת, כעבור פחות משעתיים, חזר בו מהודעת ההתפטרות.

"נחמה היא חובה", כתב ראש העיר סמיר סובחי בפוסט. "בשמי ובשם חברי וצוות עיריית אום אל-פחם ואנשי העיר, אנו שולחים את תנחומינו הכנים והלבביים למשפחתו של יוסף רושדי בעקבות מותם של איימן אגבאריה ואיברהים אגבאריה. אללה ירחם עליהם ויסלח להם, ויעביר למשפחותיהם סבלנות ונחמה. אנחנו שייכים לאללה ואליו נחזור".

ראש עיריית אום אל פחם סמיר סובחי - 31 מרץ 2022. -, צילום מסך
ראש העיר אום אל פחם סמיר סובחי/צילום מסך, -

בתגובה מסרה שקד כי "לא יעלה על הדעת, שעירייה במדינת ישראל תנחם משפחות של מחבלים. זה פוסט חמור ומביש וטוב שהוא נמחק. שרת הפנים תמשיך לגלות אפס סובלנות לתמיכה בטרור ברשתות החברתיות ובכלל".

תחילה, ראש העיר הסיר מעצמו את האחריות לפרסום הפוסט. "טעות של משרד יחסי ציבור והדוברות בעירייה", מסר. "חשבנו שזה נכון להוציא הודעת תנחומים כמו כל האנשים הנפטרים באום אל-פחם, אולם ראש העיר ישר הוציא צו למחוק את זה".

עוד בוואלה!

המחבלים בחדרה: בני דודים מאום אל-פחם, דאעש לקחו אחריות על הפיגוע

לכתבה המלאה
חצר האבלים בבית המחבל באום אל פחם, 28 מרץ 2022. -, אתר רשמי
חצר האבלים באום אל-פחם, השבוע/אתר רשמי, -
אחד המחבלים בפיגוע בחדרה, מצולם יחד עם ראש התנועה האסלאמית ראאד סלאח. 28 במרץ 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
אגבריה, מצולם יחד עם ראש התנועה האסלאמית ראאד סלאח/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בעיר מופתעים, אך מזכירים שאין זו הפעם הראשונה שהוא מאיים כי יתפטר. כך למשל, איים לעזוב את תפקידו אם לא תיסגר תחנת המשטרה בעיר. אולם התחנה לא נסגרה, והוא נותר בתפקידו. "גם גמאל עבד אל נאצר נהג לאיים כך מפעם לפעם ונהנה לחזור בו 'לדרישת הציבור'. אולי הוא מאמץ את השיטה הזו", אמר בציניות גואם אחד המכיר את הפוליטיקה המקומית בעיר והסביר כי בעיר דווקא קיבלו את הגינוי האותנטי שלו לאחר הפיגוע בחדרה.

שני בני אדם נרצחו וחמישה נוספים נפצעו בפיגוע ירי שבוצע ביום ראשון בידי שני המחבלים ברחוב הרברט סמואל בחדרה. כוח מסתערבים שהיה במקום נטרל את המחבלים, תושבי אום אל-פחם, בתום קרב יריות.

  • עוד באותו נושא:
  • איילת שקד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully