וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים לשלב חגבים בתזונה שלכם? (וכן, זה כשר)

עודכן לאחרונה: 25.3.2022 / 7:35

יש בהם מלא ערכים תזונתיים, הם יכולים להעשיר טעמים רבים, ולשילובם בתזונה יש אפילו חשיבות אקולוגית. אז למה אנחנו כל כך נרתעים מלאכול חגבים?

חגבים. אינסטגרם חרגול-טק, צילום מסך
חגבים בצלחת. בתיאבון/צילום מסך, אינסטגרם חרגול-טק

"יש כאלה שירימו גבה, יש כאלה שייגעלו, יש כאלה שיחשבו שזה גימיק חולף, אני חושב שזה העתיד". כך פותח דור כהן, הבעלים של "המזווה - בוטיק אוכל" את הפוסט שלו. פוסט שעוסק במוצר חדש שנחת ממש בימים האחרונים במעדנייה שלו בפרדס חנה, ו- ובכן, אין דרך אחרת קלה יותר להגיד את זה, מדובר בחגבים.

ואם גם בכם זה העביר צמרמורת ברגע הראשון, אולי זה ישכנע אתכם "החגב עשוי מ-100% חלבון" הוא מסביר "הוא עשיר בסיבים תזונתיים, הוא טעים ברמות ואם תוסיפו קצת קמח חגבים לקציצות או לקבב, או חתיכות חגבים מיובשים לסלט או לכל מנה אחרת, תגלו שתפקיד החגב הוא להעצים טעמים ברמה משוגעת".

אז איזה מין טעם יש לזה?
"יש כאלה שאומרים שיש לחגב טעם של פטריות, אחרים יגידו של קקאו, חבר צוות במזווה חשב שהוא מזכיר גרעיני חמניה קלויים".

עדיין לא השתכנעתם? אז הוא ממשיך "הוא טבעי 100%, מתאים לקיטו, פליאו או לכל תזונה אחרת, הוא בריא בטירוף וכמו שכבר אמרתי טעים ברמות". הפיתוח הוא של "חרגול טק" - חברת "פודטק" (ההייטק של האוכל) שמפתחת מוצרים כשרים מחגבים.

"אנחנו כל הזמן אוהבים ושואפים להיות חדשניים" מסביר כהן את המהלך "לנסות דברים ולהקדים את זמננו כמו שעשינו שיתופי פעולה עם שפים, היינו מהראשונים בארץ שהתחילו עם הפוד טראקס ואנחנו גם התחלנו עם כל הטרנד של הבשרים המעושנים" מספר כהן.

"לפני שבועיים היינו בכנס של פודטק, נחשפנו להמון דברים עתידניים, שחלקם הפילו לנו את הלסת ואחד הדברים שממש הופתעתי ממנו זה הנושא של החגבים".

מה קסם לך בזה?
"קודם כל שזה מוצר שהוא כשר, והמעדניות שלנו כולן כשרות (8 במספר ברחבי הארץ, ועוד אחת חדשה באמסטדרם שאינה כשרה), הוא הארד קור ויזואלית אין ספק, אבל הערכים התזונתיים והערך האקולוגי לסביבה של אכילת חגבים הוא מטורף".

איך זה בא לידי ביטוי?
"אם בני אדם יעברו לצרוך 10 אחוז מהתזונה שלהם כמבוססת על חגבים, יעברו לצרוך מזון שעשוי על בסיס חגבים, לצורך העניין נקנקיות בקר יכילו 2 אחוז אבקת חגבים, או במקום חלבון צמחי יהיה חלבון מבוסס חגבים, זה הרבה פחות מזהם את הסביבה".

תסביר
"החגבים לא מפיקים גזי חממה, הם לא מזהמים כמו תעשיית הבקר, הם לא צורכים מים. בנוסף הם מאוד מזיקים ליבול, בנגב לדוגמא יש מכת חגבים מאוד משמעותית, ברגע שבעצם אנחנו צורכים את החגבים הם מפסיקים להזיק ליבול, החלקאים מרוויחים. אנחנו מדברים על משהו טהור שהוא לא מהונדס כלל, והוא כשר פרווה".

"זה לא ששינו את הקונספט לחגביה" הוא ממהר להבהיר וצוחק "אבל אנחו רוצים לקחת חלק במיזם הזה, שיכול באמת ליצור שינוי משמעותי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חגבים. דור כהן,
חגבים/דור כהן

היום כהן מחזיק במזווה שלו בפרדס חנה מספר מוצרים מבוססי חגבים, חטיף של חגבים מיובשים, קמח חגבים, שייק חלבון עשוי 100 אחוז חגבים בטעם שוקו או וניל, סוכריות גומי חגבים, וצפויים להצטרף עוד מוצרים בהמשך.

לא מדובר אגב במעדן זול במיוחד, לפחות לא כרגע. קמח החגבים עולה 32 שקלים, החטיף עולה 29 שקלים ל-10 גרם, והשייק מתחיל מ-15 שקלים ל-10 גרם.

ואיך התגובות עד כה?
"האמת שהסוכריות גומי כבר חוסלו. יש כאלה שמרימים גבה, נרתעים. אבל כל מי שמנסה ובא בראש פתוח מאוד מופתע. זה באמת טעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully