וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע: חיים רביבו ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות

8.3.2022 / 12:50

בית המשפט המחוזי מרכז גזר על כדורגלן העבר ארבעה חודשי מאסר בפועל, אך העונש ירוצה בדרך של עבודות שירות. הוא גם נקנס ב-20 אלף שקל לאחר שנאשם בסיוע להפרת אמונים

חיים רביבו בתכנית סערה בממלכה עם לירן שכנר/ספורט 1

בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופטת מרשק-מרום) גזר היום (שלישי) על כדורגלן העבר חיים רביבו עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בדרך של עבודות שירות, קנס של 20 אלף שקל ומאסר על-תנאי וזאת לאחר שהורשע בסיוע להפרת אמונים ובחודש שעבר הגיע להסדר טיעון, שהיום בית המשפט קיבל.

כזכור, כתב האישום המתוקן וההסדר נגד רביבו הוגש במסגרת פרשת "צדק עירוני", שנכללה בכתב האישום נגד חבר הכנסת דוד ביטן, המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, ואחרים. על פי כתב האישום המתוקן שבו הודה רביבו, הוא היה היזם והבעלים, יחד עם אחרים, של פרויקט בניה בתל אביב. משנתקל בקשיים שהתעוררו בתוקף היתר הבניה של הפרויקט פנה רביבו לארנון גלעדי, ששימש כחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, לצורך קבלת סיוע.

חיים שגית רביבו ברית מילה אייל גולן. ניר פקין, מערכת וואלה!
שגית וחיים רביבו/מערכת וואלה!, ניר פקין

גלעדי פעל לסייע לרביבו להביא לפתרון הקשיים, בין היתר באמצעות פניות לגורמים מקצועיים בעירייה. במהלך פגישה בין גלעדי ורביבו בנובמבר 2017, ביקש גלעדי מרביבו כספים למימון פעילות מפלגתית אותה הוא מקדם. רביבו נעתר לבקשה ולאחר מכן העביר 10,000 שקלים שנרשמו לפקודת "תל אביב שלנו צדק עירוני", שהוצגה לרביבו כעמותה.

עוד על פי כתב האישום, רביבו העביר לגלעדי את הסכום האמור ביודעו כי גלעדי פועל במסגרת תפקידו לקידום הפרויקט וכי ההעברה מעמידה את גלעדי בניגוד עניינים בין חובותיו כעובד ציבור לבין האינטרסים של רביבו. בקבלת ההסדר, בית המשפט התחשב בטיעוני באי כוח המדינה, לפיהם הנאשם אדם נורמטיבי שהכיר בפסול במעשה שביצע. כן צוין כי הסדר הטיעון - הראשון שגובש בתיק מרובה הנאשמים - גובש בשלב מוקדם של ההליך.

התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ותומר וירט מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully