וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת בוגרי 8200: להתנדב למלחמה באוקראינה בלי לצאת מהבית

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 14:13

הפלישה הרוסית לאוקראינה לא מתבצעת רק על הקרקע, אלא גם בלוחמת סייבר. האוקראינים מנסים להתגונן בעזרת מתנדבים מהעולם. מומחי סייבר? הנה ההזדמנות לקחת חלק במלחמה, מבלי להסתכן בחזית. המטרה: רוסיה, שתקיפות הסייבר שלה גרמו לנזק של מאות מיליוני דולרים גם במערב

ההתגייסות העולמית למען אוקראינה מגיעה לעולם הטכנולוגי. שר הדיגיטל של אוקראינה, מיכאל פדורוב בן ה- 28, שהגיע מעולם הפרסום הדיגיטלי ברשתות, יצא בקול קורא בטוויטר שבו הזמין את כל מי שמבין בסייבר ובמחשוב להתגייס לצבא ה- IT שהוא מקים ופרסם את פרטי ערוץ הטלגרם שבו מתפרסמות משימות תקיפת סייבר של מטרות רוסיות.

אנשי טכנולוגיה בכירים משווים את הקריאה הזו למצב שבו שר ביטחון יזמין את הציבור לשלוח רחפנים מתאבדים ויפרסם בקורדינטות GPS בטלגרם את היעדים. ההתגייסות עצומה. לבנק המטרות האוקראיני, המתעדכן כל העת, יש כ- 300,000 מנויים, שחלקם הגדול מגיע מחוץ לאוקראינה.

"צבא הסייבר" של אוקרינה הוקם אחרי שורת תקיפות סייבר רוסיות אלימות על מטרות אוקראיניות. יש ארבע קבוצות של תקיפה, רוסים, אוקראינים קבוצות תקיפה אידיאולוגיות, וחברות טכנולוגיות גדולות כמו פייסבוק, גוגל וטוויטר.

קריאת גיוס בטוויטר. ללא, צילום מסך
צבא ה-IT של אוקראינה: "ציוץ הגיוס" של שר הסייבר/צילום מסך, ללא

הרוסים תוקפים גם חברות ישראליות

עוד לפני הפלישה פתחו הרוסים במתקפה על אתרי ממשל, אתרים של חברות אוקראיניות, שירותים ובנקים, שהעלו הילוך כשהתקיפה החלה בשימוש בשני כלים עיקריים: וירוס כופר, שמוכר כבר שנים, אבל במקרה הזה לא נועד כדי לקבל כסף אלא כדי לגרום נזק, ומתקפה שמטרתה להשבית מערכות שלמות של מחשבים דרך תכנת ה'ווינדוס' ודומותיה.

"אפשר לדמות את זה למטוסים שמפציצים בלי הבחנה ובלי להתחשב במה שהם פוגעים", אומר יוסי רחמן ראש מחלקת המחקר ב"סייברזן", יוניקורן סייבר הגנתי, שהטכנולוגיה שלו מגנה על נקודות הקצה וסביבת ה - IT בארגונים, ומבצעת מניעה ונטרול שת תקיפות סייבר, בראיון לרדיו צפון.

"לזה נלווה קמפיין דיסאינפורמציה ברשתות החברתיות כדי שהציבור הרוסי אל ידע מה קורה באוקראינה. לפני כמה ימים עבר חוק בפרלמנט הרוסי שלפיו אפשר להכניס למאסר מפיצי פייק ניוז ל- 15 שנים, כשפייק ניוז מוגדר כמידע שאינו תואם את הקו של הפרלמנט ואנשים מטעמו".

סייברזן מסייעת לאוקראינים במלחמה שלהם בתקיפות הסייבר הרוסיות?
לא באופן ישיר. אנחנו לא גוף שיכול לצאת בקריאה או לספק שירותים שבסוף יועילו לאוקראינים. מאחר שאנחנו נמצאים במקומות שבהם מתבצעת לוחמת הסייבר, כשאנחנו מזהים כלי תקיפה שהרוסים מפעילים, כמו תכנות כופר או וירוסים שנועדו לשטח מערכות שלמות, אחרי שאנחנו מוודאים מי עומד מאחוריהן, אנחנו מפרסמים את אמצעי הזיהוי שעוזרים לאוקראינים להגן על עצמם".

גם תשתיות של חברות ישראליות מותקפות? יש נסיונות רוסיים לנצל את המצב הכאוטי ולשאוב מהן מידע?
"הרוסים מנסים לתקוף כל מטרה רלוונטית, וארגונים מערביים וגם חברות ישראליות. ראינו בעבר שכלי תקיפה רוסיים שכוונו ב- 2017 נגד אוקראינה, דלפו החוצה והשביתו חברות אחרות בעולם כמו פדקס, שפעילותה נעצרה לכמה ימים וגרמה לנזק של מאות מליוני דולרים, וחברות תרופות בינלאומיות שהיו להן אתרים מקומיים במדינה. הרוסים ניסו לתקוף באופן ישיר את האוקראינים, אבל מתוך רשלנות פושעת, כלי התקיפה שלהם גרמו לנזק ברחבי העולם, מה שיכול לקרות גם היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully