וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוליווד מצטרפת לחרם: "באטמן" וסרטים נוספים לא יופצו ברוסיה

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 9:24

לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, אולפנים הוליוודיים הודיעו כי לא יפיצו את סרטיהם החדשים בשוק הרוסי, למרות שהוא שווה לה מאות מיליוני דולרים. הסרטים הבולטים הראשונים שישתתפו בחרם: "באטמן" ו"אדומה אש" של פיקסאר

טריילר הסרט "באטמן"/טוליפ מדיה

החרם התרבותי על רוסיה מגיע גם לזירה הקולנועית: במהלך הלילה (שעון ישראל), עוד ועוד אולפנים הוליוודיים הודיעו כי לא יפיצו את סרטיהם החדשים במדינה. ההכרזות מגיעות בתזמון דרמטי - לקראת סוף השבוע שבו יוצא לאקרנים הסרט הגדול הראשון של 2022, "באטמן". הקהל הרוסי ודאי ציפה לראותו, אך אולפני וורנר הודיעו כי לא יוכלו לעשות זאת.

האולפן הראשון שהרים את הכפפה היה דיסני. הוא הודיע אתמול כי לא יפיץ ברוסיה את להיט האנימציה החדש של פיקסאר, "אדומה אש". בהכרזה הרשמית הסביר האולפן "לאור הפלישה לאוקראינה והמשבר ההומניטרי הטרגי, החלטנו להקפיא את הפצת הסרטים שלנו ברוסיה. נבחן כיצד המצב משתנה ואז נקבל החלטות נוספות".

מתוך הסרט "באטמן" (2022). טוליפ מדיה,
הקהל הרוסי לא יצפה בו. מתוך "באטמן"/טוליפ מדיה

לאחר דיסני, וורנר הצטרפו לחרם גם כן וכך גם אולפני סוני. הם הודיעו כי לא יפיצו כרגע ברוסיה את "מורביוס", עוד אחד מן הסרטים הבולטים של האביב הקרוב. מיותר לציין כי כל הסרטים הללו יופצו בשאר העולם, כולל אצלנו.

המהלך הזה תקדימי למדי, חריג ולא טריוויאלי - שכן רוסיה היא שוק קולנועי ענק, גם לסרטים בינלאומיים. במציאות שלפני הקורונה, הוא גילגל יותר מאשר מיליארד דולר בשנה, ולמרות נזקי המגיפה, גם בשנה שעברה ההכנסות המצטברות בו הגיעו לסביבות החצי מיליארד דולר. "ספיידרמן: הדרך הביתה", למשל, הכניס בשוק הרוסי 44 מיליון דולר בחודשים האחרונים, וסביר להניח כי "באטמן" גם היה מניב להוליווד עשרות מיליוני דולרים.

כרגע, אגב, אחד הסרטים המובילים בטבלת שוברי הקופות במדינה הוא "מוות על הנילוס" בהשתתפותה של גל גדות, שהכנסותיו כבר מתקרבות לשבעה מיליון דולר בשוק הרוסי, אך מכאן והלאה הקהל המקומי ייאלץ להסתפק בלהיטים מקומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • באטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully