וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה המספר המזעזע של ילדים שאיבדו את הוריהם בקורונה

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 9:25

הקורונה נכנסה לחיינו לפני שנתיים והביאה עימה הרבה מאוד חרדה, אי ודאות ולא מעט טרגדיות. כעת מחקר חדש חושף כמה ילדים בעולם איבדו את הוריהם או קרוב משפחה מדרגה ראשונה שטיפל בהם, והנתונים מכמירי לב

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

מגיפת הקורונה גבתה מחירים אישיים, כלכליים וחברתיים בכל העולם, אבל יש אנשים שלא חלו בה ובכל זאת נפגעו ממנה בצורה אנושה. לפחות 5.2 מיליון ילדים ברחבי העולם איבדו הורה, סב או בן משפחה אחר מטפל מדרגה ראשונה. המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי The Lancet Child & Adolescent Health, בחן את נתוני התמותה מקורונה מ-21 מדינות מתחילת המגיפה במרץ 2020 עד אוקטובר 2021 והעריך את מספר הילדים שאיבדו הורה או מטפל עיקרי.

המספרים הגבוהים והקשים במחקר המקיף אינם כוללים נתונים בזמן אמת, שמצביעים על כך שמספר הילדים שאיבדו הורה או מטפל הוא גבוה אפילו יותר - כ-6.7 מיליון נכון לינואר האחרון.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
הרבה מאוד טרגדיות משפחתיות. מחלקת קורונה/ראובן קסטרו

המחקר בא בעקבות ניתוח מוקדם יותר שפורסם ביולי 2021 שהמחברים ביקשו לעדכן בגלל "התפשטות של גרסאות חדשות של נגיף הקורונה, נתוני תמותה מעודכנים ופערים בגישה לחיסון שהגדילו את כמות הילדים שחווים יתמות הקשורה לקורונה".

המחברים - בהם חוקרים מהמרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, USAID, הבנק העולמי, אוניברסיטת קולג' בלונדון וממקומות אחרים - מאמינים שההערכה שלהם שמרנית. למדינות רבות אין מערכת דיווח מהימנה על מקרי מוות. כך לדוגמא, מקרי מוות מ-Covid-19 באפריקה גבוהים על פי הערכות פי 10 מאלו המדווחים.

מבין הילדים שאיבדו הורים, שלושה מתוך ארבעה איבדו את אביהם. בני נוער היו בסבירות הגבוהה ביותר להתייתם והם היוו שניים מכל שלושה ילדים שאיבדו הורה.

מחברי המחקר מבהירים שמנהיגי בריאות הציבור צריכים לזכור את הילדים הללו בתכנון העתידי שלהם. בדרך כלל, כאשר ילדים מאבדים הורה, הסיכון שלהם לעוני ולבעיות נפשיות עולה, כמו גם פגיעותם לניצול ואלימות מינית.

"אנו מעריכים כי על כל אדם שדווח כי מת כתוצאה ממגיפת הקורונה, ילד אחד נותר יתום או איבד מטפל. זה שווה ערך לילד אחד כל שש שניות העומד בפני סיכון מוגבר למצוקה לכל החיים, אלא אם כן ניתנת תמיכה מתאימה בזמן", אמרה המחברת הראשית ד"ר סוזן היליס, שעבדה על מחקר זה בזמן שהייתה במרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, בהצהרה. "יש לשלב תמיכה בילדים יתומים באופן מיידי בכל תוכנית תגובה לאומית ל-COVID-19."

התוכניות צריכות לוודא שלכולם תהיה גישה שווה לחיסונים, כך שאף ילד אחר לא יאלץ לאבד הורה, נכתב במחקר. כמו כן, חשוב מאוד לוודא שלילדים אלה תהיה התמיכה הדרושה להם כדי להתמודד עם סיכוני העוני והאלימות שהם עלולים לחוות, וכן לספק תמיכה בבריאות הנפש להחלמתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully