וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישת פיצוי של 200,000 שקל מכאן 11: "12 דקות של רכילות זולה"

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 10:19

לא נשאר חייב: כתבה של אורן אהרוני במהדורת החדשות של כאן 11 שכותרתה "הטבות למשפחה ומיליון בפיס: חיפה, עיר של תככים", הקפיצה את גזבר העירייה לשעבר. כאן: "עומדים מאחורי התחקיר"

כתבה של אורן אהרוני במהדורת החדשות של כאן 11 שכותרתה "הטבות למשפחה ומיליון בפיס: חיפה, עיר של תככים", הקפיצה את גזבר העירייה לשעבר, ג'אקי ואקים, הדורש תיקון, הסרה, ופיצוי מיידי ומאיים עכשיו בתביעה באם לא תיעננה דרישותיו אלו.

משרד עורכי הדין בן קרפל ושות' המייצג אותו, טוען כי "מדובר בכתבה רכילותית ומטעה; הקשר בינה לבין עיתונות אחראית מקרי, והקשר בינה לבין האמת פשוט לא קיים. הציניות מטעמו של הכתב, והשימוש בסיסמאות בומבסטיות ובשאלות רטוריות, אמנם מסנוור ומטעה את הצופה. אך כל המיוחס למר ואקים ומציג אותו כמושחת, הוא פשוט שקר גס".

ג'אקי ואקים הודיע לראש העיר חיפה עינת קליש רותם על התפטרותו ב-2019 אחרי כ-26 שנה בשירות העירייה. הוא שימש כגזבר משנת 2000, ואת רוב שנותיו אלה עשה תחת ראש העיר הקודם, יונה יהב.

ואכן, פרקליטיו מדגישים כי "כלל הפרקים בסדרת הכתבות 'ארץ עיר' עוסקים בראשי רשויות מכהנים, ורק הפרק המדובר עוסק במר ואקים, שאינו ראש רשות, וגם לא מכהן בתפקיד ברשות מקומית מזה כשנתיים" וכי "בתוך-כך, חשוב מאוד להבין: בכל הנוגע למר ואקים, ישנה סבירות גבוהה שנעשה שימוש מסוכן בכספי-משלם המיסים החיפאי כדי לשרת אינטרסים צרים שאינם קשורים כלל לעיתונות".
בכתבה נראה אהרוני מתעמת בטלפון, בחנות וברחוב בעיר התחתית של חיפה עם ואקים, שגם כיהן כדירקטור במפעל הפיס ומועמד למנכ"ל הפיס, ודורש ממנו תשובות לשאלות, כולל כיצד זכה בסכום כסף משמעותי במסגרת הגרלה מטעם מפעל הפיס. הקטע הזה זכה אחר כך לפירגון בסרטון שפרסמה סיוון כהן מ"הכל כלול" בעמוד הטיקטוק שלה ובפייסבוק.

עורכי הדין של ואקים טוענים כנגד כאן גם בגין לכאורה פגיעה בפרטיות, מן הסתם בשל פרסום ספח הצ'ק שהוציא מפעל הפיס בגין אותה זכייה: "התיימרתם להציג מסמכים, שגם לו היו קשורים במציאות, הם מסמכים פרטיים במובהק", טוענים עורכי הדין, "גם לכם וודאי ידוע שאין שום - אבל שום - עניין ציבורי בפרסום זכיה בהגרלה. לכן, ברור שלא שירות העניין הציבורי הניע אתכם - כפי שראוי שיניע עיתונאי וגוף תקשורת ממלכתי - אלא הרצון להכפיש את מרשנו ולהוסיף נדבך להצגתו כמושחת", כלומר שלכאורה הזכייה, באה אל ואקים בזיקה לתפקידו במפעל הפיס.

אורן אהרוני כאן 11. צילום מסך, צילום מסך
מתוך הכתבה/צילום מסך, צילום מסך

"אין אפילו חוט מקשר"

לטענתם, מוצג ואקים בכתבה "כמי שמעורב בפרשיית שחיתות על-דרך סבסוד גן-ילדים 'בתמורה' להקצאת מכשיר MRI לבית-חולים שקשור בו", "כמושחת שהפעיל את קשריו בעיריית חיפה כדי לחפות על עבירות בנייה שביצעו בני-משפחתו"; "כמושחת שהפעיל את קשריו בעירייה כדי להביא לביטול קנסות שנתנו בזיקה לחניה אסורה". הם טוענים כי "כך יבין את הדברים כל אדם סביר שייחשף לפרסום החמור".

הם טוענים כי בין המציאות לבין הדרך בה בחרו "כאן" ואהרוני להציג את ואקים, אין אפילו "חוט מקשר". לדבריהם, הקצאת מכשיר ה-MRI המדובר אושרה שנים לפני שגן הילדים המדובר תוקצב - וללא שום קשר לואקים - והואיל וגורמים בממשלת ישראל נמנעו מלהעביר את חלקם בתקצוב גן הילדים, ואקים מנע את התקצוב בפועל ועד לרגע זה גן הילדים אינו אלא שלד של בניין; כן הם טוענים כי בנכסי המקרקעין שאוזכרו בכתבה אין שום חריגת בנייה, וממילא ואקים לא הזיז אצבע כדי לחפות על עבירה כזו או אחרת וכן כי הסמכות לבטל דו"ח חניה נתונה לתובע עירוני, ולואקים אין שום קשר לשום תובע עירוני וגם "מעולם לא עשה דבר או חצי דבר כדי להפעיל את קשריו בעירייה בעניין זה.

לפי מכתב ההתראה ששיגרו עורכי הדין לתאגיד השידור ולעיתונאי אורן אהרוני, "מדובר ב-12 דקות של רכילות זולה שעוסקות, רובן ככולן, הכפשת מרשנו; תוך חריגה קיצונית מהתנהלות עיתונאית אחראית, ובעיקר תוך התעלמות מן האמת".

"פתאום עיתונאי קופץ עלי עם שני צלמים"

"השיטה הזו של רדיפה אחרי אנשים ברחוב באופן מפתיע כדי להציגם באור שלילי או כמושחתים הינה בזויה ובלתי הוגנת"

הם דורשים מכאן ואהרוני "להסיר את הכתבה המבזה", מכל מקום בו הופצה ועודנה זמינה לצפייה, בתוך שלושה ימים; וכן לפרסם - באותה דרך ובאותו אופן בו הופצה הכתבה - את נוסח התיקון אותו צירפו כנספח, וזאת בתוך חמישה ימים שבמהלכם הם דורשים גם שישלמו לואקים בסך 200,000 שקל "כפיצוי בעבור הפגיעה בשמו הטוב ובזכותו המוגנת לפרטיות". לטעמם, ההסדר המוצע הוא "הסדר מקל"; כזה שאינו משקף את הסכומים שואקים "זכאי לתבוע וגם יתבע בלית-ברירה", וגם אינו משקף את "הכעס הציבורי המוצדק שעלול להתעורר עת יוכח בבית-המשפט כי כספי ציבור משמשים להפצת כתבות מרושלות שמשרתות ביודעין אינטרסים צרים. ודי לחכימה ברמיזא".

"השיטה הזו של רדיפה אחרי אנשים ברחוב באופן מפתיע כדי להציגם באור שלילי או כמושחתים הינה בזויה ובלתי הוגנת", אומר ואקים לוואלה!, "אני עומד ברמזור ליד המשרד בעיר התחתית ופתאום עיתונאי קופץ עלי עם שני צלמים - אחד קדימה אחד אחורה ומתחיל לשאול שאלות. אלה אנשים שאני לא מכיר, אני לא איזה אישיות ציבורית שכל יום מחכים לה צלמים ליד הבית לראיון. לא משנה מה שאתה עונה במצב כזה זה ייראה לא טוב ואחרי עריכה אתה בכלל נראה הכי גרוע בעולם".

מכאן חדשות נמסר: "אנו עומדים מאחורי התחקיר ונגיב לטענות בדרכים המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully